2018: 3% din vânzările Volkswagen vor fi vehicule electrice sau hibride

de Bogdan Mirică
Marti, 08.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen intenţionează să lanseze o ofensivă electrică şi hibridă. Germanii se vor concentra pe modele hibride alimentate la priză şi vor încerca să atingă o pondere de 3% din totalul vânzărilor din 2018 cu modele de acest tip.

În condiţiile în care francezii de la Renault caută să obţină un avans în domeniul vehiculelor electrice, Volkswagen nu poate sta cu mâinile în sân. Tocmai de aceea, constructorul german şi grupul cu acelaşi nume promit o ofensivă susţinută în următorii ani.

În cadrul unei conferinţe de presă organizate în California, Rudolf Krebs, şeful diviziei de vehicule electrice din cadrul Grupului VW, a dezvăluit planurile pentru următoarea perioadă. Potrivit acestuia, normele de poluare ce urmează a fi impuse în următoarea perioadă vor putea fi respectate doar dacă se utilizează electrificarea automobilelor.

Volkswagen este conştient de acest lucru şi şi-a fixat o ţintă ambiţioasă încă de anul trecut, când a anunţat că în 2018, aproximativ 3% din unităţile vândute vor fi propulsate electric sau hibrid.

Primul model care va sparge gheaţa în acest segment va fi versiunea electrică a lui Up!, programată să debuteze la mijlocul lui 2013. Micul e-Up!, căci aşa va fi botezat mezinul gamei, va fi urmat în 2014 de o versiune electrică a lui Golf, programată să ajungă pe mai multe continente, nu doar pe cel european.

Krebs a ţinut să sublinieze că vehiculele electrice pure au o problemă reală cu autonomia, însă aceasta poate fi evitată atunci când vorbim despre hibride alimentate la priză.

Această soluţie este viabilă atât pentru vehicule de mici dimensiuni, cât şi pentru cele mai mari.

Esential 65 de kilometri ar urma să fie autonomia pur electrică a modelelor hibride alimentate la priză.
3% din totalul maşinilor vândute de Grupul Volkswagen în 2018 vor fi modele cu propulsie alternativă.
În segmentul de lux, Porsche 918 Spyder va fi primul model hibrid electric ce va sparge gheaţa chiar anul acesta. El va fi urmat de versiuni hibride alimentate la priză ale modelelor Audi A3, A6, A8 şi Q7, programate să debuteze după 2014. Şi Golf şi Passat se vor bucura mai apoi de această tehnologie. Ea le va permite modelelor hibride cu alimentare la priză o autonomie cuprinsă între 55 şi 65 de km, în modul de funcţionare pur electric.

Oficialul Volkswagen a declarat şi că un automobil electric costă până şi de cinci ori mai mult decât unul convenţional din cauza bateriei.

Un automobil hibrid cu alimentare la priză ar putea reduce aceste costuri pentru că în dezvoltare s-ar folosi un pachet de baterii mai mic.

via plugincars

Comentarii (9)

  • Ivanoff
    Ce sa zic,"mari ambitii" ai cand iti propui ca nu mai putin de 3 (trei) procente din totalul vanzarilor sa fie hibride...
    Halal ambitii, dar realiste la urma urmei atata timp cat si deja obositul E-tron a cazut la fel ca un fotbalist care s- nascut talent si murit speranta si care mai si avea vreo 1800 Nm si 800 CP :)
    Si astia vor sa fie nr.1 mondial...poate doar cumparand pe toti restul producatorilor si insumandu-si in felul asta toate vanzarile.
    Dar nu-i bai atat timp cat inca "dieselul" nu are moarte si tehnologiile din '80 inca se mai regasesc sub ale loc capote la pret de cocaina...
    22 8
  • pana atunci o sa ne mai intoxice cu cazanele lor diesel!!
    17 19
  • O electrică ( până nu se extinde autonomia, timpul de încărcare, și evident prețul să scadă ) clar nu, insă un hibrid chiar sună bine, de exemplu in traficul din București, personal găseam benefic și un ”amărât„ de sistem start/stop pe automobilul meu...Mă gândesc serios ca următoarea mașină să fie un hibrid.
    15 15
  • Ivanoff cat e 3% din 7milioane? putin nu? 200000 de masini sant putine
    11 8
  • Crystyann
    Daca in viitorul apropiat nu va scadea pretul acestor masini la un nivel decent + o autonomie decenta + costuri de intretinere decente, eu consider ca si astia 3% sunt greu de atins. Mai ales ca , pentru a cumpara asa ceva, ai nevoie de o infrastructura adecvata care costa enorm - si in vremurile astea cand somajul creste si criza se adanceste, numai bani de infrastructura electrica nu prea se acorda. Plus ca revenim la vechea problema : ce procent din electicitatea de la priza este ecologica ?
    8 12
  • Trebuie sa gandesti ceva mai departe de granitele tarii!
    In Paris sunt deja destule puncte de incarcare prin oras par example ...
    12 1
  • marian
    dar .... gofu' din poza de care e ? 6 sau 7? ca nu prea imi dau seama
    10 4
  • 3% este foarte putin avand in vedere ca vorbim de anul 2018! Toyota vinde in acest moment peste 5% vehicule hibride.
    5 6
  • AndreiRN
    VW ca si restul lumi se chinuie sa-i ajunga din urma pe cei de la Toyota in acest domeniu si ...... vom vedea cat de mult succes vor avea.
    Problema reala cu VW este ca vand masini chinezesti care le-au cam stricat numele si fiabilitatea.
    Unde este important infrastructura este deja pusa la punct si chiar curentul este dat pe gratis in multe parcari publice.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru