Franța obligă producătorii auto să includă în reclamele lor mesaje ca: „Alegeți bicicleta pentru distanțe scurte!”

de Tiberiu Safta, Foto: Depositphotos.com
Vineri, 31.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Din 1 martie 2022, guvernul din Franța le va impune producătorilor de automobile să introducă mesaje ecologiste în reclamele lor. Acestea vor fi însoțite de texte care să încurajeze mersul pe jos sau cu bicicleta.

Începând cu 1 martie 2022, reclamele dedicate mașinilor vândute în Franța vor trebui să conțină mesaje ecologiste, care să încurajeze mersul pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public. Pe panourile publicitare și în reclamele de la televizor și de pe internet, producătorii trebuie să afișeze unul dintre următoarele trei mesaje: „Pentru distanțele scurte, alegeți mersul pe jos sau bicicleta!” , „Gândiți-vă să folosiți mașina la comun!” sau „Pentru deplasările cotidiene, folosiți transportul public!”.

Ideea implementării unor astfel de mesaje a apărut în 2020, după ce mai multe ONG-uri ecologiste au pus presiune pe guvernul francez să interzică reclamele pentru automobile. Reprezentanții ONG-urilor susțin că mașinile personale produc cel mai ridicat nivel de emisii CO2 din sectorul transporturilor.

Din 2028, reclamele pentru mașinile care produc peste 123 de grame CO2/km vor fi interzise, iar în 2035 nu vor mai putea fi comercializate vehicule cu motoare termice.

Această măsură controversată va crea o nouă problemă pentru industria auto, mai ales în contextul în care aceasta se confruntă, în prezent, cu efectele pandemiei de COVID-19, precum și cu criza de semiconductori. Mai mult, în Franța, sectorul automobilelor este al doilea cel mai mare client pentru spațiile publicitare, iar asta ar putea duce la pierderi de miliarde de euro în domeniul mass-media.

Directorul filialei Hyundai din Franța a criticat această măsură, spunând că ea nu face diferența dintre motorizări și stigmatizează automobilul. Cu toate acestea, oficialul a adăugat că Hyundai este mereu în căutarea soluțiilor cu zero emisii și că se va adapta cerințelor.

La nivelul Uniunii Europene, reclamele pentru mașini trebuie să conțină informații cu privire la nivelul de emisii CO2 și la consumul de carburant. Această normă, în vigoare din 2001, va putea fi modificată de către Comisia Europeană.

Organizația dorește ca, în viitor, reclamele mașinilor să conțină informații despre toți poluanții atmosferici.

Mai mult, pentru reclamele la mașini electrice se dorește implementarea informațiilor cu privire la autonomie și la costurile de utilizare.

via Economica

Comentarii (19)

  • Anonim
    Tot mai mare democratie in UE ! La multi ani cu sanatate poate in 2022 devenim mai destepti si le mai inchidem gura noilor ciocoi din UE
    31 9
  • EcoPsihoPuPu
    Când ecologismul ajunge la nivel de demență, producătorii auto trebuie să le ceară cetățenilor să le cumpere mașinile dar să nu le folosească.
    35 6
  • EU si cu mine
    In EU nu functioneaza nici lege a capitalismului, ci e socialism pur. In Europa se promoveaza bicicleta in timp ce chinezii merg in cosmos.
    20 8
  • Andrei
    Toti astia de mai sus sunt platiti de Putin sa denigreze Ue.
    5 13
  • Mircea Badea
    foarte bine! dar sa spuna si cat de cancerigene sunt!
    6 15
  • Superior
    Da' poluanții din agricultură, mâncare și produsele big pharma pe când? Să tăiem reclamele și la ăștia că oricum numai cei care poluează sau au componente toxice își fac reclamă.
    20 4
  • Andrei
    Ce suparati mai sunt posesorii de tigai de mai sus. Nu mai fiti saraci si luati-va masini hybrid. Lasa naibii tigaile cu volanul pe dreapta cu numere de Bulgaria luate cu 1500 de euro.
    1 12
  • Edikkk
    Ăştia împotriva UE nu aţi fost niciodată în Franţa

    Sau dacă vă duceţi lăsaţi deoparte imigranţii africani din ţările francofone şi încercaţi să înţelegeţi societatea franceză

    Foarte modernă şi mândră.

    Să nu uităm că Franţa a adus lumii a treia revoluţie a democraţiei, acel Fraternité, Égalité, Liberté şi sistemul metric, Republica, cetățeanul, comuna (UE era înainte Comunitatea)

    După ce se înţelege ce înseamnă Franţa apoi putem înţelege aceste reclame corecte pentru a spune că există alte modalități de transport mai bune.

    Nu este o obligaţie ci o informare.

    Dacă era Olanda, nu măcănea nimeni, dar că e Franţa...
    3 14
  • Seriff
    Lui Edikk ii plac reclamele fiindca el oricum merge pe jos, e scump autobuzul.
    10 3
  • Seriff
    '' Reprezentanții ONG-urilor susțin că mașinile personale produc cel mai ridicat nivel de emisii CO2 din sectorul transporturilor''
    Asta e tare, avioanele fac parte din sectorul transporturilor? Cine finanteaza aceste ONG-uri? Si cu ce drept isi dau ei cu parerea despre industria auto, de ce nu se duc in fata fabricilor care scot nori de fum non stop sa protesteze?
    Asta inseamna comunism.
    10 3
  • Cand am fost in Paris, am last masina in parcare subterana si am vizitat orasul in lung si in lat cu transportul in comun fara cea ma mica problema. Am mers aproape doar cu metroul. Mult mai comod asa. 4 zile nu am avut treaba cu masina.

    Mentalitatea de acuma de la noi se intalnea in occident in anii 60. Practic atunci traficul in orase devenise insuportabil si in tentativa de a rezolva sa venit cu 2 solutii: 1 cea americana cu autostrazi suspendate in miljocul orasului si 2 solutia transportului in comun si a promovarii mersului pe bicicleta pentru distante scurte. Erau aceleasi discutii care se intalnesc acum la noi.
    E evident care solutie a castigat in europa vestica.

    Faceti un exercitiu de imaginatie cei care ati vizitat Amsterdamul. Cum ar fi aratat acum daca in loc de bicilete erau masini si autostrazi suspendate?
    6 4
  • Edikkk
    Avioanele au cele mai mici emisii pe kg km transport din toate cele care folosesc hidrocarburi (maşini, aeronave, trenuri diesel, vapoare)

    Şi din 3% înainte de pandemie au scăzut sub 1,5% pondere emisii globale, datorită covid binenţeles

    Aşa că Sheriff eşti mult pe lângă subiect
    3 16
  • https://exploring-and-observing-cities.org/2016/01/11/amsterdam-historic-images-depicting-the-transition-from-cars-to-bikes/
    2 4
  • Un avion polueaza intr-un singur zbor mai mult decat o masina in 10 ani, esti praf Edikk, du-te si te culca.
    Abia astept sa vina ziua in care vor interzice si electricele, 100% va veni, atunci sa va vad.
    12 3
  • Sa fie la ei acolo, ca acolo au infrastructura.
    Aici, e alta poveste.
    7 3
  • mesajele reclamelor sunt de bun simt si ar trebui sa fie usor de inteles, ca logica, pentru orice posesor de masina, fie ca este, fie ca nu este preocupat de ecologie. dar cand e sa fii berbec ignorant si egoist, e foarte greu cu rationamentul, incepi cu comunism, cu diversiuni de la subiect gen "dar cutare..." si alte conspirationisme. urata faza de transformare a multor romanasi, dar na...trebuie sa trecem si prin asta, in drumul evolutiei noastra ca societate.
    1 4
  • @CiprianBi (12:59)
    Pai cu gandirea asta, noi nu o sa avem nicodata infrastructura potrivita pentru a folosi transportul public si bicicleta.

    De fapt, la ce te referi? La "autostrazi" urbane? Din alea sper sa nu avem vreodata...
    1 4
  • Seriff
    Iti spun eu la ce se refera, se refera la faptul ca in orice capitala normala exista un mijloc de transport in comun care e mai rapid decat masina, se numeste metrou, e peste tot, chiar si in afara orasului, e usor de folosit si da se merita, e mai comod decat sa stai la semafor cu masina ta.
    Si exista si piste de bicicleta bine gandite, care incurajeaza asa ceva, la noi unde sa mergi? Printre masini, pe sosea? E mult prea riscant.
    Iti dau un exemplu, in Praga, e metrou peste tot, efectiv si in mall la subsol ai metrou, oriunde ai treaba ajungi imediat, metroul vine foarte repede, nu astepti mai mult de 5 minute chiar daca l-ai ratat, e logic ca nu se merita masina.
    4 1
  • S-a gandint cineva de ce folosesc oamenii masini ? sau de ce se folosesc carute cu cai ? Sa transporte lucruri, si produse grele care nu poti sa le transporti cu bicicleta, sau cu autobuzul, poti sa transporti cu autobozul un bax de apa ? sau 10 Kg. de detergent ? sau multe alte lucruri dificil de transortat altfel. Masina este un produs practic care ajuta la transport, si ajuta sa ajungi in locuri unde autobuzul nu ajunge.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru