Elon Musk anunță informații despre viitorul camion electric: Tesla Semi va avea o baterie cu capacitatea de 500 kWh

de Florin Ardeleanu
Luni, 15.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk a fost invitat recent într-un podcast și a vorbit inclusiv despre noul Tesla Semi, camionul anunțat deja de americani. Potrivit lui Musk, capul tractor ar urma sa aibă un pachet de baterii cu capacitatea de 500 kWh.

Joe Rogan este un cunoscut comediant american, iar din 2009 este și gazda unui podcast: Joe Rogan Experience. Printre invitații săi preferați se numără Elon Musk. În cadrul unei întâlniri recente, Musk a vorbit, printre altele, despre planurile de viitor ale Tesla. Printre subiecte s-a numărat și viitorul Tesla Semi, capul tractor cu zero emisii care urmează să intre în producție spre finalul acestui an.

De fapt, acest Semi are șanse mari să fie chiar primul vehicul 100% autonom al companiei americane.

Revenind însă la discuția pe care a avut-o cu Joe Rogan, Elon Musk a dezvăluit că una dintre versiunile noului Semi va fi echipată cu o baterie de 500 kWh. Cel mai probabil, se referea la varianta cu autonomie de 482 de kilometri (300 mile), care costă momentan 150.000 de dolari.

Tesla Semi poate fi comandat și cu o autonomie de peste 800 de kilometri, dar dimensiunile bateriilor acestei versiuni sunt încă necunoscute. Cu siguranță, în acest caz vorbim despre o capacitate cuprinsă între 800 si 900 kWh.

Deși nu este o informație oficială, Tesla ar urma să asambleze cel mult 2.500 de unități Semi în acest an. Toate vor lua naștere la uzina Tesla din Texas, aflată în prezent în construcție.

via Electrek

Comentarii (10)

  • Dacă reuşesc chiar şi 1000 de Tesla semi truck ar fi fantastic !

    Deja cu 1000 trimise în teritoriu, toţi pot să îşi facă o idee cât de bune sunt.
    6 9
  • Ca o mică prăjitură

    https://youtu.be/YAtLTLiqNwg

    Deci Tesla Y are unele din cele mai bune scaune care există în industrie.

    Doar poate Bentley, Maybach să îi întreacă.
    3 10
  • Inteleg ideea de camion electric, dar complet autonom nu cred ca o sa fie prea curand. stie el sa ajunga la rampa de incarcare de unul singur si sa se asigure ca incarcatura este corect incarcata?
    9 3
  • @eu : asta ar fi ultima grija a celor ce lucrează la softuri de autonomie totală. E de ajuns sa știe sa tragă în parcare sau locurile amenajate, de acolo poate fi preluat (de exemplu) de netam-nissan al nostru care va fi nevoit ( forțat de Carrefour mai degrabă) sa învețe sa manevreze si un mastodont d-asta, pe lângă stivuitor/tractor/ si ce mai conduce el p-acolo . Il aranjează pe lângă rampa cum trebuie și apoi tot el îl descarca.
    9 0
  • Dle eu, camionul autonom este pentru CONDUS AUTONOM !

    Nu este pentru descărcat autonom, deşi acest lucru se poate face la.... depozite.

    Ideea e că tu încarci TIRul şi pleacă autonom la destinaţie unde este descărcat.

    Deci nu mai există timpi (pierduţi) cu oprirea pentru odihna şoferului....

    Poţi trimite înainte înapoi acel semi truck non stop.
    Cu premiza că bateria se încarcă cât timp ce încarcă / descărcă marfa.
    6 10
  • O necunoscuta foarte mare a acestui camion este greutatea acestuia, stiut fiind faptul ca masinile electrice sunt mult mai grele decat cele conventionale. Neoficial, cel putin pe Wikipedia, se vehiculeaza o "greutate la gol" de 11,8 tone, ceea ce face acest camion cu aproape 4 tone mai greu decat modelele conventionale. Iar pentru transportatori este un detaliu extrem de important, avand in vedere restrictiile de tonaj pe drumurile publice din toata lumea. Asta se poate traduce prin incarcaturi mai mici pentru Tesla Semi.
    Un alt semn mare de intrebare este durata de incarcare completa a bateriilor. Una este un Model S, alta este un camion.
    Ramane de vazut.
    In ceea ce priveste condusul complet autonom, probabil prin California se va permite acest lucru, dar in restul lumii foarte mici sanse sa se intampla asta prea curand. Si legislatia rutiera va trebui actualizata. Cine va fi responsabil pentru eventuale incidente? Proprietarul, producatorul, nimeni?
    12 2
  • Johnny
    Cred ca un camion pe hidrogen poate fi mai ok pana tehnologia bateriilor va cunoaste un salt major. Nu vad cat de rentabil este sa cari tone de baterie pe langa incarcatura, si cum spune raduvlase, cat timp ii trebuie sa se incarce si unde?
    6 2
  • Duevenbeck
    in continuare solutia pentru transportul international ramane DIESEL. Nimic nu se intrevede inca la orizont ca sa fie detronata aceasta solutie. Ca unii altii fac experimente sau pe anumite nise inguste sunt valabile si alte solutii este foarte bine, insa grosul transporturilor rutiere va fi asigurat de DIESEL. Cea mai buna si eficace sursa de putere pentru vehicule inventata pana acum de om.
    8 1
  • Johnny
    Duevenbeck din pacate se foloseste diesel in loc ca marfurile sa fie transportate cu trenul. Pe sosea este una din cele mai ineficiente moduri de transport.
    2 1
  • @Johnny
    cum duci marfa la Carrefour? Cu trenul? Nu se poate. Trenul nu merge decat pana in gara (triaj). Pierzi mai mult cu transbordarea marfurilor tren-camion decat castigi prin eficienta mersului pe sine. La magazin sau depozit sau fabrica sau client final tot cu camionul ajungi, nu cu trenul.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru