Bugatti Bolide: hypercar-ul unicat are 1850 de cai putere, doar 1240 de kilograme și ajunge la 100 km/h în 2.17 secunde

de Daniel Popescu
Joi, 29.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bugatti a prezentat Bolide, un hypercar unicat cu motor W16 de 8.0 litri care generează 1850 de cai putere și ajunge de la 0 la 100 km/h în 2.17 secunde. În plus, masa modelului este de numai 1240 de kilograme.

După o relativ scurtă campanie de teasing, Bugatti a prezentat în această săptămână noul Bolide, care ia forma unui concept pentru care momentan nu există planuri de producție în serie.

Cifrele menționate de Bugatti în comunicatul de presă sunt spectaculoase. Bugatti Bolide utilizează același motor W16 de 8.0 litri și 1600 de cai putere disponibil și pe Centodieci.

Totuși, în cazul lui Bolide, Bugatti utilizează carburant cu cifra octanică 110, ceea ce permite motorului să ajungă la 1850 de cai putere și un cuplu maxim de 1850 Nm de la 2000 de rotații pe minut.

De asemenea, o altă caracteristică specială a lui Bolide este masa de numai 1240 de kilograme, care nu include însă niciun fel de fluide. Prin urmare, raportul masă/putere este în cazul lui Bolid de numai 0.67 kilograme pe cal putere.

Deloc surprinzător, performanțele atinse de Bolide sunt impresionante, însă constructorul admite că acestea sunt obținute pe baza unor simulări, nu în cadrul unor teste reale.

Astfel, Bugatti Bolide ajunge de la 0 la 100 km/h în numai 2.17 secunde, în timp ce intervalul de timp necesar pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h este de 4.36 secunde.

Între timp, viteza de 300 km/h poate fi atinsă teoretic în 7.37 secunde, în timp ce pentru pragul de 400 km/h sunt necesare doar 12.08 secunde. Și pentru că simulările pe computer o permit, Bugatti a oferit inclusiv un timp pentru repriza 0-500 km/h: 20.16 secunde.

Pe baza acestor performanțe, constructorul a calculat că Bolide ar avea nevoie de 5 minute și 23 secunde pentru a parcurge un tur pe circuitul de la Nurburgring și de 3 minute și 7.1 secunde pentru un tur pe circuitul de la Le Mans.

Din punct de vedere al designului, Bugatti menționează că plafonul este realizat din materiale speciale pentru a îmbunătăți circulația aerului. Înălțimea conceptului este de numai 995 de milimetri, adică cu circa 300 mm mai scund decât Chiron.

Cel mai probabil, Bolide va rămâne doar un concept, fără intenția de a fi produs în serie.

Via Bugatti

Comentarii (4)

  • netam-nissan
    frumos si fortos dar tot Dacia Spring il intrece cu 45 cp dupa ce Bogatti termina benzina in 5-6 minute la 500 pe ora.
    a sa nu uit, e si mai sportiva pe viraje cred Spring la doar 955 kile.
    20 1
  • @ nissan: ca sa continui in nota ta, spring e mai stabila pe curbe datorita suspensiei cu 5 arcuri ;)
    11 0
  • Iar Spring franeaza si mult mai bine pentru ca are tamburi pe puntea spate,mi-a zis mie un intelept de pe aici ca "sunt de preferat atunci când nu ai de oprit o masă foarte mare".
    9 0
  • revenind la bugatti: parerea mea e ca asa trebuia sa arate veyron-ul de la bun inceput, pentru ca asa arata un supercar
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket