Honda: ”Viitorul Civic Type R va depăşi recordul lui Renault Megane RS pe Nurburgring”

de Bogdan Mirică
Marti, 13.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda pregăteşte o nouă generaţie a modelului Civic Type R. Hot-hatch-ul va trece de la vechiul motor normal aspirat la unul turbo şi va încerca să depăşească recordul lui Renault Megane RS pe Nurburgring.

Atunci când a lansat noul Astra OPC, Opel şi-a declarat intenţia de a detrona etalonul segmentului, Renault Megane RS. La fel se întâmplă şi cu Honda, care promite că va ataca hot-hatch-ul francez cu o nouă generaţie a actualui Civic Type R.

Mai mult decât atât, citând declaraţia lui Yoshiharu Yamamoto, şeful diviziei de cercetare şi dezvoltare Honda, Civic Type R îşi doreşte chiar să fie cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă de pe celebrul circuit de la Nurburgring. În prezent recordul este deţinut de acelaşi Megane RS, cu un timp de 8 minute şi 7.97 secunde.

Pentru a putea depăşi performanţa francezilor, Honda mizează pe o serie de evoluţii. Prima dintre ele va fi trecerea de la un motor aspirat la unul turbo. Pe viitorul Type R am putea găsi un propulsor supraalimentat, derivat din actuala unitate HR412E de 1.6 litri, folosită în prezent de Honda pentru a concura în WTCC.

Esential 260 de cai putere ar urma să fie puterea minimă pe o aşteptăm de la Type R.
Motorul ar urma să dezvolte peste 260 de cai putere şi să necesite introducerea unei tehnologii mai vechi pentru a putea oferi o manevrabilitate de invidiat.
Surse neoficiale susţin că Honda ar putea folosi o direcţie pentru roţile posterioare, readucând în atenţie o tehnologie folosită în trecut.

Tot pentru a garanta o ţinută de drum exemplară şi a asigura astfel premizele doborârii recordului pe Nurburgring la categoria sa, viitorul Civic Type R va profita şi de pe urma participării Honda în WTCC. De anul viitor japonezii vor alerga cu două maşini. Procesul de producţie va fi desfăşurat în paralel şi va permite astfel testarea unor tehnologii noi direct pe circuit.

Urmareste Automarket
Pe lângă noul motor de 1.6 litri, destinat lui Type R, Honda lucrează în prezent şi la o unitate cu trei cilindri de numai un litru.
Semn că japonezii încep să abandoneze ideea motoarelor aspirate normal. Unitatea de un litru ar urma să fie folosită pe Jazz şi să debuteze în gama lui Civic în 2015, odată cu faceliftul acestui şi cu lansarea versiunii sportive Type R.

via autocar

Comentarii (13)

  • Oficialii Honda s-au gandit ca pana in 2015 s-ar putea sa apara o noua generatie de Megane RS? Sau poate ei vor sa-l depaseasca pe cel din prezent pana in 2015, e si asta o performanta.
    37 14
  • Informatia este partial gresita:
    http://www.worldcarfans.com/112111350469/2015-honda-civic-type-r-to-get-a-20-liter-turbo-engine
    "Yasuhisa Arai from Honda's R&D center has confirmed that the 2015 Civic Type-R will get a 2.0-liter turbo engine with up to 300 hp (224 kW).

    While a previous report was indicating that the next-gen Civic Type-R will feature a 1.6-liter turbo engine with 250 hp (186 kW), the Japanese brand has now confirmed that it will be powered by a 2.0-liter turbo with as much as 300 hp (224 kW). Honda wants the new model to be more powerful and quicker on the Nürburgring than the Renaultsport Megane 265."
    17 6
  • BaditzaEx
    @dan_grc Honga astia nu gandesc prea mult, < Inovatori > prin simpla nastere in Tara Soarelui sus rasare caci ei este maxim dastepti Foc.
    Vai dar dc n-au scos pana acum un Type R, ei cu atata experienta in spate si cu Fiabilitatea in frunte ( deja am prins o fobie cu termenul asta FIABILITATE , de cate ori l-am vazut aici mentionat ), dar Vai cu de mai nou, DUPA modelul celor de la RENAULT - Tweezy, scot si ei ceva asemanator... toti vor sa detroneze RS-ul dar mai mult latra decat musca :))
    Dar, dc nu scoate Honga si Tayoka ceva nou, De ce tre sa preia ceva ca etalon si sa imbunatateasca, DE CE NU SCOT EI CEVA NOU???, Nissan pare mai inovatoare a scos un nou segment acel Juke pe care astia de la Honga ca si cand, acum s-ar fi trezit din hibernare zic < aaa pai scoatem si noi un rival in vreo cativa ani...>, cand deja, probabil Juke va fi la a-2-a generatie sau RS va avea alta generatie... Penibili, iar dupa aceea vezi cativa descreierati care latra acelasi refren < e made in Japon cumetre, deci dk ii contesti calitatile pe care pe latru eu aici, ne suparam > :))
    Honga , un sfat : baieti intai scoateti niste motoare mai actuale, pt pta din Eu si dupa aceea..., si faceti ceva in privinta aspectului ( fostul Civic arata superb ) asta/astea ( Jazz, Civic, CR-V ) arata praf
    26 22
  • BaditzaEx
    toata ziua latratorii astia < made in Japon > ( caci aia de acolo is zei si fUc totul ultra-mega-super-performant ) stau cu Fiabilitatea in gura, dar dk nu-ti place ?, ce te faci ?!, nu mai stiu cine a facut zilele trecute o analogie care mi-a placut f mult ( Giga-Motors sau Dan-Grc ) acea analogie cu femeia, as vrea sa o reiterez, in sensul ca stia cu Fiabilitatea o ard in genul : < pai frate, imi spala, imi calca, imi face mancare si seara primesc si eu o portie de ... >, ca e urata cu spume sau n-am ce discuta cu ea nu se pune?! pai in cazul asta Dacia este No1 :))
    21 14
  • BaditzaEx
    mai Mafiossi de ce tot postezi cu nick-ul meu , n-ai alta replica mai inteligenta?
    13 8
  • BaditzaEx
    Mafia prin raspunsul copiat, n-ai demonstrat decat ce am vrut eu sa subliniez mai devreme :))
    15 8
  • Multi bolnavi la cap isi varsa frustrarile pe-aici. Sincer, ii compatimesc. Saracii, traiesc in lumea lor si vorbesc numai tampenii. Niste Xanax, Rivotril, Zoloft le recomand.
    Automarket, totusi, n-ar fi cazul sa modificati stirea?
    13 5
  • Pana una alta,apare noul Focus RS si le da peste bot la amandoua.Sunt convins de asta!
    10 14
  • BaditzaEx
    ai sa razi, dar am un Colt 1,3 95cp
    6 5
  • BaditzaEx
    urm sa-l vand
    6 5
  • Un mare plus pentru Honda,la toate capitolele nu numai la motoare de autovehicule.Fiabilitatea motoarelor Honda se regaseste majoritar,lucru la care atunci cand veti intra in service la Honda ,veti vedea ca nu au masini la lucru pentru reparatii mecanice.Asta arata cat de fiabile sunt masinile.,v-am mai spus japonezele sunt masini fiabile,iar Civic este o masina fiabila.Am vazut foarte multe lovite,lucru care indica faptul ca ,cu masinile Honda se merge foarte repede.Chiar un manager al unei reprezentate spunea la un moment dat ''Se merge repede cu masinile Honda''.Acest Civic nou l-am condus si pe langa aspectul sportiv pe care masina il degaja,mai are o imbunatatire care nu este la vedere si pe care am resimtit'o pe parcusul drumului cat am condus o,este ca nu ma asteptam ca masina sa treaca atat de bine peste denivelari,chiar si peste gauri mai enervante trece fara sa troncane,fara sa bubuie in ele si iti da o senzatie de comfort neasteptat intr-o masina mica,pt ca in general masinile mici fiind si mai usoare trepideaza mai usor peste denivelari,iar sistemul de suspensie de pe aceasta masina a fost ajutat cu un fel de bucsi (foarte fiabil) ,in care este un ''gel''' special,care preia si mai mult din trepidatii si lucrul asta se simte la bord.Insa cel mai pretios lucru de pe aceasta masina este motorul,care toarce ca o felina.La acest model parca nu se mai aude muzica de I-vtec ,dar tot muzica e.Asadar Honda nu face numai motociclete bune,dar face si sunete de motociclete bune chiar si in masini.
    Asa ca incercati macar sa asistati la anumite criterii,sa conduceti cat mai multe masini,si apoi sa comentatii parerile,pt ca la oricine ii este usor sa vorbeasca din auzite (iar asta chiar este o problema grava la majoritatea dintre voi ).Cand ii aud pe unii cand vorbesc din auzite gen '' Ferarri este mai tare decat Lamborghini'' ( am dat un exemplu).Pai prietene tu unde stai? '' Pai in Salajani'' .Aha. Si de cand nu ai mai mancat ? .''Pai ieri am mancat niste parizer'' (la mana a doua) .Beton.''Da dar io cred ca Ferarri e mult mai tare decat Laborghini''.Si ramai asa si te gandesti,bey da astia sunt zdraveni la cap? Se observa o preocupare constanta pasionala mistuitoare la nivel de colectivitate (a acestor oameni),exact ca si unii de pe aici pe site care imi sar mie in cap fara ca macar odata ,bey da macar odata sa fi condus in viata lui acea marca sau acea masina ,ca sa comenteze .Multi nu conduc insa vorbesc din auzite,sau din presupuse iar asta chiar este o mare problema.Asa ca cei care nu au condus sau nu vor conduce mai bine ar fi sa citeasca doar stirea si atat.Numai bine!
    15 19
  • -Rolf-
    Off-topic: Cred ca voi face atac de cord daca mai aud ceva legat de "fiabil, fiabilitate".
    Datorita unor comentarii precum cel de mai sus am ajuns sa urasc din tot sufletul marcile asiatice!!
    De ce nu se intelege ca unei masini ii mai trebuie si altceva in afara de "fiabilitate" ?!
    Ajung sa cred ca "fiabilitate" este sinonim, in cazul unora, cu "labilitate".
    12 8
  • @-Rolf- se pare ca exista 2 tipuri de masini : cele asiatice, si restul :)). Sunt ironic,evident.
    Absolut toate marcile isi au intersele indreptate spre profit, nu spre cumparator, toata lumea ar trebui sa inteleaga acest lucru.
    13 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru