Producătorul auto din Michigan, invocând incertitudinile legate de aceste tarife, a retras luni ghidul financiar emis cu 3 luni în urmă. Ford prevăzuse inițial un profit operațional între 7 și 8.5 miliarde de dolari pentru 2025.
Ford a declarat că haosul din lanțul de aprovizionare cauzat de tarife are potențialul de a provoca perturbări la nivelul industriei în producția de vehicule. De asemenea, a menționat tarifele crescute, modificările în modul în care acestea sunt aplicate și posibilitatea ca alte țări să răspundă prin măsuri „extreme”, ca amenințări suplimentare.
Industria auto globală se străduiește să determine impactul tarifelor asupra vehiculelor și pieselor importate în SUA, deoarece Casa Albă a schimbat politicile și a amânat termenele de mai multe luni. Săptămâna trecută, Trump a anunțat că piesele importate din China vor fi exceptate, la fel ca și scutirea producătorilor auto de la tarifele pe oțel și aluminiu.
În ciuda acestei exonerări, General Motors a redus totuși ghidul financiar săptămâna trecută, invocând tarifele.
Compania a declarat că se așteaptă ca veniturile operaționale ajustate să scadă între 10 și 12.5 miliarde de dolari, plasând punctul median al ghidului cu 23% mai jos decât intervalul anterior.Ford este mai bine poziționat în ceea ce privește tarifele decât rivalul său din Detroit, deoarece produce un procent mai mare de vehicule în SUA, dar rămâne expus. Compania a declarat că se așteaptă la un impact de 1.5 miliarde de dolari asupra veniturilor ajustate în 2025 din cauza tarifelor.
Directorul financiar, Sherry House, a declarat că Ford a redus costul tarifelor în primul trimestru cu aproape 35% prin modificări precum transportul vehiculelor și pieselor din Mexic în Canada cu camioane în regim de bond, care nu necesită plata taxelor vamale la frontieră.
Cu toate acestea, Ford a raportat că venitul net din primul trimestru a scăzut cu 64% față de anul anterior, ajungând la 471 de milioane de dolari, în timp ce veniturile operaționale ajustate au scăzut la 1 miliard de dolari.
via Reuters
Comentarii (0)