Ford a demarat producţia noului Focus electric în Europa

de Bogdan Mirică
Joi, 13.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a inaugurat astăzi linia de producţia a noului Focus electric la uzina sa din Saarlouis Germania. Este primul vehicul electric Ford produs în Europa şi primul vehicul electric de serie care se naşte în Germania.

Ford a demarat astăzi producţia primului său model electric în Europa. Este vorba despre varianta cu zero emisii a actualului Focus, ce va lua naştere în cadrul uzinei Saarlouis din Germania.

O premieră pentru Ford, noul Focus EV este o premieră şi pentru Germania, care marchează producţia primului model de acest tip în uzina unui constructor aflat pe teritoriul său. Ford a investit 16 milioane de euro în cadrul uzinei din Saarlouis pentru a permite asamblarea versiunii electrice şi pentru a face faţă cererii pieţei.

Esential 143 de cai putere oferă noul Focus electric.
136 de km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Focus-ul electric.
150 de kilometri este autonomia noului Focus electric după o încărcare de 3 sau 4 ore.
Dezvoltat pentru a deveni un adevărat model global, noul Focus electric beneficiază de un motor cu zero emisii, capabil să dezvolte 143 de cai putere şi să propulseze maşina până la o viteză maximă de 136 km/h.
Fiecare unitate va fi echipată cu un alimentator special, care va permite diferite tipuri de încărcare. Astfel, după doar 2-3 ore de stat în priză, Focus-ul electric poate rula 100 de kilometri. Dacă se optează pentru o încărcare de 3-4 ore, autonomia creşte la 150 de kilometri. Această valoare poate fi extinsă însă, mulţumită sistemului de regenerare a energiei cinetice, care poate recupera până la 95% din forţa de frânare.

Constructorul american produce din 2011 Focus-ul electric la o uzină din America de Nord, însă europenii vor avea parte de propria lor versiune, gata să ajungă în showroom-uri la mijlocul lunii august.

În viitorul apropiat, Ford îşi va extinde prezenţa în sectorul european al automobilelor ecologice prin lansarea noilor C-Max Energi Plug-in Hybrid şi Mondeo Hybrid.

via newspressusa (înreg.)

Comentarii (11)

  • Au ajuns nemtii sa fie prostiti de americani...incredibil!!! I-au pacalit sa investesca in ceva ce nu se vinde la ei bine, in europa nici atat! In America sunt mai obisnuiti cu masini hybrid, gen toyota prius si poate ca sunt dispusi sa treaca mai repede la electric, dar in europa e greu, abia isi fac loc cele hybrid...
    7 30
  • Cam tarziu...
    18 12
  • @mda

    Ce e tarziu?? Ai citit articolul? E prima masina electrica de serie produsa in Germania.
    Nu creda ca va avea vanzari prea mari,germanii nu sunt deschisi la nou precum americanii.Chiar daca multi nu cred,noi europenii mai avem multe de invatat de la americani.
    11 16
  • Prima masina electrica de serie din lume se numeste Nissan Leaf si a aparut in decembrie 2010, deci da... cam tarziu.

    Hai nu-i mai pupa atat in partea dorsala pe americani. Citeste aici:

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-face-performanta-in-norvegia-locul-al-13-lea-pe-modele-in-2012-50589.html
    17 4
  • Am zis ca e prima masina electrica de serie produsa in Germania. Leaf e cumva produs in Germania???
    Ce e tarziu,explica-mi??O spui de parca ar fi o multime de modele electrice pe piata.
    Sunt asa de multe incat le numeri pe degete :))))
    Copiii astia......
    7 7
  • Iar incep fani Renault-Nissan cu Leaf, locul 13 in Norvegia, mare piata Norvegia, pff, in 2 ani Leaf a vandut in Europa 10 mii de unitati, fix pix, cu toata scaderea Europei, in 2 ani 10 mii de unitati este 0 virgula cateva cifre, era unul istet cu momentul ACUM al electricelor si vorbea inclusiv de Europa, el nu vede nici un motiv pt care sa nu se vanda, vizionari domnule ce sa mai, criza care i-a saracit pe europeni n-a vazut-o, bine mai era unul cu link-uri despre guru al industriei auto, Ghosn, cel mai tare CEO din univers, eu nu zic ca nu-i tare, dar cel mai tare? Nici vorba, Renault-Nissan nu este nici cel mai eficient grup, nici cel mai profitabil, obtine profit un an, apoi are pierderi vreo 2, este pe locul 4 mondial dar la distanta mare de locul 3 ca si vanzari, Zoe va fi un mare "hit" asa cum au zis "vizionarii" , dar mai dureaza putin, ei nu-i problema, dar oricum Ghosn rulls baby, luati aminte si va inchinati la el.
    8 10
  • @unul
    Mai citeste si tu o carte... nu de alta, dar limbajul te da de gol. Trecand la subiect, Nissan Leaf s-a vandut in peste 70.000 de unitati. Mai vorbim cand o sa ajunga si Focus EV la performanta asta. Probabil atunci Leaf va fi la a 2-a sau a 3-a generatie, mult perfectionata si cu multe alte zerouri in coada la numarul de exemplare vandute. Deci oricum am da-o, Leaf e net superior. Pentru Nissan care a avut curajul sa faca primul pasul, momentul aste ACUM. Nu-i nimic gresit in exprimarea asta.

    Zoe? Zoe este deja un hit pe segmental sau..

    http://www.automarket.ro/stiri/renault-zoe-a-adunat-80-din-comenzile-segmentului-electric-din-franta-in-50515.html
    10 5
  • @EV
    Modele electrice pe care le STII TU le numeri pe degete. In realitate, ele sunt ceva mai multe.
    10 4
  • 80% din segmentul sau in Franta, si care ste totalul segmentului de electrice in Franta, vorbeste de cifre concrete, nu de procente care dau bine, in Europa Leaf s-a vandut in 10 mii in 2 ani, 70 de mii pe toate pietele, cat despre Zoe, un mare hit, asa este, cu 40% subventie de la stat aduna 80% din aproape nimic, adica segmentul de electrice, mai vorbim peste cativa ani.
    4 8
  • @Vasi

    Chiar asa,sunt multe modele electrice pe piata?
    Tu ai habar ce vorbesti??
    Probabil ai descoperit tu unele noi... :)))))))))
    Mai cauta,poate mai gasesti :)))))
    2 6
  • Daca te dai grozav "analistule" de ce nu iei in considerare faptul ca piata europeana e intr-o situatie economica grava si de durata, fata de alte piete de exemplu care si-au revenit mult mai rapid ( SUA ) sau au fost putin afectate precum Asia Centrala , Occidentala, de Est.
    Deasemenea piata europeana este o piata MICA comparativ cu alte piete. Partea occidental este insa f matura si selective, de aceea performanta Renault Zoe e de apreciat si denota ca are viitor. Un viitor al carui "trecut" incepe ACUM.
    Deci hai sa vedem cateva modele electrice:
    Nissan Leaf
    Think City
    Toyota RAV4 EV
    Mitsubishi I-miev
    Mitsubishi Minicab MiEV
    Citroën C-Zero
    Peugeot iOn
    Ford Focus EV
    Coda
    Toyota FT-EV
    ZAP Xebra
    Venturi Fetish
    Myers NmG
    Tango T600
    Buddy/Pure Mobility
    Phoenix Motorcars PU
    Ford Transit Connect Electric
    The eBox
    Spark EV
    Mini E
    Fluence ZE
    Kangoo ZE
    Zoe ZE
    Twizy ZE
    Tesla Model S
    Volvo C30 Electric
    Smart electric drive
    Mercedes SLS Electric
    Chery QQ3 EV
    JAC J3 EV
    BYD e6
    Zotye TD100 EV
    BAIC E150 EV
    SAIC Roewe E50
    Zotye 5008 EV

    etc. etc. etc.
    Si astea-s doar cateva ! Ia vezi iti ajung degetele de la maini sa le numeri..? Sau te refereai si la picioare?? :))
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru