Concentrat de fericire: Audi Land of quattro

de Mircea Meșter
Marti, 01.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Patru modele din gama RS a celor de la Audi, un traseu de câteva sute de kilometri prin Alpi și multă, foarte multă emoție. Povestea unei călătorii aproape inițiatice.

Acolo, înconjurat de masivi pietroși, cu sunetul unui V8 aspirat înfundat undeva în spatele parbrizului, reușești să te relaxezi complet, să te rupi de tot ce te înconjoară și să schițezi involuntar un zâmbet subțire care marchează momentul.


Ce înseamnă fericirea pentru tine? Momentul în care respiri liniștit aerul cald pe o plajă într-o vacanță mult așteptată. Secundele în care deschizi cutia noului tău telefon care îți transformă gândurile pe care le aveai despre tehnologie. Clipa în care te întâlnești cu ai tăi și vorbiți în jurul unei mese după o perioadă în care ai fost plecat deoparte. Bucuria copilului tău. Lumina pe care o vezi la finalul unei perioade grele. Îmbrățișarea unui prieten. Sărutul iubitei. O mână întinsă atunci când aveai mai multă nevoie. O decizie insipirată luată într-un moment greu.

Astăzi am aflat că toate fericirea poare fi concentrată în câteva secunde de gânduri împrăștiate în aerul înțepat al munților, stând pe bancheta unui Audi RS5 Cabriolet care gonește pe șoselele intricate ale Alpilor francezi. În spatele unor ochelari de soare, cu capul lăsat pe spate, închizi ochii și îți golești complet memoria de evenimente, locuri, oameni, gânduri. Acolo, înconjurat de masivi pietroși, cu sunetul unui V8 aspirat înfundat undeva în spatele parbrizului, reușești să te relaxezi complet, să te rupi de tot ce te înconjoară și să schițezi involuntar un zâmbet subțire care marchează momentul.

MAȘINI ȘI LOCURI DE VIS

Te afli în Audi Land of quattro Alpen Tour. Un tur al Alpilor cu patru dintre cele mai interesante modele ale gamei RS de la Audi, implicit noul RSQ3, primul reprezentant sportiv al liniei de SUV-uri a bavarezilor.

Ai plecat de la Monaco la bordul unui RS7 Sportback de 560 de cai putere, într-o dimineață de luni, gândindu-te la vremea cenușie care a dat peste cap un București care de aici pare departe, atât de departe! Vei continua puțin mai târziu, apropiindu-te de Haute Savoie, o regiune fascinantă a Franței, la bordul unui RS5 Cabriolet care aduce cu el 450 de cai care se simt perfect în aerul alpin. Apoi te gândești că vei continua a doua zi cu RS6 Avant (560 CP) și apoi cu RSQ3 (310 CP) drumul prin Alpi spre orașul elvețian Interlaken.

Toate acestea se întâmplă în timp ce treci peste nouă trecători, pasuri și vârfuri ale Alpilor. De la Col de la Bonette, cea mai înaltă șosea europeană, care urcă până la 2800 de metri, până la Pasul Nufenen, cea mai înaltă trecătoare din minunata Elveție. De la pasul St. Gotthard, considerat "regina trecătorilor elvețiene" cu a sa Tremola, porțiunea sudică ce înfășoară banda de asfalt în 24 de ace de păr consecutive, până la urcarea de pe Col de la Forclaz cu ale sale viraje largi, de până la 12 metri lățime. De la șoselele care străjuiesc marele Mont Blanc până la Col de Turini, locul în care s-au născut două legende ale motorsportului mondial într-o fantastică noapte de ianuarie 1984. Audi Sport Quattro și Walter Rohrl.

Of, Col de Turini...

O COINCIDENȚĂ. RECREATĂ DUPĂ APROAPE 30 DE ANI

Celebra victorie a lui Rohrl pe speciala de noapte de pe Col de Turini (Noaptea Cuțitelor Lungi, așa cum urma să fie cunoscută bătaia la secundă dintre pe atunci tânărul Rohrl și colegul său mai experimentat Stig Blomqvist) urma să aibă loc la doar cinci zile după ce un copil se năștea - aparent fără nicio legătură - undeva în nordul României, într-o țară acoperită de un comunism care părea negru și lung. 

Astăzi, în ultima zi a lui septembrie 2013, copilul și mașina de atunci s-au întâlnit pe Col de Turini după aproape 30 de ani, legând povestea peste ani. El testând urmașii lui Quattro, ea privind melancolică zecile de curioși care i-au dat târcoale pentru a prinde o fotografie cu modelul care a pus Audi pe hartă și care a ridicat o marcă implantându-i în ADN un sistem de tracțiune integrală perfectat de atunci cu fiecare an care trece.

Urmează câteva sute de kilometri pe șosele de munte la volanul unei mașini care a aprins pasiuni și a dărâmat mituri în anii '80.

În 2013, în stare perfectă.


Un traseu de vis prin Alpi cu o mână de mașini care expiră cai putere. Un pumn de emoții și de amintiri care te-au făcut să iubești sporturile pe patru roți și eroii săi. O listă de locuri care merită vacanțe peste vacanțe pentru a fi savurate. Și, peste toate, o reîntâlnire cu Ur-Quattro, versiunea de stradă a armei albe conduse pe Turini de Walter Rohrl. Și nu e doar o întâlnire de muzeu. Urmează câteva sute de kilometri pe șosele de munte la volanul unei mașini care a aprins pasiuni și a dărâmat mituri în anii '80. În 2013, în stare perfectă.

Astăzi am aflat că fericirea poate veni și în forme concentrate. Iar povestea completă vine într-un material care va apărea pe Automarket în zilele care urmează.

Comentarii (3)

  • RS5 si RS7 :). Cele mai potrivite modele pt. un RS.
    10 1
  • Frumos articol.Astept cu nerabdare continuarea,in primul rind despre legendarul Quattro.
    10 1
  • Transfagarasanul e mai frumos....
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru