Vettel: "Ferrari ne-ar putea surpride prin strategie"

de Daniel Popescu
Sambata, 27.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel rămâne precaut înaintea cursei din India şi consideră că Ferrari ar putea aborda o strategie diferită în încercarea de a obţine un rezultat bun.

Sebastian Vettel a obţinut sâmbătă pe circuitul Buddh din India al cincilea pole position din acest sezon şi este considerat principalul favorit la victorie, mai ales că a dominat autoritar inclusiv antrenamentele.

Pilotul echipei Red Bull preferă însă să rămână cu picioarele pe pământ şi avertizează că McLaren şi Ferrari, care ocupă liniile a doua şi a treia ale grilei, ar putea produce surprize.

"Astăzi au fost calificările, cursa este mâine. Astăzi nu am câştigat niciun punct, dar este mai bine să-l am pe Fernando Alonso în spate decât în faţă. Va fi o cursă lungă şi vom vedea cum va decurge. Mă bucur să fiu în această poziţie, este un rezultat bun pentru noi, dar mâine este cel mai important exerciţiu. Cei de la McLaren au fost foarte rapizi (n.r - în antrenamente) în regim de cursă, iar strategia Ferrari ar putea fi o surpriză", a declarat germanul la finalul calificărilor.

Urmareste Automarket
Coechipierul său Mark Webber a fost la numai 0.044 secunde de Vettel în calificări şi anticipează o cursă echilibrată, chiar dacă Red Bull a câştigat fără emoţii ultimele trei curse.

"Cred că suntem destul de buni în calificări, iar în ultimele evenimente am arătat că suntem buni şi în curse.

Mâine ar putea fi o cursă bună, cred că va fi mai echilibrat între noi toţi, dar cred că ar trebui să fim suficient de buni (n.r - pentru a câştiga)", a declarat australianul.

Via FIA

Comentarii (13)

  • mobius
    Din spatele unui zambet perfid, Vettel simte nevoia unei ironii ieftine. Pentru mine ca om este un mare zero, iar ca pilot nu ma poate convinge atata vreme cat are o asemenea masina, o echipa in spate cu un buget dublu fata de urmatoarea, un pilot nr. 2, foarte capabil dar foarte supus si nu numai (ma refer aici la relatia cu Bernie, la felul cum inchide ochii FIA la echilibristica pe care o face RBR cu regulamentul). Pot sa afirm fara sa gresesc, ca orice pilot de pe grila poate sa duca pe trasa, la victorie o astfel de masina, fara sa piarda primul loc castigat in calificari.
    19 23
  • LORAND
    MAI MOBIBUS NU STIU CU CE TE OCUPI DAR AI UN PUNCT DE VEDERE SI UN MOD DE A SCRIE GENIAL, TOATE POSTURILE TALE SUNT EXACT CE CRED SI EU BRAVO .
    8 19
  • quote "ca orice pilot de pe grila poate sa duca pe trasa, la victorie o astfel de masina"
    Sa nu uitam ca la-nceputul sezonului McLaren ...hai sa nu zic c-a maturat pe jos cu restul lumii...dar era clar masina mai buna...si tot n-au reusit victorii in linie.
    11 4
  • bbrunes
    Eu ma aflu pe aceeasi lungime de unda, cu toate ca nu pot sa nu recunosc faptul ca este si el bun. Este bun, insa nu mai bun decat cei aflati in spatele ori alaturi de el in competitie. Mi se pare penibil sa il considere toti un mare talent, cand altii se zbat cu masini proaste si reusesc sa il invinga..aceia sunt talente, care se chinuie sa scoata o victorie si dau ce e mai bun in cursa, cu o masina sau o echipa ce nu ii ajuta deloc..si aici ma refer la Alonso si Hamilton, cred ca si Webber ar fi putut sa dea dovada de adevarata indemanare daca ii era permis acest lucru. Nu degeaba fannii si chiar echipele sunt de partea lor, campioni care indiferent de situatia actuala, dau tot ce pot...si pot destul de multe. Sunt castigati, Alonso de exemplu are deja titluri, insa cred ca va iesi mai castigat decat Vettel oricand, poate fiindca demonstreaza in cursa ca este un pilot de prima clasa..ce sa mai zic si de ceilalti..chiar si un Perez a reusit de atatea ori sa surprinda, Vettel nu a facut-o, caci stim cui sa datoram toate recordurile ori chiar o parte din titluri. Este bun, insa poate ca si-a luat-o in cap cam devreme...
    8 7
  • Desi unii considera ca este un ipocrit sau ca este un mare zero, eu consider ca e normal sa aiba retineri in legatura cu, cursa de maine(multe se pot intampla la start, la pitstop, greseli de pilotaj, fiabilitatea monoposturilor). Unii dintre cei care comenteaza sunt tottal impotriva lui vettel din simplu motiv ca are o masina mai buna si castiga in fata celorlalti favoriti ai fiecaruia. Parerile ating o subiectivitate excesiva, nu se acorda credit realitatii sociale. O sa incerc sa aduc cateva contraargumente la cele spuse de uni useri si anume:
    1.vettel nu are talent; consider ca orice pilot care ajunge atat de departe si anume in formula 1 are talent, numai ca talentul sematerializeaza si prin materialul pus la dispozitie;
    2.redbull are cea mai buna masina datorita lui newey/ferrari nu are o masina comparativa cu redbull; aici sunt perfect de acord cu voi, insa asta e job-ul lui newey sa ofere un monopost foarte bun. Pe cei de la ferrari ii retine cineva sa nu faca un monopost competitiv, sa nu vina la limita interpretarii regulamentului, sa aduca inbunatatiri inovatoare?(nu pot sa cred ca totul se datoreaza greselilor inregistrate in tunelul de vant; tinand cont de prestatia marcii, acesta nu ar fi trebuit sa fie un impediment si o scuza lamentabila timp de 3 ani);
    3.hamilton vs vetel vs alonso; pentru mine sunt niste piloti exceptionali cu destul talent. nu puteti spune ca unul e mai bun sau mai talentat ca altul decat daca ar concura in aceeasi echipa. diferenta o face masina si asta e clar; indiferant cat de talentat este pilotul, fara un material competitiv este foarte greu de atins varful piramidei. In ultimii 2-3 ani cam "masina face pilotul" si din pacate nu invers (ca in anii 2000-2008), fiindca s-au adus prea multe inovatii artificiale de ucis spectacolul.
    4.redbull nu respecta regulamentul; nu cred ca cei de la FIA au fost "cumparati" de RBR si le accepta toate neregulile. Faptul ca redbull stie sa interpreteze regulamentul si vine cu inovatii la limita fata de celelalte echipe nu cred ca reprezinta o avantajare a RBR de catre FIA. Toate echipele au posibilitatea de a inova.
    5. In pluton vettel este mediocru; orice ati spune (doar daca veniti cu contraargumente intemeiate) fara masina cam orice pilot s-ar descurca la fel. Dovada o reprezinta parcursul curselor calendaristice: la inceput mclaren a inceput in forta, pe parcurs a inbunatatit si ferrari iar acum a inbunatatit redbull.
    6.vettel avantajat in opozitie cu webber; aici trebuie sa fiu de acord cu voi (e o politica oarecum asemanatoare ferrari), insa in cazul de fata in situatia in care sansele lui vettel sunt considerabil mai mari sa castige campionatul fata de cele ale lui webber, ce echipa ar proceda diferit? niciuna pentru ca e o chestiune de imagine si marketing, de urmarire a scopului final si anume ambele titluri.
    7. aici am o curiozitate: daca ferrari/mclaren ar avea cea mai buna masina, si ar castiga campionate, aceste lucruru s-ar datora 100% talentului pilotilor?(alonso sau hamilton) {Eu as spune ca masina si pilotul sunt elemente interdependente cruciale pentru castigarea titlului.}
    In concluzie inteleg si respect opiniile voastre, dar nu mai prezentati atata frustare fata de un pilot din simplul fapt ca favoritul vostru nu are masina necesara pentru a-l invinge pe vettel. Nici eu nu sunt fan Vettel si as vrea ca Mercedesul lui Scumacher sa fie cea mai buna masina din competitie dar din pacate nu e asa(nu e nici a 5-a masina) insa asta nu ma impiedica sa laud atat ceilalti piloti din frunte cat si echipele acestora(care are un foarte mare merit).
    O zi buna!
    14 4
  • Anul trecut strategia a fost slick-slick-hard
    Cum se porneste pe slick prea multe variante de strategie nu sint disponibile
    0 1
  • M-am saturat de atatia oameni beti de teoria conspiratiei. Cand Ferrari domina F1 la inceputl anilor 2000 lumea zicea ca e avantajata de FIA, la fel si cu Red Bull acum. Aceasi treaba si cu coechipierul sabotat de catre propria echipa. Cat de cretinii ii puteti crede pe oameni aia care baga sute de milioane de euro in echipa ca sa castige campionatul constructorilor sa arunce pur si simplu cu ei pe fereastra doar sa fie unul dintre ei in fata. E absurd! MI-e sila de atata teoria conspiratiei!
    3 1
  • Eventual strategia Ferrari ca sa-i incurce pe RBR si McLaren ar putea fi ca Felipe sa fie "sacrificat" si sa ramana pe pista cu cateva ture in plus fata de cei din fata,sau schimburile de pneuri ale lui Felipe sa fie decalate fata de cei din fata si sa-i intirzie excesiv. Insa asta ar insemna ca monoposturile Ferrari sa "consume" mai putin pneurile decit RBR si McLaren. Ceea ce nu prea e asa, cel putin nu e mare diferenta.
    Anul trecut Alonso asa a ajuns pe locul trei: a ramas cu 2-3 ture in plus pe pista inainte de schimbul 2.
    Vedem ce va fi maine, sper sa fie un spectacol frumos si sa castige cel mai bun.
    1 0
  • Pt. frustratii de sus:"AVETI DREPTATE".ACUM duceti-va la culcare fericiti pt.ca la sfarsitul campionatului veti fi pusi in fata realitatii daca normal va raportati la ea si daca nu veti fi de acord cu realitatea o sa va iau cate un ciubuc pt.ca il meritati.
    2 0
  • P.S.Primii trei.
    0 0
  • kosmyn
    un zero nu poate fi campion mondial si nici invers
    1 1
  • pixell
    un campion mondial poate fi un zero vezi Alonso
    3 2
  • vasileo
    Bai frate cum se trezesc cate unii sa vorbeasca din spatele monitorului.
    "Vettel este un zero" pai fii si tu un zero ca sie el si dupa scoate capul la lumina, pana atunci tu esti marele ZERO.
    Este dublu campion mondial de Formula 1, nu stiu daca poti intelege ce inseamna asta.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru