Constructorul american a fost nevoit să inițieze o campanie de rechemare în Europa pentru mai multe modele ale sale. Un nou raport al Sistemului de Alertă Rapidă a Uniunii Europene (RAPEX) arată că mai multe modele prezintă probleme la conductele de carburant. Conductele se pot toci prin frecare și există riscul de izbucnire a unui incendiu din cauza asta.
Printre modelele afectate se numără și cele produse la Craiova: Puma, Tourneo Courier și Transit Courier. Inclusiv modele care nu mai sunt în producție, cum ar fi Fiesta, sunt afectate de această problemă. Mai exact, campania vizează modelele Ford produse între 19 noiembrie 2021 și septembrie 2024.
Potrivit RAPEX, numai în Franța sunt afectate peste 77.700 de exemplare de această problemă. Deocamdată, pentru piața din România nu a fost inițiată o campanie de rechemare.
UN MILION DE MAȘINI, RECHEMATE ÎN SUA
Ford are probleme nu doar în Europa, ci și pe piața sa autohtonă din Statele Unite. Acolo, Ovalul Albastru a inițiat o campanie de rechemare care afectează peste un milion de exemplare produse între 2021 și 2024.
În acest caz, problema este la camera de marșarier, care se poate defecta prematur și nu mai poate să redea corect imaginile pe ecranul central al mașinii.Printre modelele afectate de această campanie de peste Ocean se numără Bronco, Mustang, F-150, Ranger și Mustang Mach-E.
via Economica
Am patit si eu ceva similar, in nici doi ani de detinere a unui Mondeo nou (o experienta traumatizanta, pe care nu o recomand nimanui). Inca de cand am luat-o, doua furtunuri diferite din compartimentul motor isi frecau furibund intre ele izolatiile, atat pe loc de la trepidatiile motorului si cel mai probabil si in mers.
Nici nu vreau sa stiu ce trecea prin acele furtunuri, daca trecea combustibil sau altceva (antigel, ulei, etc), cert e ca saptamanal culegeam cam o lingura de rumegus rezultat din frecare, care curgea printre componente si se strangea mai jos intr-un cotlon.
Dupa ce izolatiile alea s-au macinat de tot si oricum nu isi mai faceau rolul, le-am dat jos si le-am aruncat. De teama sa nu se distruga si furtunurile, am reusit sa le tin separate aplicand o solutie tipica de Dorel: am pus un burete de baie moale intre ele, le-am asigurat cu soricei si peste ele am tras izolir.
Improvizatia mea a tinut mai bine decat ce a facut Ford din fabrica, cel putin a tinut pana am scapat de tigaie si poate, fara sa stiu, chiar am evitat astfel un incendiu. Desi la cate am patimit ulterior cu gunoiul ala de masina, poate exact un incendiu ar fi fost solutia izbavitoare la acel moment, fix ce trebuia si m-ar fi scutit de tot balamucul de care am avut parte.