BMW introduce inteligența artificială în uzinele sale. Inspecțiile, realizate de roboți inteligenți

de Tiberiu Safta
Miercuri, 03.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul bavarez a introdus o nouă tehnologie bazată pe inteligența artificială într-una din uzinele sale importante. Mai exact, inspecțiile mașinilor după asamblare sunt acum realizate de roboți inteligenți, înainte ca vehiculele să iasă pe porțile fabricii.

Inteligența artificială a început deja să-și facă simțită prezența în industria producătoare de automobile. Mai mulți producători sunt pe cale să dezvolte tehnologii care să accelereze procesul de tranziție către un viitor cu mașini autonome, iar acum, astfel de tehnologii urmează să fie întâlnite chiar și în fabrici.

Cu această ocazie, BMW tocmai a anunțat că a introdus un nou sistem bazat pe inteligență artificială într-una dintre uzinele sale importante. Este vorba despre fabrica din orașul Regensburg, Germania, acolo unde sunt produse Seria 1, X1 și X2. Bavarezii se laudă că această fabrică este prima din lume care dispune de un proces automatizat și digitalizat de verificare a mașinilor după asamblarea caroseriei, înainte ca ele să părăsească porțile fabricii.

Astfel, cu ajutorul inteligenței artificiale, inspecțiile sunt acum realizate de roboți, în locul oamenilor. Imediat după asamblarea unui vehicul, un monitor proiectează acum dungi albe și negre pe suprafața caroseriei pentru a detecta imperfecțiuni.

Suprafața este apoi scanată cu ajutorul unei camere video care poate identifica orice schimbare a reflexiei luminii de pe suprafață.

Apoi, cu ajutorul unui computer este creată o imagine 3D a imperfecțiunii detectate pe suprafața caroseriei. Calculatorul stochează forma, poziția și profunzimea erorii. În mod normal, imperfecțiunile sunt reparate de către un grup de oameni, însă și aici intervine noua tehnologie. Astfel, erorile sunt acum corectate de către 4 roboți.

Bineînțeles, există și câteva zone unde intervenția umană încă este necesară. De exemplu, imperfecțiunile care se află în marginile caroseriei sau în zonele unde două panouri se întâlnesc trebuie corectate în continuare de un grup de muncitori. De altfel, inspecția finală este tot realizată de oameni înainte ca mașina să părăsească linia de asamblare.

BMW dorește să introducă această tehnologie și în celelalte uzine ale sale din lume. Constructorul spune că această tehnologie va reduce timpul de asamblare al unei mașini și va oferi o calitate înaltă mai constantă a suprafețelor caroseriei.

via BMW

Comentarii (2)

  • Si uite-asa dispar oamenii din peisaj.
    Si daca robotul greseste, cu cine ne certam?
    1 0
  • O întrebare inteligenta… sau nu. Avem o decripta timp mulțime de operații făcute de roboți… dacă ai o problema la masina nu te cerți cu nimeni că nu ajută, se rezolvă pe garanție indiferent că defectul este cauzat de robot sau de “mâna” omului. Răspunderea o are compania, in acest caz BMW indiferent de procesul de producție utilizat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru