Ford anunţă profit-record la nivel mondial în ciuda scăderii abrupte din Europa

de Mircea Meșter
Marti, 30.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu 2.2 miliarde de dolari profit brut în al treilea sfert al anului, Ford a reuşit să atingă al 13-lea sfert de an consecutiv cu profit.

Profitul-record pe ultimul sfert de an în America de Nord, accelerarea transformării business-ul nostru european, care va reveni pe profit la mijlocul deceniului, şi atingerea unor cote de piaţă-record în Asia-Pacific-Africa şi China demonstrează că planul nostru One Ford funcţionează.

Bob Shanks
Directorul Financiar Ford
Ford Motor Company a anunţat rezultatele financiare ale companiei pe sfertul al treilea al anului în curs. După ce veştile închiderilor a trei fabrici din Europa au cauzat un val de nemulţumiri în Belgia şi în Marea Britanie - principalele ţări afectate de decizia diviziei europene Ford, veştile care vin de peste Ocean sunt mult mai bune pentru compania americană.

Astfel, Ford a anunţat că cel de-al treilea sfert al anului a adus un profit-record, de 1.6 miliarde de dolari net (2.2 brut), echivalent pentru 0.41 de dolari per acţiune. Principalul plus vine din America de Nord, acolo unde Ford a reuşit cel mai bun rezultat din 2000 încoace, de când scorurile financiare sunt defalcate pe regiuni: 2.3 miliarde de dolari brut. Per total, profitul Ford din America de Nord a depăşit în primele nouă luni ale acestui an profitul total înregistrat aici în 2011.

Europa rămâne oaia neagră a celor de la Ford, explicaţia renunţării la cele aproximativ 5700 de locuri de muncă fiind evidentă.

Cu o pierdere brută de 468 de milioane de euro în al treilea sfert al anului şi cu un minus total de 1.02 miliarde de dolari pe primele nouă luni ale lui 2012, Ford se vede într-o situaţie dificilă având în vedere faptul că anul trecut găsea compania americană cu un profit de 163 de milioane de euro în această perioadă a anului.

Celelalte zone în care Ford a reuşit să obţină un profit bun în primele nouă luni ale anului sunt America de Sud şi Asia Pacific Africa, acolo unde diviziile Ford au reuşit să adune o cotă de piaţă-record. 

via Automotive News, Just Auto (Înreg.)

Comentarii (9)

  • zarnesteanu
    Bun asa. Sa speram ca or sa se redreseze in Europa.

    De remarcat cat de greu e sa aduci o companie pe profit si cat de usor este sa intri pe minus. +163 de milioane anul trecut iar anul asta -1002 milioane pe primele 9 luni. Un dus rece ca gheata.
    10 15
  • unaetsenraz
    astia nu erau aia care isi cumparau masini intre ei (dealerii intre ei) si inchideau trei fabrici?

    e si asta o strategie, sa ascunzi mizeria sub pres si sa dai impresia ca esti bine dar daca e sa cada, cade deodata si abrupt, cum a fost si cu cele 3 fabrici....3 deodata...
    12 5
  • FixOrRepairDaily
    Dovada ca Fordurile sunt supraevaluate. Daca anuntau niste cifre de vanzari importante, poate aveau ceva insemnatate in mintea clientilor care isi folosesc totusi creierul, insa asa... au importanta doar in inchipuirea " zarnastenilor"
    29 11
  • zarnesteanu
    Vai Gicule, probabil Ford-urile sunt supraevaluate doar in Europa, din moment ce in restul lumii vand de rup. E uimitor cat de bine iti folosesti greieru', ala care nu e.

    Acronimul de la Ford il folosea si bunicul. Daca ai mostre de gandire ceva mai actuale, putem continua discutia, daca nu, da-mi voie sa te sar la urmatorul raspuns.
    9 16
  • Decebal
    Eu am un focus2 ff 1.8TDCI si am dat pe ul undeva pe la 13000 acum 4 ani. La banii astia nu aveam nici o alternativa decat pe la francezii de care sunt lecuit. Dupa 4 ani mici probleme rezolvate pe garantie in rest apa, paie si bataie. E o masina corecta zic eu si deloc supraevaluata este adevarat ca sunt mici zone in interior cu un plastic de se bate cu loganu dar sunt cateva si nu ma deranjeaza.
    10 23
  • @Decebal

    Minti de ingheata apele. ~14.000 euro era pretul de intrare pentru motorizarea pe benzina! Dieselul de care spui tu, cu tot cu discount sarea de 16000 euro.
    Oricum o masina de volum din secolul 21 trebuie sa poata oferi ceva mai mult decat fiabilitate. Aceeasi masina nu se poate potrivi oricui. Fiecare are nevoi diferite. Cand o sa intelegi asta, atunci te poti considera maturizat. Focus E DEPARTE de a fi masina perfecta.
    22 8
  • Decebal
    corect am vazut factura era 13500 + tva . dar fiind luata pe firma nu m-a interesat cel din urma. si e adevarat ca nu e masina perfecta este sub golf recunosc dupa ce le-am condus pe fiecare in parte.
    6 17
  • Love my Megane 3
    Si uite cum o intorci ca la Ploiesti ! :)) Mincinos de prima clasa! La fel cum te-ai lecuit de masinile frantuzesti pe care nu le-ai avut niciodata :))
    17 8
  • Cea mai scumpa varianta e 32.190 de euro fara tva cfm site-ului Honda de la noi. Nu e pret de premium cum zicea cineva pentru ca daca o compari cu un X3, Q5 sau GLK ai sa vezi ca la banii pe care-i dai pe Honda la cei 3 de mai sus gasesti doar variantele de baza, care nici nu au pe ele ce are CR-V-ul full. Tiand cont ca prin familie am si o Honda si nemtalarii si coreence de volum, va pot spune ca Honda e mult peste ele la fiabilitate.
    3 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru