Dacia: Record de comenzi online în primele 4 luni ale anului

de Alexandru Monenciu
Vineri, 28.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul de la Mioveni anunță un record de comenzi online de la începutul anului și până în prezent. Începând din 10 martie și până la jumătatea lunii aprilie s-a desfășurat prima ediție a campaniei "Sezonul Dacia".

În vara anului 2018, Dacia și-a lansat propria platformă de vânzări online. Prin intermediul ei, clienții își pot configura viitoarea mașină, iar mai apoi o pot rezerva plătind o taxă de 500 de euro, dar o pot și cumpăra achitând valoarea integrală a acesteia.

Constructorul de la Mioveni livrează mai apoi mașina fie în showroom, fie la adresa de domiciliu a clientului.

Pentru a impulsiona vânzările, începând din 10 martie și până la jumătatea lunii aprilie, s-a desfășurat campania "Sezonul Dacia". Această primă ediție a marcat și un nou record pentru platforma de vânzări online a mărcii.

Așadar, pe parcursul campaniei au fost comandate online peste 1.300 de mașini, de 3 ori mai multe comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Sandero (36%), Duster (22%) și Logan (20%) au fost modelele preferate de clienți.

Totodată, de la începutul anului și până în prezent, peste 3.400 de clienți au comandat un model Dacia prin intermediul platformei.

O creștere de 125% față de anul trecut.

În cadrul "Sezonului Dacia", clienții au primit o serie de oferte speciale, inclusiv reduceri de până la 600 de euro, 2 ani garanție extinsă pentru o selecție de versiuni sau 10.000 de kilometri gratuiți pentru electricul Spring.

via Dacia

Comentarii (14)

  • Asta e o dezvoltare in directia buna. Daca as fi in locul producatorilor "traditionali", as apuca-o si eu masiv pe calea vanzarilor online. As reduce la maxim reteaua de dealeri (putori) care traiesc din service si jekmanitul clientului. As face niste service-uri dedicate, centre mari, in 5 locuri din tara, hai, fie 7, si in rest, as vinde tot online. Si as mai lasa showroomuri tot asa, in cateva puncte bine alese, pentru doritorii de test drive. As fi in stare sa deplasez masini pentru test in orasele fara showroom. In felul asta as reduce la maxim cheltuielile si reteaua de hoti care strica renumele brandului. Si il strica frate, nu se joaca. Absolut toate interactiunile mele cu serviceuri atasate showroomului au fost negative si mi-au lasat un gust amar. Peste tot incearca sa traga 10 piei de pe tine, asta e un modus-vivendi la indivizii astia. Altii au avut experiente chiar dramatice. Sunt nesfariste povestile cu doamne care sunt fraierite la modul grosier in service cu masini pe garantie. Musk are dreptate si pe partea asta. Asa gandeste un manager care face treaba. Nu pot decat sa-l laud din nou.
    9 8
  • @PMC
    adică, dacă nu am Showroom la mine în județ și vreau să fac un drive test cu Toyota trebuie să fac 200 km, iar dacă vreau să fac altul cu Ford mai fac încă 300 în alt județ, și tot asa. Că dealer-ul nu are decât o mașină de drive test și oricum altă treabă nu are decât să stea pe drumuri din județ în județ. Mișto idee! Dacă ai fi consultant în afaceri cu mașini cred că ai muri de foame...
    14 4
  • @ds: aveam o parere mai buna despre tine. Credeam ca esti capabil sa citesti atent cateva randuri. M-am inselat...
    4 10
  • Banditos
    Vorba batranului rabin, amandoi aveti dreptate.

    La noi prin mioritica lipsa masinilor de test nu este rezolvata nici macar de prezenta reprezentantelor. In vest, dealer auto gasesti in orice vagauna cu mai mult de 10 locuitori. Problema servisarii tine de balcanismul tipic zonei in care traim. O schimbare de mentalitate se impune si nu neaparat o diminuare a serviceurilor/reprezentantelor pt ca , PMC, tb sa vezi cum functioneaza reteaua Dacia.
    2 0
  • @PMC
    pe bune, cam ce aș putea citi printre rânduri când o spui cu subiect și predicat:
    "Si as mai lasa showroomuri tot asa, in cateva puncte bine alese, pentru doritorii de test drive."
    Nu ți se pare stupidă ideea asta?
    Orice producător din lumea asta vrea să-și vândă marfa, să-și lărgească piața, nu s-o restângă.
    7 2
  • Cum spuneam, nici nu poti citi atent cateva randuri, nu PRINTRE randuri. Ideea era ca as deplasa masini pentru test la client (=> as avea nu o masina de test, ci mai multe, daca ar fi nevoie), si cu toate astea as iesi infinit mai bine decat cu N "reprezentante" care taie frunza la caini. E cam ceea ce face Tesla care vinde masini online si are putine serviceuri si reprezentante aproape deloc. But who am I to argue?... :)
    2 3
  • Banditos
    @PMC

    Sa fac un test cu ce au astia in batatura trebuie sa merg 400kmx2 pana la Bucuresti, sa fac o revizie inca 400kmx2. Ti se pare ca timpul asta e ca si cum as merge in parc sa plimb cainele?

    Inteleg politica Tesla dar nu e o solutie. Ciudat sau nu, cine vrea o masina de la ei si-o va cumpara in ciuda acestor mici neplaceri.

    Intre timp, ieri, am facut drive test de 30 minute cu masina, Model3, a unui prieten. Mi s-au confirmat asteptarile 100%. Isi merita fiecare banut daca esti dispus sa adopti electrificarea totala cu avantajele si dezavantajele sale.
    7 1
  • PMC
    Nu știu la câte drive test ai fost, însă, în niciun caz nu ai făcut mai multe că mine. Mult timp m-am ocupat de relația dealer - client pentru mai mulți producători, așa ca vorbesc în cunoștință de cauză. Lucrurile nu sunt cum se văd la prima vedere. Multe reprezentanțe nu au nici măcar o mașină pentru drive test, dar mai multe. Și asta luni de zile, nu o zi-doua. Și mă refer inclusiv la marci cu pretenții. Îți vine să crezi că BMW nu avea mașină de drive test? Mașinile acestea se vând ulterior, ori acestea se vând la un kilometraj rezonabil, pentru a nu scade prea mult prețul. Ce spui tu ar trebui ca mașinile de drive test să meargă mult "în gol" și nu este economic pentru dealer. Și, ca experiență personală, una dintre mașinile pe care le am a trebuit să o comanda, culmea, fără a face drive test. Am reușit abia la 5 luni după comandă să conduc una.
    Cât privește servisarea, crezi că un producător ar risca să aibă un service la 2-3 județe? Ai cumpăra o mașină care nu are servisare in apropiere? Mă îndoiesc.F8
    7 2
  • Da, as cumpara chiar fara retea de serviceuri "autorizate" la fiecare suta de km. Si da, se vede ca te-ai ocupat cu dealerii pentru ca nu poti iesi din paradigma vanzarii si a servisarii prin dealeri in fiecare orasel chiar daca nu justifica cheltuielile. Stiu ca nu sunt masini de test drive. Si eu am fost la f multe teste pentru ca ma pasioneaza subiectul. M-am dus de cele mai multe ori de curios, fara sa vreau sa cumpar masina. Stiu ca nu sunt masini de test. Tocmai asta e cauza, ca sistemul e prost-gandit. Daca ai avea putine "reprezentante", ai putea sa concentrezi fondurile in alte parti si sa scapi de paraziti. De ex ai putea avea multe masini de test, cu toate motorizarile, si sa te ocupi tu direct ca producator de acele masini, nu sa fie nevoie de ceva privat sa isi bage banii intr-o masina de test pe care sa o vanda cu km putini, cum spui. Deci sistemul asta de acum e neprofitabil, si din cauza asta cineva ca Musk face profituri per masina cum nu viseaza nimeni din industrie. Eu am inteles ce face el. Majoritate n-au inteles. Si nici tu. Lucrurile ma tem ca se vor schimba dramatic in ind. auto in anii ce vin. Si cred ce spunea americanul ala care se autoproclameaza mare guru in subiectul auto ca vor supravietui putine branduri "consacrate". Cel mai probabil nume ca si VAG vor sangera masiv, si probabil sa nu-si mai revina. De aia si sunt asa disperati si se vede disperarea aia.
    1 7
  • @Banditos: ai un + de la mine. Da, daca esti dispus sa accepti si esti constient de plusuri si minusuri si ai banii, ca nu-s ieftine deloc, desi ar trebui, atunci merita sa-ti iei electrica.
    1 1
  • Cautati interviul cu Buhnici si Sandy Munro. Ala se crede mare guru. Omul desface masini si le analizeaza si are impresia ca e miezul din franzela. Sau mai degraba gaura la macaroana. In 90% din cazuri dupa parerea mea vorbeste prapastii. Dar uneori le nimereste. Daca sunteti curiosi, uitati-va.
    3 3
  • Banditos
    "daca esti dispus sa accepti si esti constient de plusuri si minusuri si ai banii"....exact ca la orice alta motorizare/model/platforma

    la mine 50% din kilometrajul anual e format din 2 concedii mari de maxim 4500-6000km/bucata. Restul impartit in mod egal, urban (5000km) si mici iesiri, de WE, de max 300km dus-intors. In toata economia, nu pun la socoteala iesirile ocazionale de peste 800-1.000km (dus intors) prin tara.

    Concluzie un Model3/electrica nu s-ar potrivi nevoilor mele decat in mica masura, dar pentru ca lucrurile se schimba (km in urban ar creste, din vara, spre 6500km) am in vedere, in max 2-3 ani, achizitia unei electrice pentru utlizare zilnica si iesirile de WE.
    2 1
  • @Banditos: corect, inteleg ce spui. Daaaaaaaaaaaaaaar.... din nou, revii la aceeasi dilema: merita sa tii 2 masini? Si electrica nu e ieftina. Ca daca ar fi, hai ca ai face-o. Ai tine 2 masini si asta e. Dar o mizerie de eUP e 27000 de euro. De ce? Intrebati-i pe %^$&^% din parlament. Daca un eUP ar fi 12000 de eur, as lua si eu una. Si mi-as pastra masina termica pentru calatorii lungi. As scoate-o din garaj o data la 2 luni.
    Daca faci 6000 de km intr-un singur concediu, poti sa uiti electricele. Asta daca nu vrei sa-ti mananci nervii prin parcari. Eu insumi nu fac drumuri mai mult de 1800 de km intr-una. Ala a fost maximum la mine.
    1 1
  • Banditos
    da, eu zic ca merita 2 masini.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru