A fost deschisă circulația pe "Golden Gate de România". Fără taxă în primii 5 ani

de Alexandru Monenciu
Joi, 06.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
A fost deschisă circulația rutieră pe podul peste Dunăre de la Brăila, supranumit și "Golden Gate de România". În primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.

Podul peste Dunăre de la Brăila este una dintre cele complexe proiecte de infrastructură din țara noastră. Are o lungime totală de 1.974 metri și o deschidere centrală de 1.120 metri, fiind comparat de multe ori cu celebrul pod Golden Gate din San Francisco, SUA.

Este al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE și a costat aproximativ 700 de milioane de euro. Potrivit autorităților, are o durată de viață de 120 de ani.

Chiar dacă lucrările nu sunt încă finalizate în proporție de 100%, evenimentul de inaugurare a avut loc în această dimineață. Au participat inclusiv președintele României, premierul și ministrul Transporturilor.

Circulația rutieră ar urma să fie deschisă în jurul orei 15:30. Podul va fi deschis cu o restricție de viteză de 80 km/h, iar noaptea, în intervalul orar 21:00 - 06:00, de luni până vineri, va fi închis. Măsura se aplică până în data de 30 noiembrie 2023.

Totodată, autoritățile au anunțat că în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.

via HotNews

Comentarii (9)

  • Fluflu
    Câte bacuri se cumpărau de banii ăștia!!!
    2 8
  • Maxim
    3 0
  • Johnny Bravo
    Prioritizarea podului de la Brăila e dubioasă în condițiile în care guvernele noastre nu mișcă nimic la modul concret.
    Probabil factorii de decizie (CE/US :) au planuri cu delta româno-ucraineană. Dezvoltarea economică a zonei ar putea fi semnificativă.
    Versiunea bac, așteptare acumulare... bagaj, încărcare-descărcare, nu poate fi decât o soluție temporară pentru localnici.
    13 1
  • Prioritizarea podului la Brăila este excelentă. Cu sau fără noile drumuri de viteză din Moldova terminate, leagă mai bine Dobrogea de Moldova.
    În loc să debitezi conspiraționisme cu SUAUE mai bine te întrebi de ce autoritățile nu mișcă un deget să demareze un pod la Călărași, sau o parte din cele 5 (CINCI) poduri peste Dunăre pe care le cer bulgarii construite și pe care UE le finanțează fără probleme. Și-apoi să ne uităm cine îi tot votează pe ăia care ar trebui să miște ceva dar mișcă doar în interes personal sau de partid.
    2 15
  • Într-adevăr, cine sesizează că am forțat un adverb (în mod normal) ca adjectiv, a prins și ce am vrut eu să subliniez prin asta.
    Recunosc ”invenția” chiar dacă termenul devenit clișeu avea altă construcție.
    0 6
  • @cap de gumă
    Ce altceva s-a făcut excelent până acum în România?
    Podul a fost propus în condițiile în care cheltuielile depășesc potențialul economic al zonei pe câteva sute de ani.
    Un pod de 0,7 miliarde euro pentru județul Tulcea e de gâgă, hai, dă la trotinetă și n-o mai face pe-a inteligentul că n-am avut nici cea mai mică abordare conspiraționistă, retard de duzină!!!
    4 1
  • @cap de gumă
    "a costat aproximativ 700 de milioane de euro."

    "Cheltuielile DOAR pentru pod sunt 400 milioane euro"

    Pentru un analfabet funcțional e grea și prima mea propoziție, fie ea scurtă.

    Mă întreb cum te suporți atât de prost?
    4 0
  • @cap de gumă
    Văd că ești maistru la site-ul de manipulare a proștilor.

    Ne mai râdem o vreme împreuna, dar nu va dura mult până când vă întoarceți la meseriile de bază. :)))))))))))
    4 0
  • Greu la deal cu unul care nu pricepe termenul DOAR. 400 milioane pentru pod, restul e suma cu taxe care include stația de taxare, drumurile de legătură și alte amenajări conexe NEELIGIBILE.
    ”Valoare eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala in suma de 1,696,947,365.85 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.”
    Scuză-mă, te trec la analfabeți NEfuncționali.
    Spor la copy-paste și voturi multiple, atâta poți. Cât despre calificative, nu cumva te oglindesc?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru