Autostrăzi în 2014: se vor construi 61 de kilometri în două segmente pe autostrada A1

de Sebastian Toma
Luni, 06.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
CNADNR va inaugura 61 de kilometri de autostradă în 2014, potrivit declaraţiilor oficiale. Finalizarea proiectelor este programată în ultima parte a noului an.

Esential 61 de kilometri este lungimea cumulată a celor trei segmente de autostradă care ar trebui inaugurate până la sfârşitul anului.
CNADNR va inaugura două segmente de autostradă în decursul anului curent, potrivit datelor oficiale. Acestea cumulează 61 de kilometri şi reprezintă două loturi ale autostrăzii Arad-Nădlac şi un lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu. Aceasta din urmă include şi primul tunel de autostradă din ţară, menit să ocolească oraşul Sebeş. Datele precise de finalizare ale celor trei loturi nu au fost anunţate, dar inaugurarea acestora ar trebui să aibă loc până la sfârşitul anului curent. Între timp, este aşteptată finalizarea legăturii dintre autostrada A3 şi Bucureşti, programată tot pentru sfârşitul anului curent, însă finalizarea acesteia este incertă în acest moment. Anul 2014 va marca şi finalizarea lucrărilor de reabilitare a podului Agigea, inagurarea lucrării respective de infrastructură fiind programată pentru 15 iunie 2014.

Segmentul de 39 de kilometri dintre Arad şi graniţa cu Ungaria (uşor la Nord de Nădlac) va fi gata în 2014.
legătura cu Ungaria va fi realizată în continuare pe şosea cu Nădlac, până când vecinii maghiari vor lega austostrada lor de graniţa noastră.
Al treilea segment de autostradă A1 va fi construit între Sălişte şi Cunţa în 2014. Acesta ne va asigura că vom putea merge pe autostradă de la Sibiu la Deva (aproximativ 130 km).

În timp ce lotul trei al autostrăzii Orăştie – Sibiu nu a putut fi finalizat în 2013 din cauza alunecărilor de teren, cele două segmente ale autostrăzii Arad – Nădlac, care facilitează legătura cu autostrăzile din Ungaria, au avut probleme pe partea de finanţare. Alpine Bau, constructorul lotului cu numărul doi al acestei autostrăzi, a declarat falimentul după finalizarea a 85% din lucrare, în timp ce utilizarea improprie a fondurilor europene a dus la oprirea lucrărilor la 30% în cazul lotului unu şi a necesităţii unei noi licitaţii, aceasta fiind organizată în 2013.

Urmareste Automarket
România avea 660 de kilometri de autostradă la finele anului 2013, fiind inagurate mai multe segmente pe parcursul anului, aceastea având o lungime cumulată de 115 kilometri. Noile segmente de autostradă planificate pentru anul curent vor aduce totalul de kilometri de autostradă ai ţării la 721.
Din păcate, şoferii nu vor avea nicio legătură directă cu autostrăzile din Ungaria odată ce au ajuns la Nădlac, autostrada care trece pe lângă oraşul Mako (Ungaria) nefiind încă legată de graniţă.

Via CNADNR | Foto CNADNR

Comentarii (12)

  • A nu se uita ca 2014 este an electoral! Dar, chiar si asa, orice bucata de autostrada este binevenita :)
    25 1
  • "să ocolească oraşul Sebeş" ?

    e deja autostrada acolo data in folosinta. poate miercurea sibiului.
    13 0
  • Se inaugureaza loturi cu intarzieri care ar fi trebuit sa fie gata in 2013. Mi-ar fi rusine sa tai panglica.
    18 0
  • andrei
    nu pricep. deci arad-nadlac nu va putea fi folosit pt ca nu comunica cu punctul actual de granita? si atunci de ce o mai facem? sa se strice fara sa se mearga pe ea?

    din ce vad in poza aia, si ce zice articolul inteleg ca s-ar putea merge pe o bucata, urmand sa revii pe soseaua nationala de la un punct, ca altfel ajungi in camp.

    sublim, suntem penibili.
    14 1
  • Hunter
    Cica autostrada ce trece pe langa Mako inca nu este legata de granita. Ce gluma buna. Pai normal ca nu e legata, pentru ca ungurii nu aveau de ce sa o lege !!! Pentru ca in tara asta de 2 lei, unde autostrazile sunt "asternute" mai incet decat in Evul Mediu, nu e nimeni in stare sa occidentalizeze odata tot ce inseamna transporturi, mai ales cele rutiere.
    Daca nici intr-o zona de campie, neteda ca in palma, nu au fost in stare autoritatile, constructorii, hoti si cine naiba o mai fi de vina (ca mereu este cineva de vina) sa termine odata flegma aia de 60-70 de km de la Arad la Nadlac, ungurii nu au niciun motiv sa vina cu legatura pana in granita.
    Fiti pe pace, ca in momentul in care marea taiere de panglica la flinticul Arad-Nadlac se va face cu mare fast, ungurii vor fi terminat partea lor de la Mako pana in granita. La ce ritm de construire de drumuri au ei, nu cred ca e cazul sa ne facem griji pentru altii, ci sa ne uitam in ograda noastra si sa facem naibii odata ordine (ceea ce oricum nu va fi niciodata in tara asta....ordine)
    24 3
  • pacat ca nu vor fi capabili sa termine si restul de circa 35 km cat mai sunt din A1 intre Lugoj-Timisora (sectorul Sanovita-Remetea Mare)... macar ar fi o continuitate... in loc sa temine un sector cap-coada fac doar bucati care adesea nu se leaga intre ele...
    8 0
  • Prioritatea ar trebui sa fie terminarea A1 (sectoarul Arad-Nadlac amintit mai sus, sectorul Timisora-Lugoj, sectorul Lugoj-Deva) si apoi continuarea Sibiu-Rm Valcea-Pitesti (indiferent daca are costuri mari). Apoi ar trebui realizat Pitesti-Craiova (pt a favoriza exportatorul nr 1 Dacia si posibilul nr 2 Ford... asa riscam ca dupa Nokia sa ramanem si fara Renault)... in schimb (desi logica intentiei de dezvoltare a unor regiuni e valida) Sova abereaza cu Bucuresti-Alexandria... halal...
    10 0
  • sa nu uitam ceva important ; e necesar constructia unui nou punct vamal pe autostrada,ca deocamdata ( sau niciodata ;) ) nici o sansa de intrat in Schengen.
    6 0
  • banuiesc...poate ...sper...ca va exista un pod+nod rutier la Nadlac-sat...se urca pe A1 si merem ...naiba stie unde ca pana la Sibiu nu e gata. Ar fi chiar culmea sa fie gata autostrada pana in granita dar sa NU te poti urca pe ea si sa mergi tot ca pana acum la arad pe DN
    5 0
  • nimic de timisoara - lugoj - deva ....macar un lot .... macar aia 10km care se tremina in miriste sa se uneasca cu alti 10km si tot e ceva
    4 0
  • Termenul de realizare a autostrazii "unguresti" pana la Mako este finalul anului 2014. Ei s-au apucat de lucru in aprilie 2013. Deja se vede din satelit (pe Google Maps).Problema nu e acolo. Oricum tronsonul de la Mako la Nadlac il fac doar pt. romani. La fel cum este si cel dintre Mako si Szeged, unde circula doar roamni.
    9 2
  • nikolas
    e incredibil cum in tara asta cersim si ne bucuram pentru ori ce petec de autostrada...nu sunt hotii astia instare sa faca o autostrada ni pe camp drept de la cap la cap...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru