Amazon a comandat 1.800 de utilitare electrice de la Mercedes-Benz: americanii își extind divizia de livrări din Europa

de Paul Cosma
Vineri, 28.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Amazon a anunțat că a comandat un total de 1.800 de utilitare electrice de la Mercedes-Benz. Astfel, 1.200 de unități Sprinter și 600 de exemplare eVito vor intra în flota diviziei de livrări pe care americanii vor să o extindă în Europa.

Gigantul Amazon își continuă planurile prin care vrea să dețină “cea mai durabilă flotă de transporturi auto din lume”.

Americanii au făcut o comandă de 1.800 de utilitare electrice către Mercedes Benz, iar o bună parte din ele vor intra anul acesta în flota diviziei sale de livrări de pe plan european.

Mai exact, americanii au cumpărat 1.200 de exemplare Sprinter și 600 de unități eVito (foto), aceasta fiind cea mai mare comandă de vehicule electrice pe care Mercedes-Benz a primit-o până acum.

Amintim că, anul trecut, Amazon a făcut o comandă uriașă de 100.000 de utilitare electrice către Rivian, constructorul american unde este și acționar.

La începutul lui 2019, Amazon a anunțat că investește 700 de milioane de dolari în Rivian, iar banii urmau să fie folosiți pentru dezvoltarea unor modele electrice viitoare.

Via Reuters

Comentarii (9)

  • La 150 km cat are e-vită autonomia oficiala(vreo 70 pe bune) o sa rada si aia de la Posta Romana de ei cu termenul de livrare.
    1 8
  • @Tatarus...da...normal...astia de la amazon sunt prosti gramada...habar n-au ei de nimic...de asta sunt muritori de foame...n-au bani nici de o saroma... Noroc cu astia ca tine ca le mai deschid ochii...
    Acum serios...tu aveai impresia ca nu au facut calcule? 70km? Imi pare rau sa te anunt. Dar la electrice, diferenta nu-i foarte mare intre oras si exterior (in unele situatii, consumul este mai mic in oras...intreba un profesor de fizica de liceu). Stai tu linistit. Alte persoane mai inteligente s-au gandit bine...au socotit...si au testat...nu au scos asa din burta comanda asta...cum scot alte persoane cifre...
    6 1
  • @bolovan.Eu stau linistit,putin imi pasa,dar vezi tu,s-au mai fript si alti inteligenti la fel. 70km autonomie zici ca e ok pentru o masina de munca,nu ?:))
    https://www.ttnews.com/articles/deutsche-post-scraps-its-electric-delivery-van-built-ford
    1 5
  • Edikkk
    Măi tată, măi tată rus

    Oare Amazon cea mai bogată companie din lume, sau top 3 cu afaceri puternice în IT şi logistică - i-au decizii greşite?


    Este foarte clar, ca lumina zilei, că maşinile electrice sunt viitorul.
    În toate domeniile, mai ales logistică şi taxi.

    PS firma de taxi care fac Los Angeles - Las Vegas au Tesla cu 600.000 km și încă sunt în funcţie !
    Vorbim de zonă deşertică, unde dacă te-a lăsat maşina poţi să şi mori
    2 0
  • @edi k k . Puteti toti sa ziceti tot ce vreti,o masina electrica pentru curierat e fix un fail scump intr-o afacere. In Europa e ceva normal ca o duba de curierat sa faca si 300km pe zi iar im Germania si mai mult. O sa-si permita sa isi ia electrica doar firmele bogate,Amazon e in top 5 in lume la venituri si cifre de afaceri,sunt tari mai sarace ca ei,seful lor castiga 4000dolari pe minut,invart banul cu lopata,sunt fix banii de inghetata 1800 masini electrice pentru ei. Dar sa vedem cand o sa lacrimeze verzii de fericire ca vin astia cu electricele in Europa si o sa se interzica livrarea prin orase la anumite ore cu masinile cu motoare cu combustibili conventionali,ce crezi c-o sa se intample cu firmele europene care nu isi permit sa isi ia o duba electrica cu care sa mearga max 70km cu un plin de baterie? Exact,o sa dea faliment,o sa fie inghititi de rechinii mari care au bani s-o arda cica eco. Am pus un link mai sus cu posta din Germania care trecuse la masini electrice. Au realizat ca ei trebuie sa faca multi km pe zi iar masinile nu aveau nici pe departe autonomia necesara,la nici jumatatea zilei de munca ajungeau cu bateria la minimum si trebuiau reincarcate ore intregi,stii ce,au mai avut apoi o surpriza,la ciclurile alea de incarcare-descarcare,bateriile nu tineau,au inceput sa le ia foc masinile. Au trecut inapoi la Vw Caddy pe motorina. Nu te tampiti si-au luat electrice,stiau ca vine valul eco din Sua si au vrut sa fie pregatiti dar nu le-a iesit. 70Km autonomia pentru o duba e ok doar cand n-ai ce face cu banii intr-o afacere ca ai prea multi si vrei si poti sa-i falimentezi pe cei care nu pot tine pasul cu tine financiar.
    1 7
  • @Tatraurs sa inteleg ca tu n-ai citit articolul din postarea ta...citeste pana la capat...dupa care mai posteaza. Si a cam iesit autonomia...si s-au cam facut treaba...
    P.S. Daca sunt prea multe litere pt tine iti fac eu un sumar: or sa cumpere electrice de la alti producatori. Nu le este retnabil sa dezolvte ei...prea mare concurenta. Si tot electrice or sa cumpere.
    Inteleg ca iti plac motoarele cu ardere interna (si mie-mi plac...mai ales alea simplu aspirate pe benzina)...dar sunt deja depasite...iar electrica cam matura cu ele.
    6 0
  • @Bolovan. Ala e un articol asa mai partinitor,vezi ca mai sunt si altele unde arata clar ca nu si-au facut treaba si ca au cam luat si foc,d'aia le si caseaza in draci si au trecut inapoi la Caddy.Imi plac si motoarele electrice,de ce nu,treaba e ca inca nu sunt ok sa iti faci treaba cu ele,doar sa te duci la o fitza in mall sau Dorobanti,de dube inca nu. Crezi ca degeaba limiteaza astia viteza la 30km/h in Paris? Pentru electrice,in 10 ani daca ai firma si folosesti dube normale,falimentul scrie pe tine daca nu ai bani sa dai 100 000 coco cu optiuni pe o duba d'asta noua.
    0 6
  • Iar se baga romanii sa-si dea ei cu parerea de cunoscatori in ale electricelor.
    @tatraurs: in Romania inapoiata inca nu sunt interzise dieselurile, dar prin alte tari cu mult mai evoluate nu prea mai au ce cauta prin orase. Deci daca vrei sa ajungi sa faci livrari si prin orase, nu doar pe la tara, e bine sa te reorientezi repejor ca sa nu dai faliment.
    Deci tu nu prea te prinzi cum sta treaba cu falimentul :)
    3 5
  • @Mihai
    Romanii precum toti oamenii de pe pamantul asta, isi cunosc situatia proprie sau situatia care ii intereseaza in mod direct.
    Nu cred ca trebuie sa fie nimeni think-tank sau firma de consultanta ca sa-si poata da cu parerea pe un subiect atat de comun cum sunt masinile.
    Si Romania nu e chiar inapoiata. Parcul auto de la noi e comparabil cu ce se gaseste prin sudul si chiar centrul Europei. Din cate imi amintesc dintr-un articol de pe AM in Germania varsta media a masinilor e 9 ani iar in Romania e de 11 ani.
    Iar treaba cu falimentul nu e atat de simpla precum niste cuvinte aruncate pe un site. Daca o decizie administrativa iti baga in faliment niste firme, inseamna ca decizia e proasta. Inchipuie-ti cum ar fi sa se interzica peste noapte livrarile in oras cu altceva decat cu masini electrice? Cate buticuri, brutarii, florarii, aprozare si-ar permite 30-40k euro pe o electrica pentru livrari? Si cate firme de curierat ar mai pastra tarifele neschimbate dupa o investitie intr-o flota de cateva sute sau mii de electrice pentru a putea intra in orase?
    Cine crede ca electrificarea este le indemana oricui si ar trebui facuta peste noapte nu cunoaste sau nu vrea sa recunoasca realitatea.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru