Citroen ar putea elimina monovolumele din portofoliu

de Alexandru Monenciu
Luni, 08.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Într-un interviu recent, șeful Citroen ar fi dat de înțeles că monovolumele vor fi eliminate din portofoliul de modele. Reprezentantul companiei nu a oferit, însă, și un interval concret.

Constructorul francez de automobile a intrat în segmentul monovolumelor în 1999, cu modelul Xsara Picasso. Cu timpul, însă, popularitatea acestui tip de vehicule a scăzut, iar în prezent Citroen este printre puținii producători de automobile care mai oferă așa ceva.

Ceilalți au înlocuit monovolumul fie cu SUV-ul subcompact, fie cu cel de dimensiuni compacte.

Din câte se pare și Citroen ar putea renunța la monovolume. Într-un interviu recent, Vincent Cobee, șeful mărcii franceze, a dat de înțeles că acest tip de vehicule are zilele (sau anii, dacă vrei) numărate.

"Suntem printre ultimii Mohicani din acest segment de ani buni. Trebuie să recunoaștem că dominăm acel segment și segmentul dispare foarte rapid," a declarat Cobee pentru publicația Autocar.

Același oficial susținea anul trecut că Citroen va comercializa modelul C4 Spacetourer atât cât va putea să îl producă și atât cât va găsi clienți. Desigur, marca franceză ar avea destule modele înlocuitoare pentru monovolume.

C3 Aircross, C5 Aircross și Berlingo sunt numai câteva dintre acestea.

Totodată, acesta din urmă este disponibil și într-o versiune pur electrică.

via Autocar

Comentarii (9)

  • Nu-i problemă, oferă Bmw, uite cum fac rost de niște clienți în plus pentru seria2 Active Tourer, chiar dacă e mai scump, o refinanțare și gata :).
    9 4
  • Adrian
    Pacat. Chiar daca unii ar spune ca spatiul dintr.un SUV e la fel cu un monovolum, in realitate ai loc mai mult pe verticala, in portbagaj, ai spatii de depozitare si tot felul de solutii inteligente de productivitate, organizarea fotoliilor. Sunt mai joase, mai stabile, mai usor de incarcat (bagaje sau oameni). Interiorul e mai aerisit.
    Pacat.
    18 0
  • Adrian
    @dan_grc
    Culmea e ca BMW a intrat recent pe segmentul asta, cand restul deja se retrageau si ii cantau prohodul. Si treaba e profitabila se pare, odata ce revin cu o noua generatie. Deci se poate, trebuie doar sa ai un marketing bun.
    12 1
  • cineva
    În România nu se mai vând de vreun an sau 2. Am văzut că au mai rămas doar pe anumite piețe.
    Sincer, mi se pare o alegere bună și în același timp greșită. Bună pentru că oricum nu se mai vindeau și greșită pentru că sunt mai spațioase decât SUV-urile, ca să nu mai zicem că unele dintre SUV-uri nici măcar n-au 4x4, spre exemplu Jeep Compass (versiunea normală, nu 4xE).
    În concluzie, aveau și MPV-urile rolul lor.
    2 1
  • Ca și mașina personală sunt clar fan combi sau monovolum.
    Am avut un Grand Tourer seria 2 și am fost mai mult decât mulțumit, dar nici acesta nu mai are un model nou :(
    Modelul nou de la BMW seria 2, este Active Tourer, mai scurt, adică spațiu mic in portbagaj. Practic este un cross, un mini monovolum… oferta de monovolume veritabile pe piața din Europa se rarefiază tot mai mult și este păcat, așa cum se spunea mai sus sunt mașini foarte confortabile și versatile pentru familii mai numeroase sau pasionații de concedii cu de toate…
    Din punctul meu de vedere clienții se vor muta la cele câteva opțiuni (cât or mai fi) Sharan, Turan, Alhambra… adică VAG.
    A alta alternativa o reprezintă modele gen: Scout, AllTrack, allroad etc… tot VAG :))
    5 0
  • Monovolumele nu prea mai au sens... daca vrei sptiu si garda la sol mare, iei SUV, daca vrei spatiu si dinamica, iei break/combi.
    Monovolumul nu are nici dinamica buna, nici garda la sol mare, doar spatiu (pe care il gasesti si la SUV si break/combi).
    2 12
  • se vede ca n-ai copii...un monovolum este mult mai practic decat un combi, iar decat un SUV nici nu mai spun...
    in presa auto din Germania, chiar fusese de curand un articol despre piata monovolumelor dispare incet, iar iubitorii acestor genuri de modele (iar in vest chiar sunt multi) raman fara alternative prea multe deoarece companiile auto migreaza catre SUV-uri, o ipocrizie fara margini avand in vedere cat se da din goarna cu modelele eco-friendly...
    4 0
  • Cum aveti voi toti nevoie de monovolume si cum le mai plangeti voi disparitia, iar cand este vorba de cumparat nu le cumpara nimeni.
    De aia dispar mai, ca nu au vanzari, nu le mai vrea nimeni, nici macar voi care le tot deplangeti disparitia, cerere si oferta.
    7 0
  • dispar monovolumele
    dar apar alte alternative, gen viitorul Jogger de la Dacia, care-i undeva intre monovolum, combi si suv, mie imi surade ideea
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru