Europa: piaţa auto a scăzut cu 10% în primele trei luni ale anului. România scade, Dacia creşte

de Sebastian Toma
Miercuri, 17.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piaţa auto din Europa a fost în scădere în primele trei luni ale anului, arată datele ACEA. Piaţa din România s-a confirmat tendinţelor, însă Dacia a avut o creştere de 14 procente în primele trei luni ale anului.

ACEA a anunţat că înmatriculările de maşini noi din Europa au scăzut cu 9.7 procente în primele trei luni ale anului curent, comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vinovată de această scădere pare să fie piaţa din Germania, unde au fost înregistrate cele mai puţine livrări într-un sfert de an din ultimele două decenii. Scăderea pieţei auto din Germania este de 17 procente pentru luna martie, respectiv 12.9 procente pentru primele trei luni ale anului, iar asta a afectat constructori precum PSA Peugeot-Citroen, Ford şi Volkswagen. În tot acest timp, primele cinci pieţe auto ale Europei au scăzut şi ele, iar cele 17 ţări care folosesc moneda Euro au o rată a şomajului medie de 12 procente, cea mai mare din 1995 până în prezent.

ROMÂNIA, SCĂDERE DE 11.3% ÎN PRIMELE TREI LUNI

Piaţa auto din România a scăzut cu 11.3 procente în primele trei luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele ACEA. Însă, în luna martie, piaţa din România a scăzut cu 32.2 procente, valoare triplă faţă de media pe Uniunea Europeană pentru aceeaşi perioadă. În primele trei luni ale anului curent, în România au fost înmatriculate 12.387 de unităţi, în timp ce aceeaşi perioadă a anului trecut a consemnat înmatricularea a 13.965 unităţi noi în ţara noastră. Strict pe luna martie, România a avut 3.324 de înmatriculări noi, în raport cu cele 4.902 înmatriculări noi înregistrate în martie 2012.

Ţară Evoluţie (%) ianuarie-martie 2013 vs.
ianuarie-martie 2012
Finlanda - 42.2
Cipru - 41.6
Olanda - 30.3
Regatul Unit + 7.4
Estonia + 16.2
Islanda + 23.9

"Piaţa de autoturisme din Europa de Vest este pe cale să atingă nivelul din 1993, iar Germania pare să fie în cădere liberă. Deşi profitabilitatea pe unitate nu este la fel de mare în Germania precum este în China, este încă un factor cheie pentru producătorii de automobile din Germania atunci când vine vorba despre încasări, iar actuala tendinţă este îngrijorătoare", declară Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein.

Dacia A CRESCUT ÎN PRIMELE TREI LUNI ALE ANULUI

În luna martie, vânzările PSA Peugeot-Citroen au scăzut cu 16 procente. Liderul pieţei europene, concernul Volkswagen, a înregistrat o scădere a livrărilor de 9.3 procente în aceeaşi perioadă, în timp ce marca Volkswagen a avut o scădere de 15 procente faţă de perioada corespondentă a anului precedent. Vânzările Ford în Europa au scăzut cu 16 procente în aceeaşi perioadă, pe când vânzările General Motors au scăzut cu 13 procente. Vânzările Toyota în aceeaşi perioadă au scăzut cu 17 procente, pe când Hyundai a înregistrat o scădere de 10 procente.

Urmareste Automarket
Grupul Renault a avut o scădere de 8.3 procente în primele trei luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Însă, marca Dacia a avut o creştere de 14.6 procente în aceeaşi perioadă, arată datele ACEA. Cota de piaţă a constructorului din Mioveni a crescut de la 1.7 la 2.1 procente, cu 64.898 unităţi înmatriculate în primele trei luni ale anului, faţă de cele 56.630 înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Printre mărcile care au realizat creşteri în primele trei luni ale anului se numără Mercedes-Benz, BMW, Kia, Honda, Land Rover, Jaguar, Mazda şi Seat (+0.6%).

Marcă Evoluţie (%) ianuarie-martie 2013 vs ianuarie-martie 2012
Lexus - 37.1
Alfa Romeo - 35.5
Chevrolet - 34.3
Dacia + 14.6
Honda + 18.9
Jaguar + 24.6

Via ACEA

Comentarii (11)

  • E normal sa scada tinand cont nu neaparat de rata somajului ci de nesiguranta pastrarii locului de munca. In anii 80, un neamt isi facea la inceput de an planul pentru concedii si alte achizitii daca era cazul (electronice, electrocasnice si automobile) si stia cat trebuie sa puna de-o parte. DA, in general pe vremea aia credit isi faceau doar cei care aveau o afacere, nu cei ce doreau sa cumpere bunuri de larg consum. Fara siguranta locurilor de munca e imposibil...

    Sunt curios cum va iesi PSA din anul fiscal 2013 tind cont ca in ultimii ani au avut rezultate dezastruase.
    Marcile low cost vor urca probabil in continuare (insa Dacia e cam singura in segment, deci are un fel de monopol, pentru ca firmele de volum buget imediat superioare segmentului low cost, gen Hyundai-Kia, Skoda, Chevrolet costa cu 70-80% mai mult si aici ma refer la comparatia pe clase)
    15 2
  • Curios cum Seat, o submarca, are crestere, erau vreo cativa care acuzau ca altii manipuleaza cu cifre ca Seat incepe sa se miste. Vad ca Hyundai scade, dar Kia creste, nu vad Audi la premium, dar per total e jale mare in Europa, daca va continua asa cativa ani se vor mai inchide fabrici iar altii vor pleca, de data asta sa scape de faliment, nu doar din lacomie, in Europa taxele nu scad, vanzarile scad, somajul creste, nu se poate ajunge decat la faliment in acest ritm, pentru unii, nu pt toti.
    14 0
  • mafia unde esti?
    Lexus -37%?? GS are un an de acum de cand este lansat, LS aproape la fel, CT tot pe acolo, RX face-lift de 2 ani aproape, unde este Lexus? Este zero in Europa, ZERO, iar zero nu este egal exclusivism:).
    16 0
  • iulianiulianb
    Europa e plina de samsari din toate natiile, nu mai gasesti masina la pret corect...
    3 3
  • interesant... Seat creste si Alfa Romeo scade... e clar ca mentalitatea ca tehnologia si fiabilitatea germana e superioara celei italiene persista...
    1 2
  • Exagerezi, Seat a inceput sa creasca datorita noului Leon, stii vreun model nou de Alfa proaspat lansat? Exceptand 4C care de abia a fost lansat si care oricum nu va fi de volum, mai au Mito si Giulietta, atat, pe aceasta mentalitate cum iti explici ca Seat ani intregi a tot scazut? A scazut pt ca nu s-a mai investit in modele noi, spre exemplu uitat-te la Honda, care vindeau pana acum un an foarte putin, cifre penibile, dar au mai lansat niste modele, Mazda la fel creste, deci nu e vorba de mentalitate aici, toti vand mai mult decat Alfa in prezent, si japonezi si francezi.
    6 0
  • auto-x
    Articolul de fata se inscrie in acelasi tipar cu majoritatea articolelor din presa interna si internationala. Adica are un ton alarmist care doreste cu orice scop sa induca panica/ingrijorare.
    "Bancile nu mai dau credite"
    "Industria auto este la pamant"
    "Firma Y isi muta productia in Asia"
    Asa si?
    Daca semeni vant culegi furtuna.
    Eu cred ca de fapt este o scadere spre normalitate.
    Sunt prea multe masini in toata lumea, pe toate continentele si in mod special in Europa.
    90% dintre masinile existente sunt in stare buna de functionare.
    Pai ce vreti fratilor sa faca oamenii? Sa-si cumpere masina noua in fiecare an / in fiecare luna.
    Eu am masina cumparata in 2007. Functioneaza perfect. Ce sa fac? Sa-mi cumpar alta si sa renunt la vacanta, la mancare etc ???
    pai de ce as face asta?
    Aceiasi intrebare isi pune orice cetatean normal la cap.
    Modul actual de gandire trebuie radical schimbat.
    Trebuie sa revenim la valori normale de viata. Adica consumam atat cat producem. Traiul pe datorie nu este sanatos.
    21 1
  • inexorabil
    @auto-x, te rog sa primesti un incomensurabil "plus" din partea mea :) Mai rar ma lovesc pe AM de rechizitorii atat de bine chibzuite ca al tau. De obicei, aici se intampla ca la un meci Rapid-Steaua, adica zboara in toate directiile (numai ca, in loc de brichete, epitete). Iar ceea ce conchide @iulianiulianb reprezinta, de fapt, una din cauzele principale ale acestui blocaj problematic al pietei auto europene; atat masinile noi, cat si cele SH, sunt traficate de multa vreme (si cu buna stiinta!) --- indiferent ca-i "varf" sau "depresiune" economica --- mult peste puterea financiara a prapaditilor de talia noastra, dar, pentru a putea palpa in fata ochilor o trotineta scarta-scarta, suntem in stare sa ne punem pielea pe batul......bancilor (banca = cel mai ravnit loc de "munca" la ora actuala, nu?). Iar politichia se ocupa in continuare cu ceea ce stie cel mai bine: ghici, cu politichia :) De-aia s-a plictisit si soarele sa mai rasara peste batrana rromanika.
    6 1
  • mie personal, desi am un venit lunar cat de cat bun, mi se pare enorm sa dai aproximativ 20 000 eur pe o masina de clasa compacta, cu un motor decent si echipare medie de la un producator consacrat (vw, ford, honda etc). sau sa reusesti sa o cumperi fara credit...
    acum vorbesc strict de romania, ca nu stiu ce inseamna neaparat pt un neamt sau francez suma asta.
    2 0
  • @mog 20000 devine mult și în vest, iți garantez ca 90% își cumpăra mașini cu credit
    @auto-x
    sunt multe mașini in Europa => da 620 mașini /la 1000 de locuitori
    pe toate continentele => nu este loc destul prin Asia îți spun statistica pt o țară de acolo India 2/1000 media 80/1000, Africa media 35/1000
    O alta țară Rusia 150/1000 deci loc destul
    Cred ca cei bogați încep sa se gândească putin și la cei săraci.
    Creditul și industria auto este un rău necesar
    0 0
  • Ejection Seat
    Mda. Seat vindea pana acum 1 masina , iar acum vand 2 , deci sunt pe "crestere" . Si asta din cauza unui produs nou aparut, care se stie , se vinde bine la inceput, dupa care urmeaza o panta descendenta.
    Seat n-are ce cauta intre marcile de volum. S-o faca marca low-cost, concurent direct pentru Dacia. Altfel, Seat ramane o submarca inutila in contextul auto mondial.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru