Ford: "Motorul 1.0 EcoBoost a ajuns în faza de testare chiar şi la 220 CP"

de Mircea Meșter
Miercuri, 07.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford încearcă să revoluţioneze modul în care industria auto poate privi un motor de cilindree redusă. Tehnologia EcoBoost permite motoare turbo cu trei cilindri de până la 1.5 litri, iar puterea maximă livrată de acestea poate fi "destul de interesantă"

Motorul EcoBoost de 1.0 litri, care a debutat în acest an pe Focus şi pe "craioveanul" B-Max, poate să ajungă la derivate cu o capacitate cilindrică de 1.5 litri fără eforturi mari din partea echipei tehnice Ford. Conform declaraţiilor lui Andrew Fraser, directorul de dezvoltare a motoarelor pe benzină din cadrul constructorului american, motorul cu trei cilindri poate fi modificat foarte uşor şi permite lărgirea cilindreei până la 1.5 litri, fiecare cilindru având o capacitate maximă de 500 de centimetri cubi.

"Avem o capacitate maximă per cilindru de 500 de centimetri cubi, deci un EcoBoost de 1.5 litri este foarteposibil. Pe unele pieţe în dezvoltare există bonusuri pentru motoarele de anumite dimensiuni. De exemplu, în Brazilia se doreşte un motor de 1.0 litri, în India se cere unul de 1.2 litri iar în China se cer motoare de 1.5 litri", spune Fraser.

Esential 220 de cai putere este puterea maximă dezvoltată de prototipurile motorului 1.0 Ecoboost în faza de testare.
După ce EcoBoost-ul de 1.0 litri a luat prin surprindere lumea auto prin plaja de putere pe care este disponibil - de la 100 la 125 CP, în funcţie de modelul pe care este prezent - tehnologia EcoBoost va suprinde în continuare lumea auto: "Motorul 1.0 EcoBoost a fost urcat cu succes până la 220 de cai putere în faza de testare şi a fost folosit în Formula Ford la Nurburgring într-o versiune de 203 CP.
Noi suntem mulţumiţi în acest moment cu cei 125 de cai putere pe care 1.0 EcoBoost îi dezvoltă pe Focus, însă o cilindree mai mare ar putea duce acest motor fără probleme la 200 de cai. S-ar putea sîă nu putem ajunge la puterea lui Focus ST (250 CP), dar posibilităţile sunt oricum destul de interesante"
, încheie oficialul Ford.

via Autoexpress

Comentarii (10)

  • Motor in 3 cilindri de 1.5 si 200 cp va fi o victorie.........ATENTIE Bmw si Toyota sa nu luati teapa cu vehiculele hibride .....
    25 9
  • La 220 cp cat a ajuns in teste, motorul de 1 litru ar putea fi destul de "stors" si ar putea exista probleme de fiabilitate, insa redus la 100-125 cp cat au versiunile de pe piata, cu siguranta nu va intampina probleme de fiabilitate - am incredere in munca de cercetare si testare a materialelor depusa de ingineri, fie ca e vorba de Ford, de VW sau de Renault.
    28 5
  • @ antony , PSA si BMW au deja 1.6 THP de 200CP si o versiune in teste de 256CP
    14 11
  • @ducu...dar acele motoare sunt cu 4 cilindrii nu cu 3 cum este cel de la ford!
    21 3
  • @mntsn
    prefer cu mare incredere un 1.0 de la ford de 220 cp decat orice tce de la reno...adica daca ar fi avut si 500 cp din 1.0 tot era mai de incredere decat orice reno.
    9 22
  • @Antony
    BMW se descurca bine cu motoarele 1.5 benzina si diesel, cu 3 cilindri. Vezi stiri mai vechi. Sunt deja in teste pe serie 1. Dieselul are o putere maxima de 180 de cp in timp ce benzina merge pana la 220 de cp, daca bine imi aduc aminte.
    6 1
  • @antony
    Daca e sa fie vreo teapa in privinta modelelor hibride pe viitor, intre Toyota si Bmw oare cine va pierde cu adevarat?
    3 2
  • @@mntsn:
    Daca te luai de orice altceva de la Renault mai intelegeam, dar ataci exact elementul pe care Renault il realizeaza cel putin la fel de bine ca si concurenta, daca nu chiar mai bine, anume motorul.
    20 4
  • BaditzaEx
    eu totusi nu cred, ca cei de la BMW se hazardau in a crea o alianta cu Toyota pt a dezvolta modele hibride doar pt ca nu stiau ei a stoarce mai mult putere din cilindree mica , pana la urma urmei ai ofera cea mai mare putere si pe motoarele diesel si pe cele pe benzina ( incepand cu 1,6-1,8 ) , asta nu inseamna ca motoarele astea de pe Ford n-or fi fiabile ( poate ca sunt , nu stiu , n-avem de unde sti ) dar parerea mea este ca BMW de ex ( care este cel mai mare constructor premium ) a facut niste studii / analize inainte de ( deocamdata ) sa ramana la niste motoare cu cilindree mai '' normala'', cu toate ca au anuntat ca vor scoate un motor de 1,5l
    4 1
  • the hep
    sa il faca de 1.5 L , va fi si mai performant dar si mai fiabil in acelasi timp
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru