Ca pâinea caldă. Comenzile pentru Volvo EX90, suspendate din cauza cererii prea mari

de Alexandru Monenciu
Joi, 27.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Volvo nu mai acceptă comenzi noi pentru SUV-ul cu zero emisii EX90, din cauza cererii prea mari. Constructorul suedez nu a menționat când vor fi reluate comenzile.

Volvo EX90 sau, cu alte cuvinte omologul electric al SUV-ului XC90, a debutat în noiembrie 2022. De reținut că EX90 nu este un înlocuitor pentru XC90, în contextul în care acesta din urmă va fi comercializat în continuare alături de motorizări convenționale.

Revenind, electricul EX90 este programat să intre pe linia de asamblare în al patrulea trimestru din 2023. Va fi construit în Carolina de Sud (SUA) și Chengdu (China).

Din câte se pare, Volvo EX90 a fost primit atât de bine de public, iar cererea a fost atât de mare, încât marca suedeză a anunțat acum oprirea comenzilor. Reprezentanții companiei nu au dezvăluit când vor fi reluate.

Odată cu acest anunță, Volvo a oferit câteva informații și despre un viitor SUV electric, poziționat în partea inferioară a gamei. Cel mai probabil, acesta va fi denumit EX30, și ar urma să debuteze în lunile următoare.

Inițial, Volvo EX90 va fi oferit cu o baterie de 111 kWh și cu două motoare electrice, care dezvoltă 408 sau 517 cai putere.

Cu o singură încărcare, SUV-ul cu zero emisii poate acoperi până la 600 de kilometri (WLTP).

via Motor1

Comentarii (28)

  • Europa aterizează cu faţa în țărână.

    Cele mai mari succese în EV sunt maşini făcute serios EV de Tesla, Rivian, Lucid şi MG (pe piaţa de mai ieftin) acum Volvo.

    Mercedes au făcut o mişcare dar EQx nu sunt aşa fățoase şi fițoase...

    BMW au început dar prea puţine modele, încă..

    VW abia acum cu ID.7 face un pas în faţă.

    Dar partea de SUV e subţire la VAG... doar un e-tron SUV şi ceva Skoda (bravo Skoda) dar care nu au fost susţinute real, puternic.

    Păcat.
    8 39
  • Cât despre Volvo EX90 era absolut de aşteptat.

    Indubitabil un mare succes.
    9 32
  • Cum asa?
    Seriff si altii ne anuntau ca va fi un mare esec, nu va da nimeni 100000 euro pe o asemenea masina.
    Si totusi piata se pare ca zice altceva.
    Deci nu prea asculta lumea gargara romanilor amatori de dizal sh obosit!
    14 42
  • Uite așa… ce-i nou? La fel si cu Tesla acum 2 ani, dar după val pauza. Reduceri, reduceri…
    Clienții care cheltuie 100 k pentru o masina sunt cam aceeași si se “muta” de la un producător la altul. Deci vesti bune pentru Volvo si mai puțin bune pentru ceilalți.
    Volvo, are rețea de distribuție, service si o imagine mai buna decât merita (pararea mea ca si utilizator de XC60 T6, de 2 ani). Fără sa mai repet toate deficientele pe care deja le-am experimentat, astăzi am “observat” ca baza suportului pentru pahare (consola centrală” a început sa se onduleze, adică are valuri.
    PS tocmai am schimbat discurile fata ondulate a 2-a oară, in garanție (60.000 km).
    Așa ceva la Mazda (de exemplu) nu se întâmpla…
    32 6
  • Ionut A.
    Pute a bullshit. E altceva la mijloc. Nu este absolut nimic justificat sa se vanda ca painea calda. Poate un pret corect si nu umflat precum toti producatorii, dar nici asta nu cred. Cu cat se vindea, ca nu scrie pe nicaieri.
    28 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Mă fac ca nu am aflat ca model Y e cea mai vândută mașină în Europa.

    Și ii dau înainte cu vestita logica de 2 lei a celor cu creierașul obosit care se cred buricul pământului unde nici vântul nu bate noaptea: știu eu un exemplu deci e regulă, se aplica la toate.
    1 27
  • Ionut nu-i mare filozofie. Volvo este un producător relativ mic…
    Volvo Cars today reports sales of 615,121 cars for the full year 2022, down 12.0 per cent compared with last year. The share of fully electric Volvo cars reached 10.9 per cent during the year, compared with 3.7 per cent last year.
    Cam asta-i ce face Volvo, sub 100.000 de electrice pe an… toate Electricele lor.
    28 0
  • Banditos
    un ochi aruncat asupra situatiei extrem de ciudate din China ar putea sa ne ofere o explicatie legata de decizia de suspendare a comenzilor
    3 24
  • Seriff
    @Mihai, tu chiar cred ca esti un copil de 5 ani care sare in sus cum vede orice stire, Volvo abia vinde 100.000 de electrice pe an, vai de capul lor, atat vinde Hyundai termice pe luna.
    Ce vrea sa zica stirea asta? Ca sunt niste bogatani care nu au ce face cu banii si vor sa isi ia un Volvo, nu va fi majoritar niciodata, nu schimba cu nimic piata auto, tot termicele sunt baza.
    28 8
  • Nu întâmplător nu se specifica numarul de EX90 comandate, să vedem care era planul pe acest an, evident că cifrele sunt modeste, producția se poate bloca și la 10.000 bucăți.
    30 4
  • Cei care cumpara asa ceva sunt hardcore fanboys. E o marca ce vinde in ansamblu putine masini. De altfel a si falimentat. Acum e tinuta pe perfuzii de chinezi. Care chinezi au mai cumparat si alte marci pe care le tin in viata pe pierdere. Doar ca sa-si consolideze pozitia in Europa si sa ia patentele pe care le folosesc apoi la brandurile lor de care n-a auzit nimeni. Bine-nteles, titlul e inselator. Ca si cam toate titlurile din presa. Dar sa nu ne imbatam cu Carpatina, zic...
    26 3
  • Aoleu, au sărit haterii cu "argumente" scoase din dos. Ținută pe perfuzii e mintea ta, amice. Nu puteai sa te informezi înainte?

    "Volvo Cars today reports an operating profit, including joint ventures and associates, of 22.3 billion SEK and a profit margin of 6.8 per cent for the full year 2022"

    "Volvo Cars today reports a 7 per cent increase in operating profits, excluding joint ventures and associates, to SEK 6.3 bn and an EBIT margin of 6.6 per cent for the first quarter of 2023"
    5 24
  • @dan_grc
    Nu s-a blocat producția, deșteptule, s-au oprit comenzile că nu pot fi onorate. Adică nu pot produce suficiente ca să acopere comenzile.
    6 28
  • @13:35: stii ce inseamna profit margin? :)
    25 3
  • Evident ca știu, că nu sunt prost ca tine să scriu că Volvo e ținută pe perfuzii când de fapt are marja profitului peste media industriei, care e 5%.
    6 28
  • Seriff
    @14:20, urli degeaba, cand vor fi majoritare pe sosea si in cifrele de vanzari trimestriale atunci ''se vor vinde ca painea calda'', pana atunci sunt praf in ochi, termicele sunt baza, electricele sunt atat de praf la vanzari ca efectiv nu inteleg de ce se vorbeste de ele, nu fac nici macar un 15% din totalul masinilor vandute si toata ziua electrice in sus si in jos
    28 5
  • @14:20: nu esti prost, esti batut in cap. :) VAG a avut 19% in 2021. In ciuda crizei semiconductorilor. :) La 5% INCLUZAND CELELALTE SUBSIDIARE, se poate spune ca e tinuta in viata pe perfuzii. Numai ca tu esti tolomac si nici nu-ti dai seama. :))
    27 1
  • Cât mă, 19%?? :))
    Tu le scoți din c*r, nu?

    https://www.macrotrends.net/stocks/charts/VWAGY/volkswagen-ag/net-profit-margin

    Cred ca tu confunzi cu profitul operațional, care a fost 19 miliarde în 2021.

    https://www.statista.com/statistics/272053/operating-profit-of-volkswagen-since-2006/

    Boala secolului 21: cu cât ești mai ignorant cu atât ești mai arogant și semnalizezi.
    5 28
  • @16:15 - mah. Degeaba tot stai cu degetul pe F5 cu spaima in suflet ca iar iti raspund si te faci de ras. Nu pricepi nimic din nimic. Nu-mi mai pierd vremea cu tine. Vai de capu tau. Nu reusesti sa citesti niste cifre si sa intelegi ceva. Sper ca macar factura de curent reusesti sa ti-o citesti, desi am maaaari dubii...
    26 2
  • Ceva mai ironic nici nu puteai scrie, penibilule.
    3 28
  • Augustin
    De fapt nu au subansamble pentru a acoperi comenzile...76%din EX90 nu este produs de volvo..
    25 1
  • Augustin, la toți este cam la fel. Ei fac asamblarea, componentele vin de “alții”, de aceea nu-i așa simplu sa faci masini si volume. Îți trebuie rețele de furnizori, iar in unele cazuri acești furnizori sunt dedicați producătorului sau unui singur produs. Dacă nu se vinde este nasol, furnizorii trebuie plătiți pentru diferența de volume… dacă se cer mai multe este cam greu de crescut capacitățile, iar apoi de a le reduce dacă-i cazul.
    Este clar ca dacă ar fi din “aplicație” ar crește si scădea capacitățile toată ziua… dar nu este!!!
    24 0
  • Plina Romania de experti.
    De asta suntem si groapa de gunoi a Europei. Gasim inteligenti la fiecare colt de strada, numai experti peste tot.
    De aia suntem plini de troace si primii la morti in accidente rutiere.
    E grele cu voi. Cum apare cate o stire pozitiva despre Volvo, apar si haterii.
    Mai scrieti si voi la alea cu BMW-uri care iau foc, care se rup in doua, ca voi de alea va permiteti. Nu aveti voi bani de masini ca Volvo, voi sunteti niste meseriasi prostiti de samsari in talcioc.
    4 35
  • Întrebare de 100 de puncte: care e terminatul care a dat 25+ de mânuțe roși și verzi în câteva minute? Inexo, Dutz, PMC sau Seriff?
    1 6
  • Vali, ai consumat ceva alterat? Fiecare își spune pararea si ce crede ele… nu a spus nimeni nimic despre BMW. Este o știre mediocra spre slaba, nu spune in cifre ce înseamnă producția anuală… vine cu “pâinea calda”, dar vorbim serii limitate, ce naiba… Sandero se vinde ca “pâinea calda”… ai alta părere?
    13 1
  • Eu nu am dat si n-o sa dau mânuțe nici verzi nici roșii… folosesc aplicația pe IOS, unde nici măcar nu am aceasta funcție… geniule!!!
    5 0
  • Si de ipocriți… eu am Volvo, iar soția BMW si fi sigur ca este un sofer impecabil si respectuos.
    PS… Acu ceva ani un “nene” care avea un E-class a spus… “toată lumea ar vrea sa conducă un BMW”, n-o fi chiar toată lunea
    5 0
  • @Matei
    O fi fost Mihai?!? Adică.... tu!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru