Audi: Luăm în considerare încetarea prematură a producției modelului Q8 e-tron

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 10.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, constructorul german de automobile se gândește să oprească, mai devreme decât era programat, producția modelului Q8 e-tron.

În urmă cu doi ani, Audi e-tron a primit un facelift. Cu această ocazie, SUV-ul electric al mărcii din Ingolstadt și-a schimbat numele în Q8 e-tron.

Între timp, însă, germanii au lansat modelul Q6 e-tron, mai modern, mai accesibil și mai eficient decât fratele său mai mare. Totodată, cererea pentru electrice a scăzut, în mare parte datorită eliminării sau reducerii subvențiilor acordate de state.

Tocmai din aceste motive, Audi se gândește acum să oprească, mai devreme decât era plănuit, producția modelului Q8 e-tron. Trebuie menționat că reprezentanții companiei nu au ajuns, încă, la o decizie finală.

Mai mult, constructorul german de automobile ia în considerare și închiderea uzinei din Bruxelles, acolo unde este produs acest model. 

"Anunțul... nu înseamnă că a fost luată o decizie. Această veste a fost resimțită foarte profund de angajații din Bruxelles și de mine," a declarat Volker Germann, șeful uzinei Audi din Bruxelles.

via Carscoops

Comentarii (21)

  • Cand aud aia cu subventiile... Ce conteaza o subventie de 4000 de iepuro la masini de peste 50k? Nu fratilor, cererea a scazut pentru ca sunt proaste. Si scumpe.
    6 8
  • A.S.I.A.
    BEV = O iubire de-o vară la sfârșit de liceu.
    9 7
  • Q8 e-tron e redundant in momentul de față. Q6 e-tron e superior din toate punctele de vedere.

    Ar putea, eventual, sa facă un Q6 e-tron mai lung, pentru cei pentru care mărimea contează.
    1 10
  • Banditos
    Deci astia renunta la Q8 pentru ca vanzarile in Romania au scazut in ciuda subventiei de 4000Eu la masini de peste 50k.

    "nuca" e genial?
    8 5
  • Desi au scazut sau au fost eliminate subventiile pentru masinile electrice de sub 100000 Euro, BMW vine cu cu un M3 break testat de automarket care costa doar 122000 Euro.
    Clar masinile electrice sunt scumpe si nu se cauta:))
    3 7
  • Astea termice sunt si bune si ieftine:
    https://www.fleeteurope.com/fr/connected-manufacturers/europe/news/bmw-recalls-324000-diesels-europe-risk-fire
    https://www.bmwblog.com/2024/03/18/recall-bmw-egr-cooler-affecting-800000-diesel-engines/
    https://www.motoringresearch.com/car-news/bmw-diesel-engine-recall-expanded/
    Milioane de fumigene sunt rechemate in service pentru reparatii dupa ce cativa oameni au murit in ele dupa ce au luat foc Inclusiv un politist in UK.
    Bravissimo BMW, tineti dieselurile care iau foc, ca sunt bune.
    Intrebare pentru experti: cate milioane de electrice au luat foc pana acum?
    2 7
  • Nu se vând că-s inutile și gata… nu-i moderna pe naiba!!! Termicele-s moderne dar un BEV de la Audi nu-i.
    6 3
  • Audi are o strategie pabuboasa în ultima vreme, nu doar la electrice, nu știu ce vor, de ce sa lansezi Q6 e-tron, mai eficient, mai, mai, dacă vrei sa mai vinzi și Q8 e-tron ? Unul era suficient, cine le-a spus ca va sta lumea la coadă la SUV -uri electrice de peste 100.000 euro, când piata oricum este suprasaturata de SUV-uri, doar grupul VAG are o puzderie .

    Mihăiță săracu nu știe ce exemple sa mai dea, M-urile se vând, asta este diferența, iar prețul unui M3 chiar nu este foarte mare raportat la concurență .
    6 1
  • @dan_grc
    Ce concurenta dom'le, nu se epsista concurenta la BMW-URI. La orice da clasa.
    Ieftin tare la 122000 euroi...daca furi, nici nu se cunoaste. Ca doar lor li se adreseaza, smenarilor care ciordesc. De aia ii si vezi la volan.
    https://www.bmwblog.com/2024/07/10/bmw-recall-390000-vehicles-airbag-inflator-issue/
    Vezi sa nu iti explodeze airbagul la troaca.
    2 4
  • @dan_grc
    Sa ia lectii Audi de la BMW!
    Ca au mare suuuuuuuces cu IX. Masina de barosani, dau si CD cu manele la livrare, afacere adevarata.
    2 4
  • @dan_grc
    Eu credeam ca o zici si tu pe aia dreapta: BMW are o strategie paguboasa pentru ca are in gama Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 7 toate cu motoare DIZAL si cu toate astea au scos I3, I4, I5 si I7 full ELECTRICE care nu se cauta. Iar apoi au in gama X5, X6, X7 DIZAL si cu toate astea au scos IX FULL ELECTRIC!!!
    Si au in gama X1, X3 cu motoare DIZAL, dar au scos Ix1, Ix3 FULL ELECTRICE.
    Cine sa va mai inteleaga si pe voi, ca nici voi nu mai stiti ce mancati.
    1 4
  • @dan_grc
    BMW are atatea modele full electrice ca nu ai degete la maini sa le numeri.
    Si multe Made in China :))
    Nu stiu care e logica sa investesti atata in electrice cand nu se cer. Mai bine mai investeau in software sa le scoata pe alea diesel foarte curate. Sa mai bage denumiri din alea gen Blue motion, ClearTech, Superclean, Megacurat, parfumeaza de la prima cheie... Chestii din astea de pun botul cei care sunt tufa cand vine vorba de masini si care cred ca doar germanii le fac (desi japonezii si coreenii ii intrec demult).
    1 4
  • @dan_grc
    O strategie buna la BMW:
    https://www.caranddriver.com/news/a42465084/bmw-ix-i4-i7-high-voltage-battery-recall/
    Cica trebuie sa la parcheze afara si la distanta, ca pot lua foc din senin.
    Desigur BMW a scapat de ele si acum posesorii cocalari trebuie sa se descurce cu chestiile astea pe care unii le numesc cele mai tari masini din univers, avand in vedere aspectul hidos si semnul de cocalar de pe capota.
    1 4
  • Nu e bune ca tu ai fost mult pe afara si nu ai vazut electrice prin tarile unde ai ajuns.
    Oare te tin altii legat la ochi?
    Sau esti genul de roman ajuns in Anglea care da spaga 100£ sa treaca BMW-ul MOT? Ca sunt multi pe acolo care au luat obiceiuri romanesti si cica merge treaba struna. Se imbogatesc mecanicii corupti facandu-se ca verifica masinile.
    Vezi ca ai uitat cam repede care a fost cea mai vanduta masina anul trecut.
    1 5
  • Bmw are mai multe variante termice decât electrice, nu știu câte degete ai tu la mâini, reiei aceleași vrăjeli, ti-am mai spus, singurul model electric care nu are și variantă termică este iX, atât, în rest enumeră tu de la câte degete vrei .

    Revenind la Audi, nu este o întâmplare faptul ca Q7 are 9 ani și n-a primit succesor, strategie de încercare de a forța clienții sa treacă pe electric, un model care s-a vândut foarte bine în primii 5-6 ani de viață, este ținut intenționat în piață mai mult decât trebuie, sa se invecheasca moral, la fel procedează și cu A8, chiar și cu A4, într-o măsură, fix de asta Audi pierde teren de câțiva ani, o abrambureala de strategie de nici clienții nu mai știu ce sa aleagă, unii aleg concurența.
    8 1
  • Și golf a fost și focus a fost… tu ești ;)
    2 1
  • Pe bune ca unii au traume grave cu BMW-ul, posibil întemeiate unele… dar nu asta-i subiectul. Oricum BMW se sabotează singuri la ce hidoșenii produc mai nou, cea mai hidoasă fiind nu-i așa iX.
    Între timp “Volkswagen ia în calcul închiderea uzinelor Audi de laBruxelles, din cauza cererii scăzute de modele electrice”… prima fabrică care a produs un model Audi electric, fabrică în care s-a investit enorm să producă mașinile viitorului, cum drequ?
    Și este doar începutul, va spuneam în urmă cu aprox. 2 luni ca toată gama e-tron este în pauza de producție… și în acest context pauzele costă, enorm!!!
    4 1
  • Ai dreptate teoretic în privința sabotarii la Bmw, cu aspectul, dar practic nu este așa, vânzările tot pe creștere sunt .
    5 0
  • @dan_grc
    Pai daca au termice, de ce fac si full ELECTRICE pe aceeasi platforma? Nu se satura cocalarii de DIZAL?
    Daca nu se cer, de ce se investeste in ele??? Daca BMW e asa meseriasa si vrea termice, de ce scoate atatea modele electrice? Doar sa dea bine pe hartie la emisiile cumulate?
    Legat de aspect, cocalarii nu vad decat semnul, restul le poti da orice hidosenie si troaca cu probleme si rechemari in service, ei cumpara. Desigur iau la pachet cu hidosenia si o botoxata siliconata sa o plimbe.
    1 3
  • @@dan chiar nu-ti dai seama ca esti penibil la cat hate ai aruncat la o singura postare? Macar de aveai o baza. Ca sa ai un raspuns la ultimul comentariu, BMW face asta pentru ca e constient ca la ce volum de vanzari are, clientela brandului este foarte diversificata, alftfel spus, din orice categorie de propulsie, fie ca-i diesel, benzina, hybrid sau electric, la oricare ar renunta ar insemna o scadere destul de mare in vanzari. Din punctul meu de vedere, din triada germana, BMW e singurul care (inca cel putin, sa vedem ce va fi cu neue klasee) nu s-a aruncat cu capul inainte sa scoata modele de sine statatoare electrice ca sa aiba pierderi imense (vezi in special VAG). Deci strategia lor de adaptare a platformelor existente sa suporte orice propulsie a dat roade si s-a dovedit foarte inteligenta.
    4 0
  • Da-o încolo omule… tu n-ai viața? Ce treaba ai tu cu ce alege fiecare sau dacă cineva își pune silicon? Cineva care se respectă știe ca în primul rând trebuie să respecte dreptul fiecăruia de a alege ce face cu viața lui.
    Cel puțin ai o abordare ridicolă… dar, treaba ta.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru