Am văzut pe viu noua Skoda Superb: 5 noutăți esențiale pentru nava amiral

de Alexandru Monenciu
Joi, 02.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Skoda Superb tocmai a fost prezentată la Praga, iar noi am fost invitați la premiera mondială. Ți-am pregătit 5 lucruri esențiale despre nava amiral a producătorului din Mlada Boleslav.

Povestea Skoda Superb începe în anii '30, mai exact în 1934, odată cu lansarea modelului 640 Superb. Avea o lungime de 5.5 metri, putea găzdui până la 7 pasageri și venea cu o mulțime de inovații pentru acea vreme. De pildă, șasiul integra o suspensie independentă, iar sistemul electric era de 12V.

Skoda SUPERB: DE LA ORIGINI PÂNĂ ÎN PREZENT

Până în 1949, timp în care Skoda a lansat și 12 exemplare Superb 4000 (cu motor cu 8 cilindri), constructorul din Mlada Boleslav a produs 2.500 de unități. Apoi a urmat o lungă perioadă de pauză pentru nava amiral de la Skoda.

La mai bine de 5 decenii distanță, adică în 2001, Skoda relansează Superb. Varianta modernă debutează cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt și se prezintă ca fiind prima Skoda cu faruri bi-xenon, transmisie automată Tiptronic și funcție Coming Home.

Prima generație modernă a lui Superb a fost replicată în circa 137.000 de exemplare.

În 2008, Skoda lansează a doua generație Superb. Pentru prima oară, clienții acestui model puteau opta pentru o tracțiune integrală, dar și pentru o variantă break. Una dintre piesele de rezistență a fost, fără îndoială, hayonul Twindoor (portbagajul se deschidea în două moduri).

Până în 2015, Skoda a produs 618.000 de exemplare Superb 2.

Actuala generație, a treia, a debutat la începutul anului 2015 și a fost dezvoltată pe arhitectura MQB a gigantului Volkswagen. Pe lista inovațiilor regăsim șasiul DCC Adaptive, sistemul de climatizare pe 3 zone și sistemele de asistență Traffic Jam Assist și Emergency Assist.

PESTE 1.6 MILIOANE DE EXEMPLARE VÂNDUTE

Cu peste 845.000 de exemplare comercializate până în prezent, a treia iterație Superb este, de departe, cea mai populară. În total, de-a lungul celor 3 generații, peste 1.6 milioane de clienți din întreaga lume au optat pentru nava amiral a producătorului din Mlada Boleslav.

Acum a venit momentul să facem cunoștință cu cea de-a patra generație Skoda Superb. Automarket a fost invitată la premiera mondială de la Praga, unde am avut ocazia să vedem pe viu noul Superb. Ca de obicei, ți-am pregătit un articol cu 5 noutăți esențiale introduse de această nouă generație Superb. Dacă vrei să vezi pe viu mașina, așa cum am văzut-o noi la Praga, am pregătit și un clip video:

PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM VĂZUT-O LA PRAGA

1. ”MAI SUPERB(Ă)” ȘI MAI AERODINAMICĂ

Înainte să trecem în revistă noutățile estetice, trebuie să vorbim despre dimensiunile noului Superb. Lungimea a crescut cu 43 de milimetri, la 4.912 mm, lățimea a scăzut cu 15 mm (1.849 mm), înălțimea a crescut cu 12 mm (1.481 mm), iar ampatamentul a rămas neschimbat, la 2.841 mm.

Ca și până acum, Skoda Superb este disponibilă în variantă hatchback și break. Valorile de mai sus se aplică variantei hatchback.

Pasagerii au acum mai mult spațiu în habitaclu, iar volumul portbagajului a crescut la 645 de litri (+20 l) sau 690 de litri (+30 l), dacă ne referim la varianta break. Cu bancheta rabatată, portbagajul acesteia din urmă poate "înghiți" până la 1.920 de litri de bagaje.

Echipa de creație a îmbunătățit și aerodinamica: a fost modificat unghiul parbrizului și al plafonului, eleronul a fost optimizat, la fel și oglinzile exterioare. De asemenea, jantele au fost revizuite, iar prizele de aer Air Curtains sunt acum mai eficiente.

În consecință, coeficientul aerodinamic al variantei hatchback a scăzut la 0.23 ( îmbunătățire de 10%), iar cel al variantei break este acum 0.25 (îmbunătățire de 15%).

La fel ca fratele mai mare Kodiaq, noua generație Skoda Superb se aliniază la noul limbaj de design Modern Solid. Avem o grilă frontală octogonală, logo-ul mărcii pe capotă, iar ornamentele din partea frontală au un finisaj Unique Dark Chrome.

În standard, noul Superb vine echipat cu faruri LED, dar clienții au la dispoziție și a doua generație a farurilor LED Matrix (opționale).

Acestea oferă cu 40% mai multă lumină decât vechea iterație și integrează 36 de segmente individuale.

Farurile LED Matrix pot fi recunoscute după semnătura luminoasă sub forma literei L a luminilor de zi, dar și după așa numitele elemente Crystallinium.

Și stopurile au fost revizuite, fiind acum mai înguste. Totodată, sunt disponibile în două variante, cele opționale integrând, printre altele, semnalizări dinamice și animații speciale pentru funcțiile Coming și Leaving Home.

Numele mărcii este inscripționat pe hayon, alături de numele modelului, ambele având un finisaj Unique Dark Chrome.

Jantele din aliaj au dimensiuni cuprinse între 16 și 19 inch, iar paleta de culori exterioare include în total 8 nuanțe. Dintre acestea, 6 sunt noi: Alb Purity, Argintiu Pebble, Negru Ebony, Albastru Cobalt, Roșu Carmine și Galben Ice Tea.

2. REVIN BUTOANELE ȘI LEVIERUL TRANSMISIEI SE MUTĂ PE VOLAN

Și la interior regăsim asemănări între noul Kodiaq și noul Superb. Instrumentarul de bord digital Virtual Cockpit, cu ecran de 10 inch, este standard, iar display-ul central al sistemului multimedia poate avea 10 sau 13 inch. Mulțumită conexiunii permanente la internet, sistemul suportul actualizări over-the-air.

Selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, rezultând astfel o consolă centrală mai aerisită, dar și mai încăpătoare. Aceasta încorporează un spațiu de depozitare de 5.5 litri, o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile (putere de 15W și funcție de răcire), precum și două prize USB-C de 45W.

Pentru prima oară, Skoda Superb poate fi echipată cu un Head-up Display. Opțional, desigur.

Nu lipsesc cele 3 butoane inteligente Smart Dials, localizate între display-ul central și consola centrală. Cu ele am făcut cunoștință la debutul lui Kodiaq, unde am văzut că au un display color de 32 de milimetri în diametru.

De la butoanele localizate la extremități pot fi ajustate următoarele: temperatura interioară, încălzirea în scaune și ventilația în scaune. Iar cel din mijloc este configurabil. Acesta poate controla până la 4 funcții, inclusiv volumul sistemului multimedia, viteza ventilatorului, sistemul de climatizare și modurile de rulare.

Există și 4 butoane fizice pentru acces direct la diverse funcții. Sistemul audio Canton, cu 14 incinte, este opțional.

De la electrica Enyaq, noua Skoda Superb a împrumutat așa numitele teme interioare, Design Selections. Clienții au la dispoziție 7 astfel de teme. Ce înseamnă aceste teme? Mai exact,  e vorba despre diverse combinații de materiale și culori pentru habitaclu.

Nivelul de echipare Essence are tema Studio, pentru Selection avem 4 teme (Loft, Lounge, Suite black și Suite cognac), iar nivelul de echipare de top, Laurin & Klement, are temele L&K Suite black și L&K Suite cognac.

Clienții pot opta pentru tapițerii din material textil (obținut din surse sustenabile), dar și din piele neagră sau în culoarea Cognac.

Mai trebuie menționat că toate elementele cromate de la interior au fost înlocuite cu ornamente Unique Dark Chrome.

Există 3 variante de scaune, inclusiv una nouă. Scaunele Ergo sunt încălzite, ventilate și au funcție de masaj cu 10 perne de aer controlate individual.

Pe lista de noutăți intră și noile buzunare pentru telefoanele mobile, croite pe spatele scaunelor din față, dar și cotiera din spate, culisantă, care integrează două suporturi pentru pahare și un suport pentru tabletă.

Pentru noul Superb, Skoda oferă nu mai puțin de 28 de soluții Simply Clever. Deja cunoaștem celebra umbrelă și racleta de gheață (ambele confecționate acum din materiale reciclate), dar lista mai include și suport pentru pix și pentru ochelari de soare (în torpedou) și spații de depozitare pentru sticle de 1.5 litri în portiere.

3. VERSIUNE PHEV CU 100 DE KILOMETRI AUTONOMIE ELECTRICĂ

Noua generație Skoda Superb este disponibilă cu 6 versiuni de motorizare.

În premieră, unitatea de bază, de 1.5 litri TSI, cu 150 CP, are acum un sistem mild-hybrid la 48V. Amatorii propulsoarelor pe benzină mai au la dispoziție unitatea de 2.0 litri TSI, cu 204 CP sau 265 CP.

De partea cealaltă avem agregatul diesel de 2.0 litri TDI, în versiuni de 150 și 193 de cai putere. Indiferent de alegerea făcută, transmisia automată DSG cu 7 rapoarte este standard. De asemenea, versiunile de top, pe benzină și diesel, vin în compania unei tracțiuni integrale.

Nu lipsește versiunea plug-in hybrid, disponibilă numai pentru varianta Superb Combi. Sistemul integrează un motor de 1.5 litri TSI (150 CP), o unitate electrică și o baterie de 25.7 kWh (aproape dublu față de vechiul model). Ansamblul dezvoltă în total 204 CP și oferă o autonomie pur electrică de peste 100 de kilometri.

Transmisia este tot una automată DSG, dar cu 6 rapoarte de această dată. Toată puterea este livrată punții față.

La o stație de 11 kW, acumulatorul ajunge la 100% în 2.5 ore. La o stație rapidă, de 50 kW, repriza 10-80% durează 25 de minute.

Sistemul DCC Plus este opțional (standard pentru echiparea de top). El integrează acum 2 valve controlate independent pentru compresia și extensia suspensiei.

4. CEL MAI SIGUR SUPERB DE PÂNĂ ACUM

A patra generație Superb se vrea a fi cea mai sigură de până acum. Și are toate șansele să fie așa. Pe lângă sistemele de siguranță deja existente, Skoda plusează cu Turn Assist, Crossroad Assist, Emergency Steering Assist, Exit Warning și Automated Emergency Braking.

Pe scurt, Turn Assist avertizează și, eventual, frânează automat atunci când detectează un vehicul care vine de pe contrasens, la ieșirea de pe un drum secundar, spre exemplu.

Crossroad Assist utilizează senzorii radar și camera video frontală pentru a detecta traficul cu care te intersectezi, inclusiv bicicliști și pietoni, atunci când ieși de pe o alee, fără vizibilitate.

Sistemele Travel Assist, Side Assist și Front Assist au primit funcții noi. De pildă, distanța de detecție a sistemului Side Assist a crescut de la 70 la 90 de metri.

Atunci când detectează o frânare violentă sau o coliziune iminentă, sistemul Crew Protect Assist închide automat toate geamurile și trapa (dacă este cazul), activează luminile de avarie și tensionează centurile de siguranță din față.

La rândul său, Emergency Assist reduce riscul de accident în cazul în care șoferul nu mai este capabil să controleze mașină, spre exemplu în cazul unei urgențe medicale. Sistemul preia controlul benzii de rulare, activează luminile de avarie și frânează până la oprirea completă.

Ușile sunt apoi deblocate, luminile din habitaclu sunt aprinse, iar apelul de urgență eCall este activat la 15 secunde după oprirea completă a mașinii.

5. VERSIUNE DE TOP LAURIN & KLEMENT

Ca și până acum, nivelul de echipare de top, din gama Superb, poartă numele Laurin&Klement, după numele fondatorilor companiei. Acesta este disponibil pentru toate motorizările.

Propune numeroase elemente exterioare în nuanța Unique Dark Chrome, jante de 18 inch Belatrix, ornamente L&K pe aripile față, farurile LED Matrix sunt standard, la fel și stopurile LED cu semnalizări dinamice și animații pentru funcția Coming/Leaving Home.

De asemenea, tehnologia DCC Plus este standard.

La interior, cei care comandă un Superb Laurin&Klement vor regăsi piele perforată, neagră sau Cognac, emblema Laurin&Klement brodată pe tetiere, scaunele Ergo, ornamente decorative Softtouch Kida și sistemul audio Canton.

La fel ca noul Kodiaq, a patra generație Skoda Superb ajunge în România în luna iunie 2024.

Comentarii (23)

  • Nava Amiral a alternativei low-cost la Mașina Poporului, sau varianta ieftina la mașina "premium" a celor care n-au bani de premium. Atâta ca nu e nici ieftină nici premium.
    Modelul cu cel mai sarcastic nume din istoria automobilului :))
    15 31
  • Arata mai bine ca noul Passat, părerea mea, la exterior pare un face lift discret, la interior au exagerat cu ecranul prea mare, sau trebuia altfel integrat, dar ca poziționare în clasă are atuul prețului față de Passat, dar mai ales față de A4, plus spațiu imens, valabil pentru toate generațiile.
    24 1
  • Andrei
    Acum câțiva ani am testat una, break. Ne interesa ca mașină de familie. Ni s-a părut o glumă proastă.

    Avea bară de torsiune pe spate și zdruncina ca o roabă. Mult succes să îți doarmă copiii pe drum.

    Interiorul era anost, mult plastic, categoric sub VW.

    Prețul de pornire era bun, dar după ce o configurări ajungeai la vreo 500 euro sub prețul unui Passat echivalent, în condițiile în care primeai mai multe dotări la Passat. O mare țeapă.
    6 22
  • @matei
    Locul ala e rezervat Skodei Rapid, care numai rapida nu e. Superb e pe locul doi.
    9 7
  • dopdecada
    Interiorul pare mai ergonomic decat al multor masini moderne.
    11 0
  • Banditos
    5 metri de dric...nu se mai plange nimeni cat de mare e masina asta si cat de inutila e prin oras?
    9 6
  • Subscriu dan_grc, tableta este singura chestie ciudata… la asemenea dimensiune ar trebui poziționată mai jos… mi se pare aceeași situație ca in cazul noului Tiguan.
    In rest pentru cine caută spațiu si o masina decentă nu prea are concurenți, sa vedem câți oameni mai caută acest gen de caroserie si câți si-o mai permit… ma bucur ca nu au schimonosit-o inutil.
    15 0
  • Frumoasa masina, mi-as lua una PHEV daca as avea bani :)))
    3 2
  • Crystyann
    @Andrei ; Niciodata Superb nu a avut bara de torsiune spate - probabil ai testat altceva, Octavia sau alta marca :)
    12 1
  • Octavian
    Arata foarte frumos , interiorul este peste Passat . Sa vedem și preturile
    6 0
  • Deci abia acum poate sa inceapa sa aspire la arogantul nume "Superb". Intr-adevar, designul e f frumos, mai ales la interior. Chiar m-a impresionat.
    Toata bucuria se va duce pe apa raului Sambata cand vor anunta preturile. Sunt convins ca o sa reuseasca s-o duca si pe asta la 50.000 de euro. Si atunci reactia oricarui om cu ceva minte o sa fie -OK, puteti sa v-o f....
    3 5
  • Ceva ce Skoda a inteles mai bine decat VW, o evolutie este mai ok decat o revolutie in materie de design, arata mult maine decat Passat.

    Legat de preturi, nu cred ca va fi mai ieftina, tot configurez de ceva ani Octavia vs. Golf si Passat vs. Skoda si nu mai vad diferente mari.

    Am condus generatiile precedente una dupa alta, acelasi motor si aceeasi cutie (2.0 TDI si DSG) si Passat-ul mi s-a parut mult mai bine inchegat, Superb avea un comportament usor labartat pe curbe, cu toate ca ambele erau construite pe aceeasi platforma MQB.
    1 1
  • Banditos
    Sa fim seriosi, tot timpul Skoda a fost mai revolutionar (atat cat putem vorbi de asa ceva in grupul VAG) in materie de design decat VW.
    6 2
  • volanul este la fel ca la generatia curenta.
    deci nu vad motiv sa o iau pe asta "noua"
    aaa , ca e cu 5 mm mai lata si cu 2 cm mai lunga. Si are stopuri transparente. mda.
    Si "aia veche" a costat tot vreo 50. de mii. De euro. E cu piele perforata in interior si cu geam in tava. Fitze
    0 0
  • Instrumentarul ala din spatele volanului e dreptunghiular si e acoperit de cocoasa aia ciudata, se potriveste ca nuca in perete.
    https://youtu.be/HG-Tn9nKxlQ?si=Rgx7Sk4bR0RIRqEP&t=92
    1 3
  • @clarkson

    ai dreptate, incredibil ce urat poate arata, dupa video vad ca si in pozele de prezentare se vede rama.

    sper ca e optional si nu standard.
    0 0
  • Ionut A.
    Pt giumbixu de la website:
    Formatarea titlului se face cu 5 jos nu sus cum e e acum.
    Deci:
    Am văzut pe viu noua Skoda Superb:
    5 noutăți esențiale pentru nava amiral
    3 0
  • andrei
    mie imi plac ecranele mari in masini, dar ala pus acolo si atat de mare e HORROR! numai pentru asta si nu as cumpara masina asta.
    0 3
  • @Ionut A.
    Pentru giumbixu Ionuț: depinde de St de lat e ecranul tău, rezoluție și altele.

    La mine apare:

    Am văzut pe viu noua Skoda
    Superb: 5 noutăți esențiale
    pentru nava amiral
    0 0
  • Florin
    A fost o surpriză sa observ ca, de la aripa față pana la partea din spate, varianta break este identică cu noul Passat. Nu asemănătoare, identică. Înțeleg ca se mai optimizează niște costuri, însă nu chiar așa...
    Per total, pare ca arata mai bine decât Passatul a cărui parte din față este absolut banală.
    2 0
  • Catalin
    Foarte reusit designul acestei a 4-a generatii, atat sedanul, care are o eleganta a la E-Klasse, cat si breakul. Intotdeauna mi-a placut Superb (generatia 2 ceva mai putin), dar din pacate n-am putut niciodata sa-mi iau pentru ca garajul meu este mic si n-ar fi incaput. Am mers cu generatia 3 ca pasager si m-a uluit cat spatiu exista la interior.
    2 0
  • Banditos
    cel mai reusit facelift de VW Passat
    2 0
  • Pe bune Andrei??? Nu-ți pot dormii copiii pe bancheta unui superb… că vrei altceva, că ești la alt nivel de confort, desigur banii tai, dar totuși ;)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru