În drumul către un viitor electrificat, BMW găsește noi soluții pentru a produce mai eficient și mai ieftin tehnologii pentru mașinile electrice. Tocmai de aceea, constructorul bavarez a anunțat înființarea unui nou centru specializat în Germania, unde va fi prezent un proces de reciclare inovator care să ducă îndeplinirea celor două obiective amintite.
Astfel, în cadrul noului Centru de Competență pentru Reciclarea Celulelor de Baterii (CRCC) din Kirchroth, Germania, se va desfășura un nou proces inovator de reciclare, numit reciclare directă. În ce constă mai exact acest proces? Prin reciclarea directă, materiile prime pentru celulele de baterii, adică litiul, cobaltul, grafitul, manganul, nichelul și cuprul, nu revin la starea inițială odată ce acestea sunt reciclate. Acestea sunt livrate direct în ciclul de producție al celulelor, astfel încât nu mai este nevoie de procesare termică sau chimică, așa cum este cazul în prezent.
Pe lângă faptul că este o metodă mai puțin consumatoare de energie și resurse, reciclarea directă mai are încă un avantaj.
Materialele pentru celulele de baterii pot fi reciclate anual la nivel de câteva zeci de tone pentru a putea fi refolosite.În prezent, Grupul BMW are 3 centre dedicate producției de celule de baterii pentru mașinile sale electrice. Celulele de baterie sunt produse într-un centru din nordul orașului Munchen. De acolo, acestea sunt transportate către un alt centru, aflat în Parsdorf, acolo unde celulele sunt optimizate pentru producția de serie.
După încheierea procesului de optimizare, de unde va rezulta un surplus de materiale, vine rândul centrului din Kirchroth, acolo unde reciclarea directă a acestui surplus de materiale va avea loc.
via BMW
Pare absurd ce zic dar e la fel de absurd tot circul planetar cu datul peste cap al intregii planete ca sa faca masinile electrrice sa functioneze si sa para viabile. Pentru o mare parte a lumii care nu are norocul sa fie nici in Norvegia (mai degraba ar fi ginion) nici in California si nici in Shanghai, electricele sunt solutia indepartata la o problema si mai indepartata.
Hai focile, claxoane, flash-uri, se rup în bucăți, diesel, km mânăriți, nu semnalizează, condus agresiv… sper ca nu am omis ceva!!!
Ooooo ba da, minciuni la vânzări și asociere la softuri mincinoase.
PS reciclarea bateriilor de la tentativa asta de BEV-uri, este o temă mondială, nu văd deloc oportun sau sustenabil ca un producător auto să dezvolte o asemenea activitate, pare un “succes” gen Northvolt.
Hai că trec la geniul vântului de noapte, ca vad ca e în vervă.