Hyundai a prezentat noul i20 N: Hot-Hatch-ul de clasă mică dezvoltă 204 CP și beneficiază și de un sistem Launch Control

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 21.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a publicat primele imagini și informații referitoare la noul i20 N. Hot Hatch-ul de clasă mică este echipat cu un motor de 1.6 litri care dezvoltă 204 CP și 275 Nm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte echipată cu un sistem Launch Control.

Campania de promovare a noului Hyundai i20 N a demarat încă de la începutul acestui an. În toată această perioadă, producătorul asiatic a publicat atât imagini cu prototipurile de teste, cât și fotografii teaser.

Acum, Hyundai a prezentat noul Hot Hatch de clasă mică. i20 N propune noutăți importante în materie de design, un interior îmbunătățit și, bineînțeles, o motorizare mult mai puternică.

Noul i20 N a fost dezvoltat pornind de la informațiile acumulate de constructorul asiatic în Campionatul Mondial de Raliuri, competiție unde echipa de uzină folosește modelul i20 Coupe WRC.

La nivel estetic, Hyundai i20 N propune o serie de elemente de caroserie ceva mai agresive.

În parte frontală apare un spoiler îmbunătățit, prize de aer mai mari și un splitter vopsit în nuanța Tomato Red. În partea din spate, asiaticii au pregătit o aripă de mari dimensiuni, un difuzor nou și o lumină de ceață centrală sub forma unui triunghi. De asemenea, sistemul de evacuare propune o terminație nouă.

Pragurile laterale sunt și ele modificate, iar garda la sol a lui i20 N este mai mică cu 10 mm comparativ cu cea a versiunilor normale. Aceleași detalii de culoare roșie pot fi găsite și pe pragurile laterale și pe difuzorul spate.

Conform oficialilor Hyundai, caroseria noului i20 N poate fi comandată în șase nuanțe: Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Sleek Silver, Brass și Phantom Black.

La interior, asiaticii au introdus scaune sport cu tetiere integrate, accesorii vopsite în culoarea Performance Blue și un volan sport.

Sub capota lui Hyundai i20 N se află un motor de 1.6 litri turbo capabil să dezvolte 204 cai putere între 5.000 și 6.000 rpm și 275 Nm între 1.750 și 4.500 rpm.

Resursele unității vor fi gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte. Hot Hatch-ul de clasă mică cântărește 1.190 de kilograme, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 6.7 secunde. Viteza de top se oprește în dreptul valorii de 230 km/h.

Pentru un comportament dinamic mai bun și pentru performanțe sporite, Hyundai oferă un diferenția cu alunecare limitată, un sistem Launch Control și tehnologia Rev Matching.

Sistemul care gestionează Hot Hatch-ul (N Grin Control System) propune cinci moduri de rulare: Normal, Eco, Sport, N și N Custom. De asemenea, sistemul ESC are trei moduri de funcționare: On, Sport și Off.

Conform oficialilor Hyundai, suspensia, direcția și sistemul de frânare au fost și ele îmbunătățite.

Comentarii (8)

  • imi place. si stiu ca si lui kiro o sa ii placa, chiar daca are motorul ne-preferat de el :P
    iar lsd-ul + sitemul launch control + rev-matching pe o manuala vor face masinuta asta extrem de distractiva.
    9 1
  • E misto masinuta. Sunt curios de preturi. In Romania insa n-or s-o aduca... Nu inteleg de ce...
    Daca puneau motorul de 2L si cutie automata la cerere, i-ar fi pus probleme lui Polo GTI. Probleme serioase. Asa, repet, nu va mirati ca vand germanii de au probleme cu livrarile.
    Asiaticii au tot timpul modul lor aparte, abordarea diferita. Dar in cazul asta e una necastigatoare...
    7 5
  • @someone: Da, îmi place -- chiar și motoru-mi place, mai ales cuplat cu c.v. manuală.
    Trage f. OK (probat pe Ceed GT) deși consumă cam multișor. Nu și condus normal, dar cine nu forjează măcar când și când așa ceva?

    De lăudat oricum coreenii că nu abandonează segmentul, ca alții (v. defunctele Peugeot 208 GTI sau Clio RS.)

    @PMC: Era să încep cu ”păcat că nu are și versiune electrică”: :-)
    Serios acu, VW Polo GTI are doar avantajul unui potențial mai ridicat de tuning cu motoroiul lui TSI 2.0.
    Altfel e cam... plicticos în sens de ”anesteziat-civilizat”, crede-mă. Și cam subvirator la limită.
    Iar cel mai vândut hot-hatch de segment B rămâne cred Mini Cooper S/JCW (până anul trecut cel puțin, acum posibil ca distractiva Fiesta ST să fie lider, taman fiindcă e disponibilă și cu c.v. man., și cu două uși, la prețuri abordabile.)

    p.s: Motoarele turbo tot nu mă atrag, dar din păcate nexam aspirate pe tejghele de-o vreme.
    Rămân deci la bătrânica mea Mazda 2 DE 1.5 -- pe care am dopat-o totuși de la 103 CP la vreo 120, suficienți pentru 930 kg.
    14 1
  • @ kiro : am citit si aici si in alte locuri, si am vazut ca au lucrat putin la motoras inainte de a-l lua de pe kia si a-l pune aici: la kia dezvolta puterea la 6k, la I20N incepe de la 5k si tine pana la 6k.
    intr-adevar , pacat ca a disparut clio rs, 208 gti , corsa opc. chiar si la categoria asta mica au ramas putini.
    cum ai facut cresterea de putere la mazda?
    8 0
  • @someone: Doar prin cipuială și altă tobă, deci limitat la 15-16 CP în plus (nu cred să mă bag și-n alezat galerii + schimbat axe cu came, eșapamente-n figuri etc. ca la fostul Swift Sport, anabolizat cu fix 36 CP pe dyno... la roți, nota bene.)

    Ref. la motorul Kia/Hyundai 1.6 T-GDI, e într-adevăr un pic bibilit, dar mă-ndoiesc că diferă prea mult de fosta versiune.
    P.S La masa proprie de 1.190 kg (cu șofer) a lui i20 N mă așteptam la un sprint poate ceva mai rapid.
    13 0
  • @kiro... acu ca tot ai pornit, zi si cit au costat modificarile de care ai vb mai devreme ca ma facusi fff curiosss !!!
    sa poate ?
    multam fain si anticipat !

    drumuri bune sa ai !
    4 0
  • @mip: M-am auto(market :-)) limitat la câteva sute amărâte, deci cu o ordine de mărime sub tuningul serios aplicat mai demult ex-Swift-ului.

    Mai pe scurt: am trecut la down-shifting (nu și la tiny-houses încă :-)), DE-ul costându-mă cam o treime de Sandero Stepway nou, cu f. multe consumabile incluse.
    Puteam lua altceva, dar n-am kinder-sitze de pus și mi-a plăcut designul (e încă cea mai reușită citadină-B după mine), 2-ușimea, ușurimea, motorișca aspirată, reviziile la zi și rulajul de numai 80K km verificabili.
    Drumuri bune să ai... dar nu-mi doresc să mă bușești vreodată cu semi-tancul tău Hyundai Superlong !!! :-)
    7 0
  • @kirotractor-escu ...
    multam fain domnulescule !

    io nu ma bag la mazda de cind era s-o incalt rau di tat !

    in 2008 voiam una cu 5 usi ... am dat de mazda 6 din 2005 cu V6, manuala ... bla-bla, dar era wagon ! si era ieftinache ...
    ma dusai in spatele ei sa ma uit la portbagaj si cind dau sa inchid haionul ... era plin de rugina ! bulboane mari si adinci de rugina !!!
    bai frate ! masina de 3 ani !!!
    si nu era mazda 3 ca alea au tot avut probleme ... !!!

    de atunci Mazda e pe lista neagra;
    apoi a intrat Honda, apoi Toyota si ultima e Nissan desi am avut un Nissan la casa vreo 12 ani ... poti vedea pe canalul meu daca te intereseaza ...

    acu' banui ca au mai ameliorat ei chestia cu rugina dar la Mazda nu mai vreu !!!

    d-aia io-t' uriez s-o folosesti sanatos si bucuros si fara evenimente ! si nici rugina !

    ca io sigur n'am chef sa te burdusesc !

    mi-a lovit-o la 3 saptamini dupa ce am adus-o acasa o ... in fine, intr-o parcare; nu s-a asigurat si a tras de volan in timp ce accelera si eu eram in dreptul ei !!! ...
    masina avea 995 km !!! a trebuit schimbata bara, aripa si un far care era doar usor zgiriat ...

    nu mai vreau asa ceva !!!

    kinder-sitze nu mai pun demult, dar domnisoarele mele vor confort si "Lili" are pe rindul 2 scaune nu bancheta; au reglaj al spatarului si se pot deplasa inainte-inapoi vreo 10 cm ... asa ca isi pot organiza f bine transportul in special cind avem drumuri mai lungi gen peste 500 km/sens ... ca deh, am fo prin Nova Scotia (1200 km/sens) si Florida (2.600 km/sens; aci am fo cu "Doina" ca nu aveam inca pe "Lili") ... dar si mai "pe aproape" ...

    no, asa ca iti doresc iar:
    drumuri bune sa ai !
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru