Comisia Europeană susţine temporar Franţa în disputa cu Mercedes-Benz

de Sebastian Toma
Miercuri, 17.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Franţa are parte de susţinerea temporară a Comisiei Europene în decizia de a bloca înmatricularea modelelor Mercedes-Benz care folosesc refrigerantul interzis, R134a.

Esential 2 la sută din vânzările globale Mercedes-Benz ar putea fi afectate de decizia francezilor.
Comisia Europeană şi-a anunţat susţinerea temporară pentru decizia francezilor de a bloca înmatricularea modelelor Mercedes-Benz care folosesc refrigerantul R134a, interzis în UE. Decizia ar putea deschide drumul pentru restricţii similare aplicate celor de la Mercedes-Benz în alte ţări din Europa şi poate să provoace scăderea vânzărilor constructorului german. În tot acest timp, cei de la Mercedes-Benz spun că modelele a căror înmatriculare este blocată prezintă omologare europeană acordată de KBA, echivalentul german al RAR-ului, care ar trebui să treacă peste orice blocare de acest gen din partea oricărei ţări.

Reprezentanţii Daimler spun că decizia Franţei de a bloca înmatriculările modelelor A-Klasse, CLA, SL şi B-Klasse, cu toate derivatele acestora, ar putea duce la scăderea vânzărilor globale cu două procente, respectiv 29.000 unităţi.

Estimarea se bazează pe livăririle din 2012, în condiţiile în care Mercedes-Benz se aştepta la creşteri în 2013, ceea ce înseamnă că rezultatul final ar putea fi mai dăunător pentru constructorul din Stuttgart. În cazul în care alte ţări vor decide să aplice sancţiuni similare pentru utilizarea refrigerantului R134a, vânzările Mercedes-Benz ar putea suferi o lovitură dureroasă.

Oficialii Uniunii Europene au anunţat că vor discuta la Bruxelles decizia francezilor în sedinţa de miercuri, 17 iulie. Reprezentanţii Daimler au explicat, în repetate rânduri, că nu vor să folosească refrigerantul R1234yf, dezvoltat de Honeywell International şi Dupont, din motive de siguranţă. Iniţial, Daimler era susţinut de Opel, Volkswagen şi alţi constructori, dar cei din urmă au renunţat la plângeri după ce au derulat teste independente şi au aplicat soluţii tehnice diferite pentru instalaţia de climatizare, eliminând riscul de incediu acuzat de Mercedes-Benz, risc posibil doar în cazul unui impact frontal survenit în anumite condiţii.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (2)

  • monsieur
    Au aparut poze si informatii oficiale cu noul S63 AMG. link http://www.topgear.com/uk/car-news/new-mercedes-benz-s63-amg-revealed-2013-07-17 link
    2 3
  • De noul S-Klasse nu zice nimeni nimic?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru