Goodyear a identificat 7 tipuri de șoferi: de la "profesor" la "filozof"

de Sebastian Toma
Marti, 18.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Goodyear a prezentat rezultatele preliminare ale unui studiu efectuat la nivel european pentru a observa cele mai comune tipuri de personalități ale șoferilor. Șapte tipuri de personalități au ieșit în evidență în prima fază a studiului.

Goodyear a realizat un studiu comportamental asupra șoferilor din Europa și a prezentat primele rezultate ale acestuia, în contextul în care cercetarea realizată împreună cu London School of Economics and Political Science este încă în desfășurare. Studiul realizat de cei doi parteneri se concentrează pe problema siguranței rutiere și a identificat șapte tipologii diferite de șoferi în funcție de reacțiile și comportamentele acestora la volan. Fiecare dintre ele a fost obținută în urma mai multor focus-grupuri și prin interviuri de adâncime în rândul participanților la sondaj.

Studiu: 7 şoferi din 10 consideră că se descurcă mai bine la volan decât colegii din trafic

Potrivit realizatorilor studiului, 65% dintre tinerii conducători auto au acum la dispoziție mai multe surse de distracție decât ar fi putut avea vreodată. Totodată, 40% din tinerii conducători auto sunt dispuși să își asume mai multe riscuri, iar 29% din tinerii conducători auto sunt mult mai puțini dispuși să urmeze sfaturile pe care le primesc în timpul cursurilor de conducere. La rândul lor, 76% din industructorii auto vor ca părinții să fie un exemplu mai bun pentru copiii lor, în timp ce 29% din tinerii conducători auto nu văd valoarea cursurilor de conducere.

Cele șapte tipuri de personalități identificate de studiul Goodyear sunt:

Profesorul

Această categorie de șoferi simte nevoia să se asigure că ceilalți conducători auto știu că au procedat greșit și așteaptă recunoaștere pentru eforturile pe care le-a depus pentru a-i învăța pe alții.

Domnul Știe Tot

Tipologia conducătorului auto "Știe Tot" le revine șoferilor care cred că sunt înconjurați numai de proști și incompetenți și se manifestă strigând la alți conducători auto, rămânând la loc sigur, în mașină.

Competitorul

Mereu într-o competiție cu cineva, deși celălalt nu știe asta, competitorul simte nevoia să o ia înaintea tuturor celorlalți conducători auto și se enervează când altcineva îl depășește. Acest tip de personalitate este des întâlnită pe drumurile din România și are obiceiul prost și periculos de a accelera când altcineva încearcă să îl depășească, pentru a se asigura că nimeni nu i-o ia înainte.

Pedepsitorul

Această tipologie de șofer a fost remarcată cel puțin o dată de pe drumurile din România și la jurnalele de știri. El dorește să pedepsească alți conducători auto în cazul oricărui comportament greșit.

Printre acțiunile sale comune se numără coborârea din mașină sau apropiatul direct de alți conducători auto.

Filozoful

Filozoful este șoferul care acceptă cu ușurință greșelile altora și încearcă să le explice rațional ce s-a întâmplat. El reușește să își controleze propriile emoții și sentimente în mașină, ceea ce îl face un șofer sigur.

Evitantul

Șoferul la care predomină tipologia "evitant" tinde să trateze greșelile altor conducători auto la modul impersonal și să le expedieze ca fiind rezultate ale întâmplării.

Evadantul

Urmareste Automarket
Această tipologie de șofer este caracterizată de persoanele care fac tot ce le stă în putință să se distanțeze de ce se întâmplă în jurul lor. Poate fi recunoscut prin faptul că ascultă muzică și vorbește la telefon pentru a se izola de restul lumii. Șoferii evadanți aleg să participe doar la relațiile sociale selectate, astfel încât să nu fie nevoie să relaționeze cu alți conducători auto pe drum.
Pentru ei, aceasta este și o strategie pentru a evita frustrările.

Via Goodyear

Comentarii (5)

  • Mai există o tipologie aparte, destul de abundentă, pe care mă mir că studiul în cauză a ocolit-o: "triada-torul" (sau "tălparul român", cum l-am botezat eu altădată, dacă mai ţineţi minte), care reduce dialectica maşinii (obligatoriu germană premium) la:
    --- pedala de acceleraţie - atunci când se vrea dumnezeul cineticii la drum întins, satisfacţia orgasmică de a lăsa "rău în urmă" fraieri "nerealizaţi în viaţă" şi blestemaţi să se chinuie cu trotinete "pe măsură" părându-i-se inegalabilă...
    --- frâna de serviciu - atunci când devine vital pentru dânsul să te depăşească, deşi vede limpede că urmează o intersecţie în care trebuie să oprească, dar crede orbeşte în capacitatea maşinii de a opri prompt la comanda lui indiferent de viteza imprimată, în acel moment apoteotic considerând cea mai sigură realitate din lume funcţionalitatea "impecabilă" a frânei, oricât de barbar ar apăsa el pe pedală...Culmea este că stopurile se aprind docile, validând astfel teoria "fără cusur" a demiurgului filogerman.

    Nu-i mai suport...Ar trebui să se ocupe cineva de triada-tori, în sensul de a-i readuce în simţiri creştineşti, chiar dacă metodele n-ar fi tocmai...ortodoxe. A, şi nu-i greu să-ţi imaginezi căror "categorii sociale" le aparţin: bişniţari, evazionişti, interlopi şi beneficiari ai contractelor publice acordate "cu dedicaţie".
    23 3
  • Mai este cel putin o tipologie: "complexatul", adica cel care desi e constient ca masinuta nu il duce mai mult totusi insista sa te blocheze cand vrei sa il depasesti, cu atat mai mult daca vede in oglinda retrovizoare un posesor al triadei. Acest specimen insista sa tina pasul cu tine daca l-ai depasit ca sa-ti arate tie ca nu tine de masina ci de abilitatile lui de mare sofer si te depaseste acolo unde este linie continua, in localitati unde este restrictie de viteza sau daca trebuie sa opresti la o cale ferata sau incetinesti prin dreptul unei insule separatoare. Specimene sunt cu duiumul in aceasta jungla motorizata. Singurii conducatori auto care nu se incadreaza la nici o categorie din cele enumerate mai sus sunt posesorii de : Toyota, Mazda, Lexus si Volvo..."restul e niste tarani".
    9 7
  • Ar mai fi o categorie.Dieselisti care au luat masina pentru "economie" dar vor sa-ti arate ca au turbo si cuplu mai Bruder.
    5 0
  • Categoria prostovanilor unde este? Cea a adormitilor, la fel, unde este? Sunt o gramada care nu ar trebui sa conduca! Dar e vorba despre profit. Nu-I asa @automarket?
    2 0
  • Cred ca s-a omis masa larga de "bulgari",acesti regi ai soselelor,cu masini inmatriculate la vecini,care nu au nci o emotie fata de reguli,cod rutier,bun simt,samd.Tupeu si indolenta,prostie si "varza" la condus!
    CASCO obligatoriu daca ai vreun eveniment cu ei...din vina lor,fireste!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru