Constructorul german a pregătit o motorizare nouă pentru două dintre modelele sale. Astfel, începând de azi, Audi A6 și Q5 sunt disponibile cu un motor V6 diesel nou. Unitatea de 3.0 litri dezvoltă 299 de cai putere și un cuplu de 580 Nm.

Motorul diesel beneficiază pentru prima dată de noul sistem mild-hybrid MHEV Plus. Mai multe detalii despre cum funcționează acest sistem poți afla în acest articol dedicat. Sistemul MHEV Plus aduce un plus de 24 de cai putere și un cuplu suplimentar de 230 Nm. De asemenea, tehnologia se folosește de un compresor electric.

Alături de asta, noul motor V6 diesel este omologat special pentru a putea fi alimentat cu biocombustibilul HVO 100. Acest combustibil, al cărui nume este o prescurtare de la Hydrotreated Vegetable Oil (ulei vegetal hidrotratat) ajută la reducerea emisiilor de CO2.
via Audi


















Valoarea de cuplu maxim nu-i deloc impresionanta pentru un Diesel de 3.0L, relativ similara unui benzinar cu cilindree echivalenta, doar ca Automarket n-a dorit sa ofere prea multe detalii....
580 Nm sunt oferiti pe o plaja de turatie impresionanta.
Unei rutiere de top n-ai cum sa-i refuzi motorul etalon.
Got mit Diesel!
Audi a ales o alta abordare, refuzand sa ofere acel peak situat la +/- 650/700 Nm, ci sa ofere un platou vast al valorii de cuplu maxim, dar aflat la o valoare mai mult decat indestulatoare pentru majoritatea situatiilor de trafic.
Tocmai că motoarele Diesel nu sunt cunoscute ca având o plajă impresionantă de turații. Poate ai vrut să scrii despre benzinare, că la acelea distracția abia începe acolo unde Dieselul e pe roșu.