Analiză: schimbatul unui bec a ajuns la 90 de minute pentru unele modele moderne

de Sebastian Toma
Miercuri, 24.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Warranty Direct au făcut o analiză privind costurile și durata schimbării unui bec pentru 10 din cele mai populare mașini noi din țara lor. Operațiunea durează cel puțin 30 minute la o mașină nouă.

Zilele în care clienții își schimbau singuri uleiul, filtrele și își înlocuiau becurile pe aleea din fața casei devin, încet și sigur, un lucru al trecutului. În unele cazuri, au devenit deja un lucru din trecut. Noile tehnologii complică situația și aduc și mai multă presiune pe bugetele consumatorilor casnici.

Duncan McClure Fisher
Managing Director Warranty Direct
Complexitatea în creștere a noilor modele din lumea auto aduce dispariția mecanicului amator, spun englezii de la Warranty Direct. Potrivit ghidului Autodata privind timpul necesar schimbării unui bec la un automobil nou, generație 2013, durează minimum 18 de minute pentru oricare dintre cele zece cele mai populare modele vândute în 2012 pe piața britanică. Însă, în anumite cazuri, schimbatul unui bec de far a ajuns să dureze chiar și 90 de minute, totul în mâinile unui mecanic instruit și experimentat, care are la îndemână toate uneltele necesare operațiunii. Situația este mai fericită în cazul unui schimb de ulei, însă cei de la Warranty Direct au subliniat faptul că numeroase automobile noi necesită diferite unelte specializate pentru a desface filtrul de ulei, ceea ce complică operațiunea pentru un mecanic amator.

Cel mai extrem exemplu prezentat de analiza Warranty Direct a vizat un Renault Clio, în cazul căruia durează 96 de minute pentru ca un mecanic profesionist să înlocuiască becul de la far.

Durata operațiunii provine din documentele Autodata, program specializat de asistență a mecanicilor, care include manuale și ghiduri pas-cu-pas. Exemplele nu se termină aici, costurile operațiunii de înlocuire a becurilor crescând și ele odată cu schimbarea generațiilor de automobile. Mai precis, înlocuirea unui bec de far la un Audi A4 din 1994 dura aproximativ 10 minute și costa 6.12 lire sterline (doar becul). Acum, pe un model echivalent, operațiunea necesită o achiziție de 21.56 lire (fiind necesar un element mai complex în locul respectivului bec) și necesită și 45 minute din timpul unui tehnician experimentat.

Filtrele de ulei și plăcuțele de frână devin și ele aproape imposibil de schimbat cu o trusă modestă de unelte, spun cei de la Warranty Direct. Potrivit cercetărilor derulate de organismul britanic, aceste operațiuni implică acum și o parte electronică, în multe cazuri fiind necesare interfețe electronice și software-uri la care doar producătorul are acces, ca să nu vorbim despre uneltele specializate necesare operațiunii. Spre exemplu, posesorul unui Ford Escort din 1980, putea să-și înlocuiască singur cureaua de distribuție în mai puțin de o oră, dar echivalentul său modern necesită aproape trei ore pentru aceeași operațiune, derulată doar într-un service care posedă uneltele necesare.

Marcă și model Poziția în clasament vânzări Regatul Unit 2012 Înlocuire bec far (minute) Schimb ulei și filtru
(minute)
Schimb plăcuțe frână față
(minute)
Ford
Fiesta
1 30 36 42
Vauxhall/Opel
Corsa
2 36 24 42
Ford
Focus
3 30 36 42
Vauxhall/Opel
Astra
4 48 24 42
Volkswagen
Golf
5 54 30 42
BMW
Seria 3
7 60 15 36
Volkswagen
Polo
8 18 30 42
Mercedes-Benz 
C-Klasse
9 54 54 42
BMW
Seria 1
10 60 15 36

Via Newspress (înreg.)

Comentarii (31)

  • hm ... si care e modelul ala ce are nevoie de 90 de min. pt. a i se schimba becul ? aci e totul pina la 60 ... ciudat titlu' ...

    drumuri bune s-aveti ! dar inainte sa porniti ... verificati-va becurile DIN TIMP !
    8 12
  • si apropos de tema asta, chiar stiu pe cineva care nu s-a descurcat sa isi inlocuiasca la un vw golf becul !!! a trebuit sa mearga la service !

    cred ca proiectantii astia se gindesc la service-uri ... au si garajele/atelierele nevoie de "obiectul munci" ...
    de aia in america de nord au cistigat mult teren japele ... e mai simplu/ieftin si pt consumator si pt concesionar.
    un simplu ex. sa schimbi un radiator la motor : golf IV 3 ore, la un nissan sentra 30 min ...

    drumuri bune s-aveti !
    13 4
  • corectie ... renault clio (96 min) ... dar nu e in top 10 ... scuze !
    14 1
  • antonny
    dai 25 ron pe bec si manopera 75 ron
    16 0
  • La cat de des arde Ford Focus-ul meu becurile (si din cate am auzit nu numai al meu) eu deja schimb becul mai repede decat aia din garajul Ferrari la Formula 1 :))

    Sau ma rog, as schimba daca as avea surubelnita pneumatica pt desfacut surubul...
    14 0
  • Este inca o strategie de-a producatorului pt a veni clientul in service si a mai cheltui niste bani.

    Mi-a luat o ora sa schimb becul de pe partea soferului la civicul meu [exact cum este specificat in manual] si din pacate nu am mai reusit sa pun la loc componenta care imi bloca accesul deoarece este facuta total invers decat cum ar fi trebuit. La service au dat bateria jos + un ornament ca sa poata pune acea componenta la loc si mi-au aratat cum se face [contrar manualului] in asa fel incat sa dureze 10 min.

    Cost total: 1 bec philips Xtreme power 80 ron ars pt ca l-am atins de mai multe ori in incercarile mele // vizita la service 50 ron / inca un bec philips nou 80 ron.
    18 0
  • Sunt de acord cu 96min pentru Renault Clio 3, confirm ca dureaza cam atat schimbatul farului scurt, in special pe partea dreapta.. ma rog de mine, nu de un profesionist.

    Cei de la reprentanta Renault imi pot schimba in 15 min.
    11 0
  • Masinile noi sunt proiectate sa fie reparate numai in service-uri autorizate,ca acum banul dicteaza...nu pasiune.
    La unele masini trebuie sa dai jos farul sa schimbi becul(Ford) sau sa ridici masina,eventual sa dai jos roata(renault megan),totusi nu e un capat de tara,dar sa te apuci sa dai jos piese de pe masina sa schimbi un bec e o prostie.
    21 1
  • Skoda Octavia Tour 2006 - max 2 min, fara scule.
    Ford Fiesta 2007 - 10 minute (+ ceva injuraturi cand am facut-o prima oara), iar Fiesta papa becurile pe paine.
    Credeam ca Fiesta aia e un cosmar la acest capitol, refuzam sa cred ca e atat de stupida procedura (3 suruburi torx, demontare grila de radiator din cleme si demontare alte 2 cleme ale spoilerului)... tocmai m-am convins ca nu e deloc asa.
    13 0
  • in 90 de minute demontez si montez bara fata si farurile
    7 2
  • ... aproximativ 45s la al meu mercedes ... si ma gandesc la faptul ca w169 se presupune a fi o masina "mica si inghesuita" in mintea romanului doritor de jipan
    7 4
  • @ ROMANI
    Ce sa va spun conduc Nissan Altima Hybrid 2011 si mi s-a defectat un bec la faza scurta imi pare ca e si faza lunga si am fost la service sa-mi schimbe becul ca am incercat dar acolo e imposibil trebuie sa scoti jumatate din piesele motorului ca sa schimbi un bec in far .
    So... am ramas surpins , ca anterior am avut si alte masini si niciodata nu am stiut ca o sa ajunga asa timpuri ca sa schimbi un bec sa ai nevoie de AUTOSERIVICE, mereu am schimbat singur indiferent de masina .
    11 3
  • la polo se schimba de trei ori mai rapid becul fata de golf !. Altadata golfu era apreciat pt timpul mic (bineinteles e vorba si de usurinta) in care schimbai un bec. Amu vad ca e mai "slab" decat ford si opel.
    7 1
  • Trebuie organizata o petitie si trasa de mana UE sa intervina. E ridicola chestia asta!!!
    12 1
  • Snowm3
    La Passat 2007 (cu xenoane adaptive de prima echipare) mi-a cerut Porsche 2100 lei sa-mi schimbe cele 2 becuri cu xenon. Am fost la Augsburg si au dat bara jos, calandrul si farurile. Cu tot cu becuri a fost 850 de lei si vreo 2 ore. Cand am plecat nu mai mergea aerul conditionat. M-am intors dar n-au reusit sa-l faca, daca scot senzorul de temperatura din bara merge daca-l pun la loc se decupleaza compresorul. Trebuie sa-mi fac timp vara asta sa mai merg o data sa-l dreaga. Totul de la 1 bec care trebuia schimbat ...
    25 0
  • Sunt idioti producatorii de masini. ok trebuie sa faca bani. dar ce facem noi cand se arde un bec noaptea si mai avem de parcurs foarte multi km. becul ala trebuie sa poata fi schimbat imediat, nu sa merg pe al service-uri si aia sa ne schimbe un bec dar sa mai rupa o clema la capac ( cum am patit eu si acum se abureste farul) sau sa strice ac-ul sau altele.
    16 0
  • Bogdan
    La Ford Focus 2 se schimba in 5 minute un bec! Da, se scoate farul dar acest lucru imi ia fix 2 minute (are un singur surub si 2 cleme)!
    9 3
  • C Class ~2 minute fata/spate - fara scule
    Ford Freestyle ~2 minute (spate) + surubelnita Philips (in cruce). Pe fata inca nu mi s-a ars nimic.

    Mi se par absolut ridicoli timpii astia din articol, si mai ales faptul ca trebuie sa demontezi atatea subansamble. Lumea a luat-o intr-adevar razna. Auzi tu, o ora jumate pentru un bec!!!
    9 0
  • Salutare tuturor,
    Am un Hyundai I 20 generatia noua,si de curiozitate am cronometrat in cat timp pot schimba un bec pe fata.
    In mai putin de 2 minute a fost remontat.
    Accesul este extrem de usor,poti face operatia asta in costum,fara sa-ti murdaresti manshetele
    2 0
  • Nu stiu la ce an de fabricatie s-au referit pt Vauxhall/Opel Astra, dar la Astra Classic II ( Astra G) personal, an fabricatie 2008 schimb bec far, faza scurta in maxim 1 minut.
    4 1
  • Clio III (ambele faruri - ambele faze +poziti) = 15 min. Timpul asta il scoti lejer daca ai mai schimbat becurile singur macar o data inainte. Prima oara dureaza aprox. 30-35 min. Asta cu 90 de min este gogonata rau, indiferent ce ce model de Clio ar fi vorba.
    8 2
  • corneliu01
    max 5 min.. si un imbus ai nevoie de schimbat un bec la ford focus 2.
    eu am facut-o...
    6 1
  • valentin
    la megane 2 nu trbuie data roata jos cum spunea @tud doar virat maxim de volan spre interior , scos capacul , inlocuit becu si asta-i tot . Treaba de 10 min daca te pricepi un pic .In schimb la logan daca sa ars pe partea cu bateria trebuie data jos ca sa poti schimba becul ( timp executie 15 -20 min. ) . Bafta
    6 0
  • renault fan
    te gandesti ca dobi aia de militieni de la circulatie te opresc uneori in trafic,ai un bec ars si te intreaba de trusa obligatorie de becuri de rezerva.pai un xenon original costa cat spaga lui pe o saptamana sau pe o zi ,depinde pe ce drum se plaseaza.mi s-au ars 2 becuri de faza scurta de la Duster in 24 de ore-chin sa le schimbi,de fapt sa le fixezi.stiti,farurile sunt facute la fratii nostri de la rasarit in Rusia,deci ca sa fixezi becurile la loc e cosmar....ce sa mai zic,am stat o ora intr-o parcare in Elvetia ,nu reuseam sa le ficsez in locasuri...
    10 0
  • renault fan
    ce incult sunt,am scris ficsez in loc de fixez-parca ar fi alecsandri...
    14 1
  • Bogdan
    Inteleg ca Ford spune in normativul de operatiuni service ca dureaza 30 de minute sa schimbi becul la un Focus, dar asta nu inseamna ca si trebuie sa credem, ci trebuie doar sa platim cand mergem la sreprezentanta. In realitate dureaza aproximativ 5 minute (10 secunde deschis capota, 1 minut scos farul, 1 minut deschis capacul, 1 minut maxim inlocuit becul si inca vreo 2 minute pus capacul la loc si montat farul pe pozitie).
    5 0
  • Eu am schimbat bec faza scurta in 5 minute, fara sa mai fi facut vreodata.
    4 2
  • mitsubishi eclipse 2006 bec semnalizare spate .... pete o ora ...... trebuie dat jos tot interiorul portbagajului , placa mare de plastic si dupa aceea se da jos tot stopul pt a ajunge la bec
    dus si intors mi-a luat peste o ora (dintr-a 3-a incercare)
    kakaia tiehnika moderna
    la Kadett-ul meu din 77 schimbam in 20 de secunde
    6 0
  • La New Beetle este un mare chin sa schimbi un nenorocit de bec. Trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare si timp pentru ca e o chestiune foarte enervanta. Pe langa faptul ca locul este foarte ingust (pentru farul din stanga tre' sa dai jos si bateria), scoti farul cu totul (ai nevoie de un imbus si dibacie pentru ca e ascuns bine acel sistem) si daca ai mana mai subtire reusesti relativ repede.
    Sincer asta e mai simplu. Sa schimbi filtrul de polen trebuie sa demontezi jumatate din bord. Cand merg la revizie si schimb filtrele mecanicul meu mai intai ofteza. Bine macar ca nu le fac prea des. Adica mi s-au ars cateva becuri doar, iar 10000 de km la cat fac revizia ii parcurc intr-un an si 2-3 luni. :)
    Este o dovada ca designul nu foarte practic si-a spus cuvantul. Problemele astea sunt mai putin enervante la Golf IV, masina pe a carei platforma New Beetle a fost proiectat.
    7 0
  • Fratii mei, la orice masina de marca japoneza sau coreeana se schimba orice piesa in mai putin de jumate din timpul care ar dura la o masina de conceptie europeana sau Ford.
    1 0
  • ce-a mai tampita chestie sa ai nevoie de mecanica ca sa-ti schimbe un amarat de bec la far sau la stop , pai esti noaptea pe autostrada , ce faci
    astepti acolo pana te ia naiba ?
    UE cred ca trebuie sa ia masuri
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru