Feedback

Carlos Ghosn acuză Nissan de un "complot" pentru a-l îndepărta de la conducere: "Acuzațiile împotriva mea nu au niciun fundament"

Publicat Miercuri, 08.01.2020
de Daniel Popescu
Comenteaza 12
Carlos Ghosn acuză Nissan de un "complot" pentru a-l îndepărta de la conducere: "Acuzațiile împotriva mea nu au niciun fundament" - Poza 1
Carlos Ghosn susține că mai mulți oficiali Nissan au "complotat" pentru a-l îndepărta de la conducerea constructorului japonez și că acuzațiile justiției nu au niciun fundament real.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La o săptămână după ce a reușit să fugă în mod spectaculos din Japonia în Liban, Carlos Ghosn a susținut miercuri la Beirut o amplă conferință de presă în cadrul căreia a oferit propria perspectivă cu privire la evenimentele care au condus la arestarea sa în Japonia la finalul anului 2018.

Ghosn a negat vehement toate acuzațiile formulate de justiția japoneză împotriva sa cu privire la o serie de nereguli financiare și a prezentat în apărarea să o serie de documente oficiale legate de unele tranzacții de la Nissan care au fost semnate inclusiv de numeroși oficiali Nissan.

"Acuzațiile împotriva mea sunt lipsite de fundament. Nu există nicio țară democratică în care să mergi la pușcărie sub astfel de acuzații, chiar dacă acestea ar fi corecte", a explicat el.

Ghosn susține că au existat două cauze care au condus la acest deznodământ: Nissan a început să înregistreze o scădere a vânzărilor, iar reprezentanții constructorului japonez se temeau că Ghosn intenționează să realizeze o fuziune cu partenerii de Alianță de la Renault.

"Unii dintre prietenii mei japonezi s-au gândit că singurul mod să scape de influența Renault asupra Nissan este să scape de mine. Am fost doborât de un complot pregătit de Nissan."

"Cine a făcut parte din complot? Evident, Hiroto Saikawa (nr. - fostul CEO Nissan), Hari Nada (n.r - fostul adjunct al lui Ghosn la Nissan) și Toshiaki Onuma (n.r - administrator Nissan). Dar au fost mulți alți oameni, printre care și Masakazu Toyoda, membru al consiliului de administrație, care a fost legătura între Nissan și autorități", a adăugat Ghosn.

De altfel, Ghosn a continuat prin lansarea unui atac dur la adresa Nissan cu privire la evoluția pe bursă, în contextul în care valoarea de piață a constructorului a scăzut cu peste 10 miliarde de euro după arestarea sa.

În plus, Ghosn a criticat Renault pentru ratarea unei oportunități de a fuziona cu Alianța Fiat-Chrysler, care este foarte aproape de un acord similar cu rivalii de la Grupul PSA. "Cum poți pierde această oportunitate uriașă? Este incredibil că s-a întâmplat asta", a mai spus el.


Comentarii (12)

  • andrei
    deci furtul e legal? looool. boss, las-o jos ca macane. si te-ai si gasit de unde sa tii prelegeri, de la beirut.
    7 6
  • Bravo Carlos ! Vom vedea candva un film cu evadarea din Japonia. Cat despre proces si acuzatii vom mai vedea ... oricum e socant sa vezi ca natia beneficiara a geniului managerial al lui Ghosn, la cererea ranchiunoasa a subalternilor sai frustrati declanseaza in mecanism judiciar implacabil care distruge valoare (10 miliarde din capitalizarea Nissan) si oameni ...
    10 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Cred ca nu vom intelege niciodata ce s-a intamplat acolo.
    Daca japonezii nu voiau sa scape, nu scapa. Sau daca chiar a evadat, acolo e mana unor institutii de stat franceze si pentru asta au gasit deja cativa dispusi sa faca inchisoare.

    Sunt de acord cu Andrei, insa. Omul e senil rau. In orice tara facea inchisoare pentru delapidare. E nebun franco-braziliano-libanezul asta si cred ca e asa de la partea franceza :)))
    11 7
  • Anonim
    Din cauza unor astfel de indivizi masinile sunt asa de scumpe ! Toti mari CEO au salarii si bonusuri de milioane de euro !!! TOTAL nejustificate in toate companiile sunt o gramada de sefi sefui platiti muuult prea bine raportat la contributia lor privind produsul final .
    10 5
  • @Calingura: Ai urmarit ceea ce a spus omul? Eu am vazut aproape totata depozitia lui din Beirut, ieri. Acum poate ca omul spune versiunea lui a povestii, dar e extrem de coerent in ceea ce spune si cunoscand nationalismul scabros japonez, nu m-as mira sa aiba dreptate 100%. Uita-te ie iutub. Dureaza vreo 40 de minute explicatiile lui, fara intrebarile de la sfarsit. Eu cred ca merita, si merita pentru oricine sa vada de ce sunt in stare japonezii, in special pentru fanboy-ii de la noi care ridica industria si economia japoneza pe un piedestal intangbili. Cel mai pertinent argument care e usor de inteles pentru oricine e ca nici dupa 14 luni de detentie + domiciliu fortzat, omului nu i s-a comunicat o data de incepere a procesului. Japii s-au folosit de toate tertipurile pe care le-au avut in tolba pentru amanarea inceperii procesului, stiind ca nu au un caz clar impotriva lui, cel mai probabil. Avocatii i-au spus ca s-ar putea sa stea chiar si 5 ani in Japonia in aceleasi conditii, fara un deznodamant al procesului.

    Ca o scurta concluzie: multe din explicatiile lui sunt usor verificabile. Omul e un manager de geniu, orice ar spune carcotasii. Sa scoti Renault si Nissan din ra*at in cativa ani nu e putin lucru. Ei bine, un asemenea om nu ar minti niciodata intr-o conferinta publica si difuzata pe internet, stiind, repet, ca multe din afirmatiile sale sunt usor verificabile si stirbindu-si astfel si mai mult reputatia care si asa i-a fost distrusa. E clar ca spune adevarul in mare parte si e clar ca acolo au fost abuzuri ale justitiei japoneze. Toata lumea cunoaste fanatismul asiaticilor, deci e usor de inteles ca omul are dreptate cu foarte mare probabilitate.

    Daca ar exista macar un pic de ratiune in justitia japoneza, dupa mintea mea, n-ar trebui sa treaca mai mult de 24 de ore pana cand ministrul justitiei sau ce-o fi ala, shogunul justitiei ar trebui sa iasa public cu niste explicatii clare, pe puncte, in care sa demonteze posibilele minciuni ale lui Ghosn. Daca n-o fac, eu unul il cred pe el.

    @Anonim: din cauza unor astfel de CEO, marci ca Renault si Nissan raman in viata si dau de lucru unor zeci sau sute de mii de oameni (direct si indirect). Hai mai usor cu socialsmele pe scari. Problema tocmai ca NU sunt manageri ca si Ghosn. Problema reala sunt managerii de 2 lei care fac contraperformanta si sunt in continuare platiti cu milioane lunar, vezi cazul blondei de la Yahoo!.
    10 6
  • Ma, asta sigur nu-i roman?
    7 2
  • @PMC - ce-i drept nu am urmarit ce spune el cu gura lui dar nici nu o voi face. Motivul deriva tocmai din ce spui tu. Doar ca il aplic si francezilor.

    In primul rand americanii ar fi facut cel putin la fel sau ar fi ales alta metoda mai putin penibila dar mult mai dureroasa (vezi cazul Toyota sau Huawei unde problema nu e ca spioneaza aia ci ca nu mai pot spiona ei daca castiga aia...).

    In al doilea rand, sustin argumentele tale: Japonia este o tara protectionista cu ai lor dar si in intern cu elitele. Se stiu cazuri de ministri vinovati (demonstrat) de violuri si crime care in cele din urma au ramas in libertate. Nu mai vorbim de lumea interlopa si implicatiile ei in politica si marile corporatii.

    Daaar, in acest tango erau si francezii. O natie pe cat de culta pe atat de ipocrita si manjita (asta in conditiile in care este prima tara in care m-as muta daca m-as muta). Una din cele mai crude puteri coloniale, din cele mai discriminatorii natii si o tara ale carei corporatii sunt campioane la coruptie si exploatare (vezi, de exemplu, nenumaratele scandaluri Nestle in Asia). In plus sunt ferm convins (ca sa nu zic ca stiu concret ca as parea un alt stiutor de de toate) ca si ei au trucat emisiile grosolan.

    Cu alte cuvinte, la disperare oricine spune orice. Repet: sunt convins ca in aceasta ecuatie nimeni nu a jucat corect si nimeni nu este nevinovat. Nici Carlos, nici Japonia, nici Franta. Si naiba stie ce alte tari si-au mai bagat coada ca sa ii destabilizeze pe astia.
    7 3
  • andrei
    e irelevant ca nu i-au comunicat data procesului. poate asa e legea acolo. nu tine ca argument decat daca stii legea la perfectie si gasesti ca s-a incalcat. dar nu dupa asta se deduce ca omul era in regula. ca e articulat in ce zice nu ma mira, ca doar nu era omul strazii. era totusi un CEO. e evident ca ceva e dubios acolo, dar nu cred deloc ca e nevinovat. iar cand esti vinovat nu mai conteaza cat de vinovat esti decat cand iti da anii de puscarie. si e clar ca scaparea e cam trasa de par.

    mai mult ca sigur si-a platit evadarea din bonusurile alea imense, iar tot ce vedem acum e un mic circ de luat ochii fraierilor. dupa mine cel mai probabil e ca initial l-au descoperit. l-au anuntat si l-au santajat sa isi dea demisia, asta nu a vrut, iar ei i-au facut apoi viata un cosmar, ca sa vada ca nu te pui cu organele statului. lectie de viata. dar sa nu imi toarne el mie gogosi ca totul e o inventie si nu a furat.

    si la americani patesti la fel cand calci anumite limite. dar stii din prima asta. o faci, iti asumi ce urmeaza.
    2 3
  • @Calingura: daca tot ce faci e sa vezi vinovatii peste tot, si chiar punctual la subiectul asta ii pomenesti tot pe americani, trucatul emisiilor, puteri coloniale... apai atunci nu prea mai merita continuata discutia. Eu m-am referit strict la ce a spus omul, si repet, mi se pare extrem de logic si coerent. Daca ar minti, astept min justitiei japonez sa comunice tare si raspicat cu ce si cum anume a mintit. Pana atunci, mi se pare perfect justificat gestul, ca si-a luat talpashitza omul si s-a carat. In plus, a spus clar ca se preda justitiei oricand si accepta sa fie investigat daca e cazul, dar in mod corect, nu intr-o tara unde pana si avocatii apararii il acuzau.

    @andrei: esti sigur tu fara sa fi ascultat macar ce are de spus omul. Tipic... Si ce lege e aia sa astepti ani de zile pana incepe procesul? Unde exista asemenea legi? Ce motive poti invoca la nesfarsit de nu poti nici macar sa INCEPI procesul? E absurda toata situatia.

    Ghosn a dat in judecata Nissan. O sa vedem ce se intampla. Pana acum, eu il cred pe el.
    6 1
  • @ PMC - ignori realitatea istorica sau nu ai avut ocazia sa vezi cu ochii tai cum se apara interesele oamenilor si entitatilor cu foarte multi bani si putere. Eu nu te judec.

    De altfel oamenii, in general, isi aleg tabere si nu mai asculta argumente. Unii vor sa il arda pe asta ca e bogat si ca orice bogat a furat din avutul altora. Altii vor sa il ierte pentru ca il cred o biata victima a corporatiilor, a japonezilor retrograzi.

    Eu unul ii vad pe toti vinovati. Era mai simplu sa il demita, chiar sa il asasineze decat sa il aresteze in mod grotesc si sa riste scandaluri internationale. De altfel, ti s-a parut ca Franta s-a ostoit incercand sa il salveze? Cateva declaratii de fatada si pa.
    3 2
  • Anonim
    Gigel asta a castigat mai mult decat merita , Pentru smecheri ca asta plateste prostimea bani multi pentru o conserva de tabla
    3 2
  • Japonezii au niste reguli, niste principii, carlito a FURAT, simplu ! Trebuia sa-si ceara scuze PUBLIC, cu o PLECACIUNE maxima in fata lor si dadea, macar o parte, din bani inapoi.
    Si mai terminati ca el, marele geniu, a salvat Nissan............ NISSAN aduce BANI CASH in grup, si-a batut joc de Dacia, de Lada, nu vedeti acuma cate inovatii scot japonezii? idem si la Mitsubishi........ Si de ce el, marele geniu, cand s-a scos primul DUSTER, din cele 2 var de design urate si 2 frumoase, a aprobat-o pe cea mai urata ??? A da, ca Renaultul sa dea bine :) Lasa-i liber pe baieti sa faca masini........... A vazut si el, cum in 2-3 ani, fostl lui nr 2, de la PSA unde a ajuns ??? !!! Sa vedem ce va face si cu Fiat......... unde alt mare geniu, sergio, a facut un ...... cu apa calda.......
    Ai pus LABA, platesti.......... si mai ales, nu fi AROGANT..... Poate in 2-3 ani raman separat Nissan si Mitsu, poate se mai cupleaza un al treilea japonez..............
    2 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru