Cea mai inspirată greșeală din industria auto: ”Modul Drift al actualului Ford Focus RS a fost creat accidental”

de Bogdan Mirică
Luni, 01.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii Ford au recunoscut că modul Drift al actualului Focus RS nu era plănuit inițial. Doi ingineri l-au descoperit pe parcurs, iar oficialii au decis să profite de el.

Australienii s-au alarmat atunci când au auzit că noul Ford Focus RS va fi vândut pe piața lor fără nici o restricție pentru modul de rulare Drift. Pentru cei care nu știu, noul Ford Focus RS este una dintre cele mai distractive hot-hatch-uri mulțumită modului Drift, care permite reducerea intevenției sistemului de stabilitate și acționarea diferențialului dublu al tracțiunii integrale. Rezultă o mașină cu care aproape oricine poate face drifturi.

Așa cum o sugerează și numele, Focus RS se dovedește a fi cel mai accesibil instrument de drift, cu o setare care va face deliciul iubitorilor de senzații tari. În ciuda acestui val de simpatie, se pare că modul Drift nu fusese plănuit să debuteze pe noua generație Focus RS. El a fost descoperit din întâmplare de către doi ingineri Ford Performance în timpul testelor.

Tyrone Johnson, managerul departamentului de inginerie Ford Performance, a povestit cum s-a făcut descoperirea: ”Unul dintre inginerii mei se afla la volan, iar în dreapta lui, cu laptopul în brațe, stătea cel responsabil cu calibrarea sistemului de tracțiune integrală.

Acesta din urmă a încercat o setare, iar pilotului i-a plăcut. Au exersat setările și au înțeles potențialul. Omul cu laptopul a început să lucreze la dezvoltarea unui mod special pentru drift, iar noi am fost de acord pentru că suntem toți o gașcă de nebuni”.

Omul cu laptopul a început să lucreze la dezvoltarea unui mod special pentru drift, iar noi am fost de acord pentru că suntem toți o gașcă de nebuni.

Tyrone Johnson
directorul departamentului de inginerie Ford Performance

Același Johnson a explicat că nici atunci modul Drift nu a fost aprobat oficial. A fost nevoie de o demonstrație pentru Raj Nair, directorul global al departamentului de dezvoltare. ”Acesta a declarat imediat că trebuie să instalăm această setare pe versiunea finală. Este un atu de care trebuie să profităm”, susține Johnson.

via motoring

Comentarii (6)

  • Masina mai supraevaluata si cu marketing atat de agresiv, nu cred ca am mai vazut. Cat de minunata e, cat de bine se vinde, ce cerere mare este... Peste tot vad vorbindu-se despre acest drift mode, care de fapt, nici nu este drift in adevaratul sens al cuvantului, ci doar un slide partial. Zici ca parca ford a descoperit supravirarea si apa calda.

    Iar povestea cu Australia, este cireasa de pe tort, cum sunt ei micutzii panicati ca are Focus RS, posibilitatea de drift. Mai toate masinile cu RWD si peste 200 de cai putere, pot face drifturi mult mai capabile si nu se mai sperie nimeni.

    E totul pur marketing.

    Tine de gusturi, dar as alege BMW M2, A45AMG, RS3, Golf R in fata RS-ului, chiar daca cu pret mai mare.
    16 26
  • Marketing agresiv? De ce? Pentru că oferi mai multă distracție clienților, doar din soft? Se valorifică la maxim resursele mecanice ale mașinii!

    Sau preferi marketing de genul:

    http://www.automarket.ro/stiri/inspirati-de-marcile-premium-germane-ford-lanseaza-pachetul-estetic-71397.html

    ?
    7 4
  • Oricum, mai devreme sau mai târziu, un client mai răsărit tot ar fi descoperit / încercat setarea asta.
    0 8
  • SI tu ce faci? Reclama la ce? Daca nu esti in stare sa conduci cutie manuala, iti cumperi tot ce este automat? Si da este prezentat pentru ca raport calitate/pret este cea mai buna oferta prezenta pe piata!
    3 0
  • @xxx "as alege BMW M2, A45AMG, RS3, Golf R in fata RS-ului, chiar daca cu pret mai mare."
    M-ai spart. Daca tot discutam ipoteze, alege si tu un Veyron. Pana atunci strange cureaua si aduna bani sa-ti iei Sandero second.
    3 3
  • "Si da este prezentat pentru ca raport calitate/pret este cea mai buna oferta prezenta pe piata!"
    - Se vede de unde au taiat la costuri, si anume in special la interior. Interiorul mi se pare cu o calitate specifica masinile americane/ japoneze. Stai/conduci AMG 45 AMG sau RS3 si apoi o sa vezi diferenta. E pur si simplu, vorba daca iti permiti sau nu. A45AMG - 55.000, Focus RS - 40.000. E o diferenta mare de bani, dar la toate capitolele e peste Focus RS.

    Iar daca rap perf/bani e ce conteaza cel mai mult, as lua oricand Mergane RS trophy. Chiar daca cu tract fata, pentru un sofer obisnuit, pe suprafata uscata, este aproape la fel de rapid pe un drum virajat sau circuit. si costa cu 10.000 mai putin.


    "M-ai spart. Daca tot discutam ipoteze, alege si tu un Veyron. Pana atunci strange cureaua si aduna bani sa-ti iei Sandero second."
    - Comparatia este pertinenta, pentru ca sunt competitori directi ai lui Focus RS, nu de ozn-uri.
    - Spre bucuria mea, am o masina mai puternica si mai luxoasa decat RS ;)
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru