Audi A6 și Q5 primesc un motor V6 diesel nou: poate fi alimentat cu biocombustibil

de Tiberiu Safta
Joi, 27.11.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a anunțat oficial o motorizare nouă pentru A6 și Q5. Cele două modele pot fi comandate acum cu un motor V6 diesel cu sistem mild-hybrid și care poate fi alimentat cu biocombustibil.

Constructorul german a pregătit o motorizare nouă pentru două dintre modelele sale. Astfel, începând de azi, Audi A6 și Q5 sunt disponibile cu un motor V6 diesel nou. Unitatea de 3.0 litri dezvoltă 299 de cai putere și un cuplu de 580 Nm.

Motorul diesel beneficiază pentru prima dată de noul sistem mild-hybrid MHEV Plus. Mai multe detalii despre cum funcționează acest sistem poți afla în acest articol dedicat. Sistemul MHEV Plus aduce un plus de 24 de cai putere și un cuplu suplimentar de 230 Nm. De asemenea, tehnologia se folosește de un compresor electric.

Alături de asta, noul motor V6 diesel este omologat special pentru a putea fi alimentat cu biocombustibilul HVO 100. Acest combustibil, al cărui nume este o prescurtare de la Hydrotreated Vegetable Oil (ulei vegetal hidrotratat) ajută la reducerea emisiilor de CO2.

via Audi

Comentarii (6)

  • Despre compatibilitati
    In sfarsit, le-a venit mintea la cap !

    Valoarea de cuplu maxim nu-i deloc impresionanta pentru un Diesel de 3.0L, relativ similara unui benzinar cu cilindree echivalenta, doar ca Automarket n-a dorit sa ofere prea multe detalii....
    580 Nm sunt oferiti pe o plaja de turatie impresionanta.

    Unei rutiere de top n-ai cum sa-i refuzi motorul etalon.
    Got mit Diesel!
    2 0
  • Dieselul este acolo unde există în dotare, adică la tot mai puțini, la restul nu mai există în dotare, deci la întrebarea " unde e dieselul ", care a devenit la fel de amuzantă ca " turul doi anapoi ", răspunsul acesta este, adică este fix acolo, acele procente cât mai sunt la diesel sunt realizate de câțiva constructori, asta înseamnă că încă mai vând.
    1 0
  • @17:17
    Nu stiu despre ce plaja de turatii impresionanta vorbesti la diesel... Cuplul e dat jos, asta e adevarat, dar daca nu au folosit vreun motor de Le Mans nu prea urca in turatii. Si nu prea au nevoie sa urce
    1 0
  • nobody
    In statistici va intra tot la hibride, ca sa se bucure haterii ca scad vanzarile de diesel, sau cum?
    0 0
  • O plaja de turatie mai generoasa decat de obicei. Evident, ma refer la valori absolute.
    Audi a ales o alta abordare, refuzand sa ofere acel peak situat la +/- 650/700 Nm, ci sa ofere un platou vast al valorii de cuplu maxim, dar aflat la o valoare mai mult decat indestulatoare pentru majoritatea situatiilor de trafic.
    0 0
  • @despre compatibilitati
    Tocmai că motoarele Diesel nu sunt cunoscute ca având o plajă impresionantă de turații. Poate ai vrut să scrii despre benzinare, că la acelea distracția abia începe acolo unde Dieselul e pe roșu.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru