Audi va oferi versiuni hibride alimentate la priză pentru fiecare model din gamă

de Bogdan Mirică
Joi, 03.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi promite câte o versiune ecologică pentru fiecare maşină pe care o vedem acum în gamă. Germanii vor dezvolta derivate hibride, capabile să fie alimentate şi la prizele casnice, până în 2020.

Audi are planuri mari pentru următorii şase ani, în încercarea sa de a oferi câte o versiune cu propulsie alternativă pentru fiecare model din gamă până la finalul deceniului. Mai exact, fiecare model al constructorului din Ingolstadt va avea o versiune hibridă alimentată la priză până în 2020.

Anunţul a fost făcut chiar de Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare, cu ocazia lansării noului Audi A3 Sportback e-tron. Potrivit lui Hackenberg, Audi vrea să prioritizeze dezvoltarea propulsiei hibride cu alimentare la priză pentru că „ele răspund tuturor aşteptărilor publicului”. Mai mult, oficialul Audi consideră că actualul A3 Sportback e-tron este un etalon al segmentului.

Audi A3 Sportback e-tron plug-in hybrid va debuta în 2014

Decizia de a se concentra asupra propulsiei hibride cu alimentare la priză va duce la dezvoltarea a două soluţii diferite de a pune în mişcare modelele Audi până la finele deceniului.

Urmareste Automarket
Prima soluţie se adresează modelelor dezvoltate pe platforma modulară MQB, de dimensiuni mici, compacte şi medii.
Acestea vor beneficia de o soluţie similară lui A3 Sportback e-tron, care presupune folosirea unui motor electric, amplasat între o unitate convenţională 1.4 TSI şi o cutie automată de tip DSG cu şase rapoarte, dezvoltată special. În această situaţie, resursele vor merge către puntea faţă. Nu este exclusă nici opţiunea unei tracţiuni integrale, moment în care motorul pe benzină va acţiona puntea faţă, iar cel electric puntea spate.

A doua soluţie de propulsie hibridă cu alimentare la priză vizează modelele mari din gamă, construite pe platforma MLB-Evo. Arhitectura va fi similară, cu un motor electric montat între cel convenţional şi cutia automată. Nici în această situaţie nu este exclusă adaptarea sistemului pentru a ţine locul unei tracţiuni integrale.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru