Audi revine în Raliul Dakar cu o versiune îmbunătățită a lui RS Q e-tron

de Tiberiu Safta
Vineri, 02.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a publicat primele imagini oficiale cu RS Q e-tron E2, mașina care va concura în Raliul Dakar, în 2023. Noua mașină de concurs primește o caroserie nouă și un propulsor electric mai eficient.

La începutul acestui an, Audi a concurat în Raliul Dakar cu o mașină de concurs electrică. O mașină despre care am scris și noi în seria noastră de articole speciale Audi Tech Talk. Echipa germană a pus mâna pe cei mai buni piloți din istoria raliului, fiind vorba despre Stephane Peterhansel, cunoscut ca Monsieur Dakar, și Carlos Sainz Sr.

Francezul Peterhansel a câștigat raliul de 14 ori pe două roți și pe 4 roți, iar Carlos Sainz Sr a câștigat raliul de 3 ori. Alături de cei doi a făcut parte din echipă și Mattias Ekstrom, fost campion în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross.

Cu toate acestea, Audi a avut parte de un prim Raliu Dakar extrem de dificil. Piloții echipei s-au confruntat cu probleme tehnice și au terminat pe locurile 9, 12 și 57.

Acum, echipa va reveni în cea mai dură competiție de motorsport din lume cu o versiune îmbunătățită a lui RS Q e-tron. Botezată E2, aceasta are o caroserie complet nouă față de versiunea de până acum.

Schimbările la exterior au fost realizate în scopuri aerodinamice. Audi spune că noua caroserie va crește eficiența aero cu 15% față de versiunea veche.

De asemenea, datorită caroseriei noi, spațiul în cockpit a fost mărit substanțial. Mai mult, noul RS Q e-tron E2 cântărește cu 100 de kilograme mai mult față de versiunea veche, așa cum prevede regulamentul competiției, modificat ușor pentru ediția de anul viitor.

Propulsorul electric a fost îmbunătățit și promite o eficiență mai mare. La fel ca modelul vechi, noul E2 este limitat electronic la o viteză maximă de 170 de km/h. Fiecare punte conține câte două motoare electrice, iar mașina va putea fi alimentată în mers cu ajutorul unui motor termic pe post de generator.

Noua mașină a fost testată în apropiere de Zaragoza în Spania. Prima participare a noului model de concurs va avea loc în cadrul Raliului Marocului, etapă programată între 1 și 6 octombrie 2022. Totodată, această etapă face parte și din calendarului Campionatului Mondial de Rally-Raid.

Pentru Raliul Dakar din 2023, Audi păstrează aceeași linie de piloți.

Competiția va avea loc la începutul anului viitor, în Arabia Saudită. Prima probă specială va începe în 31 decembrie 2022, iar raliul se va încheia în 15 ianuarie 2023.

via Audi

Comentarii (2)

  • Așa se procedează profesionist în industria auto. Întâi se testează la competiții și pe urmă se generalizează la producția de masă. Nu trebuie să se supere nimeni că așa o mașină electrică de concurs venită parcă de pe altă planetă are și un MOTOR TERMIC pe post de generator. Adevărul nu trebuie să supere pe nimeni. Am văzut pe YOUTUBE cum un jmeker de jmeker american cu o Tesla S, când a rămas în pană a scos din portbagaj un electrogenerator Honda alimentat cu benzină care să-i resusciteze bateria până la prima stație de încărcare. omul avea la o adică un strs mai puțin.
    2 0
  • Mircea Badea
    pai da, de 10 ani deja trebuia sa se vanda numai Ampere..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru