BYD va construi modelul hibrid plug-in Seal U în Turcia

de Silvian Irimia
Joi, 06.11.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BYD va construi modelul Seal U, unul dintre cele mai bine vândute mașini plug-in hybrid (PHEV) din Europa, în Turcia, o mișcare care va crește presiunea asupra rivalilor europeni.

Modelul Seal U DM-i va fi primul produs la noua fabrică BYD din Turcia, a declarat Stella Li, vicepreședinte al companiei, în fața presei europene, în cadrul unui eveniment organizat pe pista de testare din Zhengzhou, China.

Fabrica este programată să devină operațională până la sfârșitul anului 2026. Modelul Seal U a fost cel mai bine vândut model BYD în Europa în primele nouă luni ale anului, cu 55.504 înmatriculări.

Li a adăugat că BYD ia în considerare producerea unei versiuni DM-i a modelului Atto 3 în Turcia. În prezent, Atto 3 este disponibil în Europa doar ca vehicul electric cu baterie (BEV) și a fost al optulea cel mai vândut SUV compact electric până în septembrie, cu 10.676 de înmatriculări.

Acronimul DM-i (Dual Mode Intelligent) desemnează sistemul hibrid plug-in al BYD, care prioritizează propulsia electrică pentru o eficiență mai mare și o rulare mai lină.

Se pare că BYD va investi 1 miliard de dolari într-o uzină construită de la zero în provincia Manisa, în vestul Turciei, la aproximativ 40 km nord-est de Izmir.

Fabrica va avea o capacitate anuală de 150.000 de unități și va include un centru de cercetare și dezvoltare (R&D).

Producerea modelului Seal U DM-i în Turcia va permite BYD să evite taxa vamală de 10% impusă de Uniunea Europeană pentru PHEV-urile importate din China, aceasta fiind cota standard pentru bunurile importate. Exporturile auto din Turcia către UE nu sunt supuse taxelor vamale.

BYD s-a concentrat recent pe vânzarea de modele PHEV în Europa, după ce UE a impus un tarif suplimentar de 17% pentru automobilele complet electrice produse în China, peste taxa existentă de 10%.

Până în septembrie, versiunea DM-i a reprezentat 90% din vânzările modelului Seal U (50.141 PHEV-uri față de 5.360 BEV-uri), în timp ce, în aceeași perioadă a anului trecut, versiunea complet electrică deținea 85% din vânzări (1.000 PHEV-uri față de 5.360 BEV-uri).

Varianta complet electrică a modelului Seal U, produsă în China, este supusă unei taxe vamale totale de 27% în UE începând din noiembrie 2024.

Fabrica BYD din Turcia va fi a doua uzină a companiei destinată producției pentru piața europeană.

Până la sfârșitul acestui an, BYD va începe producția modelului electric compact Dolphin Surf în Ungaria.

Uzina din Szeged, în sudul Ungariei, va avea o capacitate inițială de 150.000 de vehicule, urmând ca în timp să atingă o capacitate maximă anuală de 300.000 de unități.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru