Feedback

Codul Rutier ar putea fi modificat pentru a include trotinetele electrice: în prezent, utilizarea acestora nu este reglementată

Publicat Marti, 21.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 6
Codul Rutier ar putea fi modificat pentru a include trotinetele electrice: în prezent, utilizarea acestora nu este reglementată - Poza 1
Poliția Rutieră intenționează să propună modificarea Codului Rutier pentru a reglementa circulația trotinetelor electrice, întrucât legea actuală nu face nicio referire la acest tip de vehicule.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pe piața din România încep să-și facă apariția o serie de servicii de închiriere de trotinete electrice, iar printre companiile care și-au anunțat deja intenția de a oferi astfel de variante de mobilitate urbană se numără Bolt, Lime sau Wolf-e.

Cu toate acestea, reprezentanții Poliției Rutiere atrag atenția că legislația actuală nu face nicio mențiune cu privire la utilizarea acestor tipuri de vehicule pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că trotinetele electrice nu pot fi folosite pe carosabil.

"Cu excepția bicicletelor și a vehiculelor trase cu mâna, vehiculele trebuie să fie înmatriculate sau înregistrate şi să poarte plăcuţe cu număr de înmatriculare sau de înregistrare. Vehiculele exceptate de la obligaţie sunt enumerate limitativ în cadrul legal în vigoare, iar trotineta electrică nu se regăsește printre acestea", afirmă reprezentanții Poliției Rutiere.

Anterior, s-a speculat că trotinetele electrice ar putea fi încadrate la categoria mopede, însă Poliția Rutieră afirmă că acest lucru nu este posibil, întrucât nu au niciun loc pe scaun.

"Întrucât nu sunt prevăzute cu un loc şezând, nu pot fi supuse omologării şi, prin urmare, nici înregistrării ori înmatriculării. Vehiculele de tipul trotinetelor electrice neprevăzute cu un loc şezând nu se supun omologării şi nu se va elibera niciun document pentru acest tip de vehicul", a mai precizat reprezentantul Poliției Rutier.

În acest context, Poliția Rutieră susține că analieaza "oportunitatea" de a propune o modificare a Codului Rutier prin care circulația trotinetelor electrice să fie reglementata.

Via G4Media


Comentarii (6)

  • Detin un Golf 7 si un BMW 730 si o trotineta electrica.
    In oras prefer trotineta, nu are nevoie de parcare, incape in lift, ai voie cu ea in supermarket, iar viteza medie de 15 m]km/ora e comparabila cu cea din trafic la ore de varf.
    In pluc nu aglomerezi orasul si nu-l poluezi.
    Ideal ar fi sa merg pe pistele de biciclete dar ele lipsesc.
    Pe trotuare sunt fie masini, fie gropo sau denivelari.
    Pe strada pe prima banda sir de masini oprite la ....oprirea interzisa.

    Sunt curios daca cineva are inteligenta sa gaseasca solutia ideala si sceptic ca nemernicii de politicieni pot produce ceva bun...tinand cont de interesele oraselor si de restul inertiilor...
    Celor alesi sa ne conduca si sa ne gestioneze problemele, le urez succese!
    14 2
  • andrei
    pai daca tu detii 2 masini, si detin si alte sute de mii si nu au loc de parcare pentru toate (cum poate e si cazul tau), e logic ca sunt parcate pe interzis. in conditiile astea nu e nevoie sa fii geniu sa realizezi ca nici un politician oricat de bine intentionat ar fi nu poate rezolva problema tinand cont simultan si ca oamenii nu sunt dispusi sa plateasca pentru parcare, s-au obisnuit gratis si sa parcheze unde vor ei. lucru care e inexistent in toata europa civilizata.

    orice solutie s-ar lua cu siguranta celor mai multi soferi nu le-ar conveni pentru ca ar implica costuri.
    4 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Soluțiile sunt simple și verificate de alții, și nu trebuie decât adaptate la realitatea dezastruoasă din România, mai ales în București.
    Le-aș aplica în ordinea asta, poate și-n paralel:
    1. transport în comun extins (minim până-n centură) și eficient, având cale de rulare DEDICATĂ;
    2. parcări supraetajate realizate cât mai simplu pentru ca toate costurile să fie recuperate prin taxe rezonabile de închiriere;
    3. piste late și rapide (nu sinouase și pline de obstacole și gropi) separate fizic de șosea (prin boduri, separatoare din plastic sau beton);
    4. fluidizare continuă: străpungeri între cartiere, refacere intersecții cu giratorii, lărgiri străzi în zone critice și evident camere și suficienți agenți care să aplice legea în zonele în care e încălcat frecvent regulamentul rutier.
    La ce buget uriaș are Bucureștiul, astea sunt glume, trebuiau făcute de mult, însă am votat pentru ce avem: paranghelii de prost gust, vouchere de pomeni inutile, firme municipale pentru oamenii din partid și evident finanțări de statui și catedrală.
    Ce folos dacă modificăm legea dar infrastructura rămâne la fel?
    6 0
  • Rudolf D.
    Si in plus cauciucurile de iarna costa mult mai putin pentru trotinete.
    1 3
  • @kap, sunt de acord cu tine, ai sintetizat perfect ce trebuie facut.
    Dar consider ca pacarile de domiciliu trebuie sa fie mai scumpe, astfel incat sa merite construirea lor pe verticala sau in subteran. In plus legislatia trebuie sa fie drastica cu cei care nu respecta legile de circulatie, altfel nimeni nu da banul in plus...


    @ andrei
    Eu am si garaj si curte, dar problema este ca oriune as merge in oras cu masina trebuie sa o mai si parchez...
    5 0
  • Marius
    Trotuarele sunt pentru pietoni.
    Trotinetele electrice pe pistele de bicicleta sau pe strada, va rog.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru