Webber va pleca din pole position in Malaezia!

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 03.04.2010
Mark Webber a obtinut pole positionul pentru cursa din Malaezia la capatul unei sesiuni de calificari intrerupta temporar din cauza ploilor puternice.

Red Bull Racing a obtinut al treilea pole position consecutiv din acest sezon, intr-o sesiune de calificari afectata de ploaie in care Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Felipe Massa si Jenson Button au fost eliminati prematur si vor pleca de pe ultimele pozitii ale grilei de start.

Lupta pentru pole position din Q3 a fost intrerupta timp de aproape 20 de minute din cauza ploii puternice si a vizibilitatii reduse, iar Webber a fost cel mai rapid pe pneuri intermediare in putinele tururi pe care le-a avut la dispozitie pentru a realiza un timp competitiv.

Coechipierul sau Sebastian Vettel va pleca in cursa de pe locul 3, dupa ce germanul a optat pentru pneuri de ploaie extrema in aceasta parte a calificarilor. Intre cei doi piloti Red Bull s-a intercalat Nico Rosberg, Mercedes GP obtinand astfel cea mai buna performanta din calificari in 2010.

Intrucat mai multi piloti de top au esuat in primele parti ale calificarilor, surprizele s-au tinut lant in Q3. Force India a tras lozul castigator prin Adrian Sutil, care va pleca de pe pozitia a ptra a grilei de start, confirmand astfel ca este una dintre marile revelatii ale sezonului. Williams a reusit in premiera sa patrunda cu ambii piloti in Q3, Nico Hulkenberg si Rubens Barrichello urmand sa ia startul de pe locurile 5 si 7, intre cei doi intercalandu-se polonezul Robert Kubica de la Renault.

Desi a fost unul dintre cei mai buni piloti pe ploaie din Formula 1, Michael Schumacher a stabilit doar al 8-lea timp al calificarilor, pozitionandu-se in fata lui Kamui Kobayashi si Vitantonio Liuzzi.

SCHUMACHER A PATRUNS IN EXTREMIS IN Q3

Cea de-a doua parte a calificarilor nu a fost afectata de ploaie decat spre final, iar conditiile pistei s-au imbunatatit constant, astfel ca pneurile intermediare au reprezentat alegerea ideala.

Vitaly Petrov a fost primul pilot plasat linie si va pleca de pe locul 11, pilotul echipei Renault fiind urmat de Pedro de la Rosa si de cei doi piloti ai Scuderiei Toro Rosso, Sebastien Buemi si Jaime Alguersuari.

Kovalainen va pleca de pe un excelent loc 15, care reprezinta cea mai buna performanta in calificari pentru Lotus, iar finlandezul va fi urmat de Timo Glock si Button, ultimul nereusind sa ia parte la sesiune din cauza unui accident suferit in Q1. Chiar daca numele grele au patruns in Q3, Schumacher a avut dificultati reale si s-a calificat in extremis, chiar daca initial a stabilit timpul de referinta in Q2. ALONSO,

HAMILTON SI MASSA, ELIMINATI IN Q1

Ploaia care a inceput sa cada pe circuitul de la Sepang cu numai cateva minute inainte de startul calificarilor a bulversat complet clasamentul, in contextul in care pretendentele la titlu au aderat in corpore la o strategie diferita fata de restul echipelor.

Intrucat ploaia urma sa se opreasca in cateva minute, pilotii celor de la Ferrari, McLaren si Mercedes GP au ramas in garaje in primele 7 minute din Q1 si au iesit pe circuit cand precipitatiile au incetat. Cu toate acestea, dupa numai cateva minute a inceput din nou sa ploua, de data aceasta mai puternic, iar pneurile intermediare ale pilotilor de top nu au facut fata cantitatii mai mari de apa de pe circuit.

Schumacher si Rosberg au reusit in extremis sa acceada in Q2, la fel ca si Button, insa campionul mondial a iesit in decor intr-un tur rapid de pista si nu a mai putut lua parte in a doua sesiune de calificari.

In schimb, Alonso, Hamilton si Massa nu au reusit sa patrunda in Q2 si vor lua startul doar de pe locurile 19, 20 si, respectiv, 21, astfel ca Ferrari a avut parte de unul dintre cele mai slabe rezultate in calificari din ultimii ani.

Karun Chandhok si Bruno Senna au ocupat pozitiile 22 si 23 pentru Hispania Racing, in timp ce Lucas di Grassi va pleca de pe ultimul loc dupa ce nu a reusit sa ia parte la sesiune din cauza unor probleme tehnice.

Dificultatile marilor favoriti l-au ajutat pe Heikki Kovalainen sa patrunda in Q2 pe locul 17, consemnand astfel o premiera pentru noua echipa Lotus. Coechipierul sau Jarno Trulli va lua startul de pe pozitia 18, chiar din fata lui Alonso, Hamilton si Massa.

Comentarii (48)

  • Comenturi :)))
    "Frumoase antrenamente, sa vina calificarile si cursa :)))) si sper moi moi dubla Ferrari :)" ...comenta cineva mai devreme:)) Te apuca rasul nu alta:))
    3 9
  • si ploaia..
    Strategie foarte buna Red Bull si Mercedes. Ferrari si McLaren au gandit-o prost. Trebuiau sa aiba monoposturile din primul minut pe circuit. Bravo Webber si Red Bull! Cursa de maine va fi extrem de spectaculoasa cu conditia sa nu se termine prematur.
    12 0
  • @diesel08
    in Q1 mercedes a iesit in acelasi timp cu ferrari si mclaren
    8 7
  • NeoGalaxy
    Depinde cine rade, dar in top 3 este si urmatorul "Il ve-ti vedea pe Lewis in pole. Are o viteza de 6 km/h la finalul celor doua lungi linii drepte."

    Cat despre cum o sa fie cursa, vedem maine cine ce o sa faca :)
    6 6
  • ctlnmihai
    Webber va pleca din pole position in Malaezia
    Datorita conditiilor meteo ,maine se poate intampla orice si oricum rezultatul calificarilor este unul bun ptr. mentinerea spectacolului in acest sezon :)
    6 0
  • schumy1969
    Schumacher a iesit inaintea lui Ferrari si McLaren. A apicat sa faca un in conditiile in care ploaia s-a intetit mult ulterior. De asemenea Button a iesit inaintea lui Hamilton dovada pozitia obtinuta.
    8 1
  • erat
    apucat sa faca un tur:)
    3 0
  • Off-topic
    tampenii debitate astazi de miki: Televizor aproape alb-negru (oare partial color), antrenamente preliminare, il vad agitat pe kubica, e apa calda (ploaia)
    8 0
  • calificari
    loteria-i loterie, ma bucur pt Vet si Red Bull. Maine vom vedea alt film. Ghinion pt ferrari si meclaren, au strategi cam tinerei.
    6 1
  • calificari
    La fel cum a declarat si Button ca au mizat pe oprirea ploii si au pierdut, McLaren si Ferrari au ramas cu buza umflata pe romaneste aplicand aceasta strategie. Sper intr-o cursa spectaculoasa maine, avand in vedere configuratia grilei de start si mai ales ca va ploua si la ora cursei.

    @tvr
    E jale cu maimutoii aia 2; bonifaciu mai e cum mai e, dar miki mouse e pe alta planeta (la tv era masina luiKobayashi si miki zice ca e Liuzzi).
    5 0
  • ctlnmihai
    Off -Topic
    sa ne multumim ca putem vedea F 1 la TVR1 si sa nu mai criticam tampeniile debitate de comentatori..daca F 1 s-ar transmite in sistem pay-per-view atunci sigur multi dintre cei de aici l- ar regreta repede pe Miki Alexandrescu
    7 4
  • ctlnmihai
    prefer sa platesc decat sa ascult asemenea tampenii.

    dar poate trebuie sa platesc si sa il ascult tot pe miki!!!!!!

    si la tvr platesc abonament
    7 3
  • CINE?!
    ''Il ve-ti vedea
    pe Lewis in pole ( nu intru in discutii cu NeoGalaxy). Are o viteza de 6 km/h la finalul celor doua lungi linii drepte.''
    6 3
  • @ctlnmihai
    Daca stau bine si ma gandesc tot in sistem pay-per-view urmarim F1 la TVR (stiu ca e putin fortata comparatia) pt ca platim si abonament de cablu si abonament TVR. :) Asa ca eu as prefera sa ia altcineva drepturile si sa urmaresc in sistem pay-per-view, dar sa fie o transmisie mai aproape de ce e in alte tari.
    4 1
  • comentatori TVR1
    Alexandrescu nu este un comentator priceput, face gafe, confuzii samd insa in mod cert este o persoana informata. Din pacate, Bonifaciu, "secundul" care ar trebui sa corecteze urmeaza aceeasi "trasa". S-ar impune un comentator adevarat langa Miki, daca tot nu se poate fara, asta ca sa avem putem vorbi de un compromis.
    8 0
  • NeoGalaxy
    Apropo, am citit pe un forum, ca Miki a spus astazi ca citez: "un tip Stefan, care este roman dar locuieste in Italia, ne informeaza direct despre orice, ii place sa fie la curent si ii place sa ne informeze" :) Acuma scuze, nu stiu cat este Miki de informat... dar el se duce la anumite curse, discuta si mananca supa cu toti... si totusi il ajuta un roman din Italia cu niste informatii pe care trebuia sa le stie de mult? Nu stiu cat de adevarat este citatul de mai sus dar... cei care discutau erau foarte seriosi acolo :)
    4 3
  • NeoGalaxy
    ei tot timpul sunt foarte seriosi
    3 2
  • Frumoase calificari
    Calificarile au reprezentat un spectacol in toata regula astazi. Si Bravo RedBull pentru o strategie extraordinara pentru Webber.
    Insa pe cat de frumos a fost spectacolul pe atat de multi nervi mi-a facut Schumacher. Se umple paharul. E prea necalculat, cand merge bine si-ti da sperante, cand iti da una intre picioare ... de uiti de tot si de sperante si de orice. Chiar daca lasa in urma "RUGINA", a gresit enorm de mult in Q3. Sa-l vedem insa si in cursa. Sper ca n-o mai comite.
    2 2
  • ctlnmihai
    cristian123
    sa presupunem ca Digisport o sa achizitioneze drepturile tv ptr. f 1.. dar digisport este disponibil numai in RDS ..Ce fac cei care nu sunt abonati Rds? Cei mai buni comentatori de f1 din romania au fost dupa parerea mea Adrian Cheltuitoru si Arnold Cobilanschi
    0 0
  • NeoGalaxy
    Orice se va intampla cu transmisia si drepturile de televizare a Formulei 1 tot timpul vor exista nemultumiti. Cine isi permite sa transmita va transmite, cine poate sa se uite se va uita. Pentru 9000 de persoane, care cica sunt fani, discutia nu-si are sensul. Daca discutam de macar 250k de fani, sau de 500k, discutia poate arata altfel dar, 10k fani sunt putini rau. Iar 2 milioane de euro nu vad eu cine baga doar de dragul de a transmite ceva la care se uita putine persoane. Personal m-am gandit ca TVR-ul "si-a permis" sa transmita Formula 1 pentru ca oricum ei nu se streseaza cu banii, practic nu sunt banii lor, nu investesc nimic doar asteapta bugetul si gata. De aici si calitatea transmisiilor, cei mai "geniali" comentatori si asa mai departe. De emisiunea care preceda cursa nu mai zic nimic... ma apuca rasul dupa primele 5 minute, deci... va dati seama cat de mult o "apreciam".
    Personal, asta mi se pare un punct de vede pragmatic, si nu unul emotiv ca unele postari de mai sus. Dar, daca cineva doreste sa vada Formula 1 pe alte posturi, pe net sau altfel, se rezolva.
    4 3
  • @ctlnmihai
    Pai ar fi situatia care e acum cu meciurile de fotbal (oricum ma bate gandul sa-mi pun cablu si de la rds si sa merg si cu upc-ul in paralel). Oricum reteua rds se va extinde in continuare, asa ca as prefera un efort financiar pentru a scapa de poluarea fonica a celor doi.

    Subscriu si eu la cele enuntate de tine cu privire la Cobilanschi si Cheltuitoru.
    2 0
  • total off-topic
    preferintele romanilor in materie de sport in 2008
    sursa: the money channel
    fotbal 41,4%
    handbal 12,7%
    gimnastica 10,1%
    atletism 5,2%
    baschet 2,4%
    volei 2,4 %
    box 1,4%
    biliard 1,2%
    FORMULA 1 0,8%
    k1 0,8%
    motociclism 0,6%
    rugby 0,5%
    natatie 0,3%
    golf 0,1%
    nu stiu\nu raspund 17,7%

    in conditiile astea nu stiu cine ar fi interesat sa transmita formula 1, dar cum RDS a achizitionat moto gp cu un procentaj mai mic decat formula 1, sperante sunt.

    in 2008 au fost jocuri olimpice de vara.
    lipsesc total sporturile de iarna din sondaj.
    3 1
  • @diesel08
    corect si scuze timpul de calificare in Q1 a lui MS a fost realizat mai devreme decat cei mai buni timpi a celor de la ferrari si LH
    3 0
  • Intrebare
    Cum e regula de pneuri din Q3? Daca realizezi cel mai bun timp cu inter/wet atunci maine trebuie sa pornesti cu alea chiar si in conditii uscate?
    0 1
  • ctlnmihai
    Jolerto
    Asa ar trebui dupa mine
    1 2
  • @jolerto-pneuri
    Eu stiu ca regulamentul prevede folosirea pneurilor din Q3 pt primii 10 insa e vorba doar de cele doua specificatii de uscat puse la dispozitie de Bridgestone pt fiecare circuit in parte. Daca maine va fi uscat vor pleca pe slicuri, soft sau medium.
    5 0
  • Sau poate regula se refera la compozitia pneurilor (super-)soft/hard(medium) deci in mod norma cine a ales inter ca webber , in conditii uscate ia startul cu soft si cine a ales wet , porneste cu hard....
    4 0
  • diesel08
    Da cred ca ai dreptate, se refera numai la pneuri cu specificatii de uscat
    4 0
  • tvr
    Sper ca f1 sa se transmita in continuare pe tvr,deoarece orice alta televiziune ne v-a umple cu reclame in timpul cursei(ex. RTL).Deci prefer sa aud zgomotul de fond numit Alexandrescu si sa pot vedea evenimentul cap coada.
    6 4
  • Hamashima citire
    "As qualifying was held in wet conditions all drivers are free to choose which tyre they will use to start the race. We have gained good data of both dry tyres and the soft is quicker and will work best when the cars are lighter. This means we would expect many to start on the hard tyre if the race starts in dry conditions. If it is wet at the start, then it is very difficult to say, as it depends how wet the track becomes, and if there is any standing water."
    6 0
  • Adrian Fuchs
    Jalnic Micky
    Comenyatori profi: Candva SAndrei bacalu. Mai recen, si sporadic, Sándor Dobai.

    Alexandrescu asta e enervant la culme mai ales prin obsesia de-a tot vorbi de Marinescu si Sechelariu, de parca n-ar fi la comentat de F1.. Acu' catva ani o tot dadea cu unu' Raileanu. Care s-a p'erdut in ceturi...
    2 0
  • Adrian Fuchs
    Corectura
    * Comentatori profi: Candva Andrei Bacalu. Mai recent si sporadic, Sándor Dobai.
    2 1
  • guawar
    Ferrari
    Ferrari termina in puncte-cursa
    3 2
  • off topic
    legat de tvr

    Poate vor incepe reclamele si pe tvr (ar fi necesare reclame cu si despre gramatica limbii romane), nu de alta, dar asa ne putem culturaliza urmarind un grand prix de f1.
    4 4
  • Marinescu - marele castig
    Comentarile din timpul cursei la care participa Marinescu sunt mult mai bune - cuprind mult mai multe informatii, nu modifica sensul celor spuse in "team radio" si este mult mai precis la a identifica pilotii si ceea ce se intampla pe pista.
    6 0
  • Ai GRESIT!
    Domnule Popescu,
    In articolul dvs. ati spus:"Desi a fost unul dintre cei mai buni piloti pe ploaie din Formula 1, Michael Schumacher a stabilit doar al 8-lea timp al calificarilor".
    Cine a stabilit ca nu mai este unul dintre cei mai buni?
    Fac un rezumat: MS a fost printre putinii care nu au avut nici un fel de "incidente" pe ploaia de astazi de la Sepang si totusi a acces in Q3 si nu ocupat nici ultima pozitie din Q3.
    Strategia cu care s-a castigat pole-ul a fost alegerea cauciucurilor!
    Sa nu ma intelegeti gresit: Daca asta este parerea dvs., o respect dar atunci va rog sa mentionati ca este parerea dvs. personala. Dvs. ati spus-o de parca ar fi un fapt general cunoscut si acceptat(n.r-faptul ca nu mai este unul dintre cei mai buni).
    Numai bine si Sarbatori fericite!
    4 5
  • ghinion!
    MSchumacher a mers chiar f bine a fost cel m bun pin in ultimul moment, insa la ultimile tururi ale sale ii era in in fata nesuportatul de Kubica care i-a in curcat a face timpi buni, reducindui vizibilitatea si siguranta..
    2 9
  • Probleme Schumacher
    MOTIVUL PENTRU CARE SCHUMACHER A AVUT UN TIMP ATAT DE SLAB, RECUNOSCUT DE EL INSUSI:
    MICHAEL SCHUMACHER
    “I am obviously a little disappointed with my result today as it was evident from the earlier qualifying sessions that we looked pretty good and I clearly could have achieved more. On my last run in Q3, I wanted to secure a lap time and then go for the second lap but after I finished my first quick lap, the tyres were already gone so I could not go for it anymore. Though it is good to know the limits of the wet tyres for tomorrow, now I have to concentrate fully on the race. Congratulations to Nico today for scoring our first front row qualifying result.”"
    A gresit. A fortat prea tarziu iar eu unul m-am enervat enorm. Asta e! Sa-l vedem in cursa!
    0 0
  • calificari
    am ramas uimit cand am vazut ca schumacher nu isi imbunatateste timpul din Q3 in al 2lea tur rapid..dupa ce in Q2 a avut cel mai bun timp pentru cateva minute bune am fost sigur ca in ultima parte a calificarilor va face o figura frumoasa si ne va aminti de vechiul campion. vom vedea ce va reusi in cursa..
    greseala mare din partea celor de la ferrari si mclaren. s-au bazat prea mult pe previziuni si prea putin au bagat de seama ceea ce se intampla pe pista..
    1 0
  • @schubler
    ...
    O cursa pe ploaie nu se compara cu calif pe ploaie.Pt cunoscatori:Cine a vazut sau citit despre performanta lui Jackie Stewart la Nurburgring 1968? Sper ca Schumi sa fie cel din 1996(va aduceti aminte de antologica victorie de la Barcelona?)-pe ploaie se va vedea daca e acelasi mare campion(probabil cel mai mare).
    1 0
  • Sepang 2010-preambul
    Daca vor reusi sa treaca cu bine de primele doua viraje anticipez curse de recuperare importante si in acelasi timp spectaculoase pentru Fernando si Lewis. Fernando e rapid pe pista umeda, in Australia dupa acel spin a avut cel mai bun timp. Lewis are un monopost rapid si e agresiv. Amandoi au sanse sa termine in primii 6. Massa si Button ceva mai lenti, insa au sansa lor. Vom vedea peste o ora. Red Bull abonati la o dubla astazi.
    2 1
  • cine stie ceva referitor la cum se prezinta vremea la ora actuala pe circuit? pe weather.yahoo arata ca ar fi cer innorat destul de serios, dar nimic despre ceva stropi de ploaie... Daca ploua, dar nu se intrerupe cursa cred ca si Alonso si Lewis intra in primii 6-7...
    1 1
  • Kubica
    Mr F1 te rog sa-l scuzi pe Kubica pentru inpolitetea si obraznicia de a nu-l lasa pe maiestrul Schummi in fata sa.
    Ar fi fost o prea mare onoare sa se scalde in norul de apa ridicat de mercedesul acestuia.
    Ca un polonez orgolios a preferat sa se dea cu umilul sau renault in fata maestrului.
    2 0
  • Robert
    Kubica, toata aprecierea si consideratia pentru prestatie!
    2 1
  • puncte
    dc nu dati +puncte la pilotul care porneste din pol. in cursa dati +puncte la pilotul care are cel mai rapid tur...si la calificari ar fi bine sa dati + la pilotul din pol
    0 0
  • HRISTOS A INVIAT
    spune-ti va rog o adresa unde pot sa privesc F1(internet), laSextaTV-nu merge...
    0 0
  • Sepang-ora cursei
    Currently: 32 °C
    Feels Like: 40 °C
    Current conditions: Mostly Cloudy
    Dewpoint: 26 °C
    Humidity: 70%
    Pressure: 1008.1 mm
    Visibility: 10.0 km
    Wind: 10 km/h - ESE (110°)
    0 0
  • ..
    pista uscata!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru