Celebrul Citroen DS renaște ca mașină electrică: cutie manuală și 320 de kilometri autonomie

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 28.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O companie britanică a transformat clasicul Citroen DS într-o mașină electrică. Motorul cu zero emisii dezvoltă 122 de cai putere, iar autonomia poate ajunge până la 320 de kilometri, în funcție de bateria selectată.

Citroen DS a debutat în 1955 și a stabilit noi standarde în ceea ce privește ținuta de drum a unei mașini, manevrabilitatea și frânarea. Vorbim despre prima mașină de serie echipată cu suspensie hidropneumatică și frâne pe disc.

Ca să nu mai pomenim de caroseria aerodinamică și designul cu mult înaintea vremurilor sale. În 1999, Citroen DS a desemnată cea mai frumoasă mașină din toate timpurile de publicația Classic & Sports Car.

Acum, celebrul model francez a fost transformat în mașină electrică de către Electrogenic, o companie britanică specializată în transformarea mașinilor clasice în modele cu zero emisii. Britanicii pot face același lucru cu mai multe mașini clasice, inclusiv cu Jaguar E-Type.

Revenind la Citroen DS, motorul pe benzină a fost înlocuit cu unul electric, capabil de 122 CP. Transmisia manuală, originală, a fost păstrată.

Mulțumită unei baterii de 48.5 kWh, DS electric poate parcurge până la 225 de kilometri cu o singură încărcare.

Clienții pot opta și pentru o baterie mai mare, care le permite să parcurgă 320 de kilometri.

Acumulatorii au o putere maximă de încărcare de 29 kW, astfel că o reîncărcare completă durează aproximativ 2 ore.

via Electrogenic

Comentarii (13)

  • curentatu
    Un nou sacrilegiu.
    22 6
  • Deci vreo 21+ kw/100km...cam naspa
    14 4
  • :) super simpatică !!
    7 17
  • cum cutie manuala la o electrica?!
    11 3
  • Clique
    Cutie manuală la o mașină electrică....

    A dracu evoluție... de preferat prin 2100 când or să fi nave spațiale (ca în Familia Jetson) să puneți și la alea cutii manuale să simțiți adrenalina și nava când vă teleportați între galaxii..

    Asta dacă o să mai existe rasa umană până atunci...
    Deci cea mai penibilă chestie pe care am văzut-o... cutie manuală la mașină electrică..

    Îmi sângerează ochii X_X (cu toate că nu sunt fan EV)
    10 4
  • liniştiţi-vă , are cutie de viteze pentru marşarier, neutru, mers înainte !

    Şi a fost lasată cuplarea mecanică la sistemul de transmisie (a energiei cinetice către roţile motrice)

    Se aplică mereu acest sistem la transformarea maşinilor termice în electrice.

    Dacă aţi fi citit puţin aţi fi aflat că bateţi câmpii tare rău.

    PS există chiar maşini electrice cu cutie cu două rapoarte, dar nu este cum cred unii, este automată comandată şi are rolul creşterii eficienţei (au motoare mai "proaste")
    5 11
  • Porsche are cutie cu 2 trepte la Taycan.
    Deci dupa tine Porsche are motoare mai proaste...
    Inca o perla din gandirea geniului Edikkk.
    10 1
  • Clique
    Eu când m-am referit la EV cu manuală știu foarte bine ce am zis.

    Foarte recent a fost un subiect pe AM cu o firmă chinezească ce produce mașini electrice cu cutii manuale (manuale cu 5-6 rapoarte unde mesteci mămăliga)

    De asta am spus că mi se pare absurd manuală pe electrice. (chiar și pe hibride)
    5 2
  • vis, visul visurilor mele. vis vis vis.
    5 2
  • Catârul
    Cazul 1 : Adaptarea electrică
    E mai ieftin și mult, mult mai simplu să lași cutia de viteze așa cum a fost montată de fabrică. Montezi doar un motor electric cu o flanșă adaptoare la cutia de viteze și restul de ,,mățăraie" plus bateria.
    Cazul 2: Mașini noi
    Îi pui cutie de viteze în ideea de a scădea cât mai mult turația motorului electric că altfel se încinge și consumă mai mult din baterie. Plus că trebuie răcit.
    Drumuri bune.
    3 0
  • @Clique

    Nu prea îţi face click.... vorbeşti de nişte chinezării care nu au nicio treabă cu transformarea maşinilor clasice în electrice, cu kit sau in house.

    Crezi că ştii ce vorbeşti, dar nu prea ştii sau le amesteci rău.
    2 6
  • @^^^

    Da, Porsche face motoare termice bune, cu maimuţa la pachet

    dar motoare electrice NU face motoare bune, sau foarte bune.

    Vezi Tesla, care datorită RPM foarte mari, datorită inexistenţei unei cutii, rapoarte, motorul trebuie să acopere o plajă mare iar în zona superioară, motoarele se încălzeau foarte tare, ducând la dilatării mari ale rotorului şi statorului - lucru care punea mari probleme.
    şi Tesla au motoare bune! dar Tesla au făcut noul motor cu fibra de carbon pentru uz intensiv, ceea ce Porsche NU are, sau mă rog, încă nu are.

    Da, oricât pare de uimitor, cam ăsta este adevărul, Tesla îi bate cu nonşalanţă pe dinozaurii auto, chiar dacă sunt nume mari.

    Vezi Netflix vs Blockbuster.
    1 9
  • Zic și eu..
    Și totuși, 55 euro/luna....
    Nu e rău..
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru