În 1983, Porsche a construit o mașină pentru copii, cu motor pe benzină. Acum costă cât o mașină adevărată

de Lestyan Bela
Marti, 16.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașina în miniatură construită de Porsche pentru copii este propulsată de un motor Honda amplasat în spate și poate atinge o viteză maximă de 25 km/h.

Mulți copii pasionați de automobilism visează la o replică în miniatură a mașinilor exotice pe care le văd în reviste, sau poate chiar în garajul părinților. Cei de la Porsche s-au gândit la această situație și, în 1983, au produs o replică pentru copii a modelului 911 Cabriolet.

Denumit Porsche 911 Cabriolet Junior, replica imită până în cele mai mici detalii mașina de stradă: jantele Fuchs și eleronul din spate. Dar acesta nu este echipat cu un motor electric cum s-ar găsi pe majoritatea jucăriilor de acest fel, ci este propulsat de un motor cu ardere internă. Propulsorul construit de Honda are o capacitate cilindrică de 83 cc și produce 2,15 cai-putere. Viteza maximă pe care o poate atinge acest Porsche este de doar 25 km/h, bineînțeles din motive legate de siguranța copiilor.

Porsche 911 Cabriolet Junior costa în anul 1983 un total de 4.500 de dolari și avea o producție limitată la 224 de unități. La momentul actual, un astfel de exemplar este considerat piesă de colecție și se află la vânzare pentru suma de 14.900 de euro. Cu acești bani se poate achiziționa un Porsche adevărat, precum un Boxster din prima generație.

Caroseria, interiorul și motorul se află într-o stare impecabilă și replica în miniatură a parcurs doar 10 km din 1983 până în prezent.

via: carscoops.com

Comentarii (2)

  • Noroc cu motorul de honda ca i-a tras pretul in jos. Altfel nu si-o mai permitea nimeni.
    16 6
  • @zărne: Bună ironia, dar numai ca figură de stil sofistică. :-)
    Fiindcă Honda (și japii-n general - v. Mazda ori Taiota cu ICE-urile lor ce bat deja spre 50% randament, la fel ca prototipurile Nissan mai nou) sunt campioni pe felia ”patru timpi”.
    Și nu doar la fiabilitate, așa imitatori / epigoni cum or fi ei... dar și metalurgiști imbatabili.
    Nu cunosc deci generatoare nemțești care să meargă ani de zile continuu fără reparații, ca ale hondiștilor.
    La fel, nici motorete 4t care să-ți consume 1,5 l/100 km până îmbătrânești.
    25 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru