Aston Martin va renunța la vânzarea de mașini cu motoare pur termice din 2026

de Tiberiu Safta
Joi, 03.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul britanic de mașini de lux va renunța complet la vânzarea de modele cu motoare pur termice din 2026. Cu toate acestea, motoarele termice nu vor dispărea complet, deoarece Aston Martin va oferi și modele hibride, pe lângă noi modele cu zero emisii.

Potrivit unor informații recente, Aston Martin va avea o gamă completă de modele electrificate începând din 2026. Asta înseamnă că nu vor mai fi comercializate, din acel an, mașini cu motoare pur termice, adică fără nicio formă de electrificare. 

Chiar și așa, marca britanică nu va renunța complet la motoarele termice, întrucât vor exista modele hibride în gamă. Lawrence Stroll, șeful Aston Martin, a declarat pentru publicația Financial Times că: Oamenii încă își doresc să audă zgomotul și să simtă mirosul unui motor cu ardere internă. Facem pași treptați către vehicule pur electrice, dar vom continua să le oferim pe ambele (mașini hibride și electrice)”.

Va mai exista un component al electrificării”, adaugă Stroll, „dar, dacă cineva dorește un motor cu ardere internă în 2028, acest lucru va fi posibil”.

Primul model care va primi un propulsor hibrid, mai exact, cu sistem micro hibrid, va fi SUV-ul DBX, mai târziu în acest an.

Acest model, însă, va fi disponibil doar în China din cauza taxelor de import foarte mari din acea țară. În 2024, restul lumii va beneficia de o versiune plug-in hybrid a lui DBX, atunci când SUV-ul va primi un facelift.

Recent, Aston Martin a lansat versiunea de performanță DBX707, fiind cel mai puternic SUV de lux din istorie. În 2024 va debuta și modelul Valhalla, cu un sistem de propulsie hibrid care dezvoltă 937 de cai putere. Modelul din urmă va fi urmat de noul Vanquish în 2025, care va primi, la rândul său, un propulsor hibrid.

via Autocar

Comentarii (4)

  • "Oamenii încă își doresc să audă zgomotul și să simtă mirosul unui motor cu ardere internă" Ete fleosc,oamenii isi doresc de fapt sa auda zgomotul unui aspirator pe patru roti si sa simta mirosul de priza incinsa dupa ce stau cu orele la incarcat.
    8 3
  • Edikkk
    Oare cum o să fie ei în 2026 full electric, dacă în 2025 încă fac nişte "HIBRIDE" care nu sunt PHEV ci nişte amărâte de micro hibrid???

    La cine le-a inventat, Suzuki India mai înţeleg, dar ditamai bogaţii încă se laudă că în 2025 vor scoate micro hibrid ceea ce Suzuki a scos acum 10 ani, doar ca să o numească "electrificare" ... mi-ar fi ruşine.

    De fapt orice maşină care nu se încarcă la priză şi să facă peste 30 km full electric, NU POATE fi numită ELECTRIFICATĂ.

    Dar, precum Toyota, care a dat tonul, confuzia consumatorilor este bună pentru profit.

    Reamintesc reclamele Toyota ale lor maşini hibride, după rezultatele excelente ale Tesla, care era promovate aşa :
    maşină "electrică" care nu sunt nevoite să stai ca prostu să le încarci la priză !!??!?

    Lasă Toyota că poluarea este bună.

    Ce mănâncă şoareci, pisică se cheamă. Papă (numai) benzină (nu curent deloc) atunci termică uzată moral se cheamă.

    Cam ăsta e adevărul.
    2 9
  • Seriff
    Edikk pentru binele tau si al celor din jurul tau, du-te si fa-ti macar un control la Balaceanca, vezi ce zic oamenii aia, ce sfaturi iti dau, ce iti recomanda, daca te interneaza, e spre binele tau, ai nevoie de ajutor urgent.
    8 3
  • parca si vad articole prin 2025-2026 ca toti constructorii astia care trec pe electric complet se vor suci inapoi pentru ca nu le va cumpara nimeni masinile. Ori o dau la intors ca in 2020 cand au spus electric voiau sa spuna defapt hybrid ori alte gargare
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru