INTERVIU: Noul Nissan Qashqai este mai rafinat decât VW Tiguan și oferă cel mai mare Head-Up Display din segment

de Bogdan Mirică
Vineri, 19.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Am avut ocazia de a sta de vorbă cu Marco Fioravanti, vicepreședintele departamentului de produs Nissan Europa. Am aflat multe informații despre proaspăt lansatul Nissan Qashqai.

În 2007 ne scărpinam cu mirare la auzul unui cuvânt pe care Nissan îl repeta de cel puțin 10 ori în cadrul conferinței de lansare a noului Qashqai în România. Cuvântul era „crossover” și definea un segment pe care Qashqai se dorea a fi pionier. Acum, la 13 ani distanță, judecând după cele 3 milioane de unități vândute, putem spune că intuiția Nissan a funcționat.

Qashqai este un best-seller în segmentul său, iar a treia generație, proaspăt lansată, promite să ducă totul la un alt nivel. Au fost corectate imperfecțiunile sistemului multimedia, avem mai mult spațiu interior, tehnologie din abundență și un sistem de propulsie care ne va ajuta să facem mai ușor tranziția către electrice.

Despre toate acestea am stat de vorbă cu Marco Fioravanti, vicepreședintele departamentului de produs Nissan Europa. Am fost singura publicație din România care s-a bucurat de un interviu one-to-one cu oficialul Nissan. Iată ce a am aflat despre noul Qashqai:

PLATFORMA LUI QASHQAI, BAZA UNOR VIITOARE MODELE

În Europa, noul Nissan Qashqai este primul model al japonezilor dezvoltat pe noua platformă CMF-C. Noua arhitectură aparține Alianței Renault-Nissan, dar este un proiect pe care l-au condus cei de la Nissan, având în vedere că dețin o expertiză importantă în segmentul C. Mai exact, în segmentul SUV-urilor compacte.

Cu o asemenea tradiție în portofoliu, Nissan va căuta să profite din plin de utilizarea platformei CMF-C. Asta înseamnă că vom vedea și alte modele în viitorul apropiat. Toate vor beneficia de folosirea unor materiale ușoare, de o rigidizare cu aproximativ 40% mai mare decât în cazul vechii generații Qashqai și de o paletă tehnologică foarte generoasă.

CARE SUNT RIVALII LUI NISSAN QASHQAI?

În interviul nostru, l-am întrebat pe oficialul Nissan care sunt principalii rivali ai noului Qashqai.

Fără să ezite, Marco Fioravanti a declarat că a treia generație Qashqai a luat la țintă modele consacrate, cum sunt Volkswagen Tiguan și Peugeot 3008. Mai exact, Nissan Qashqai va oferi o manevrabilitate și o ușurință la condus similară celei garantate de Volkswagen Tiguan.

Cât privește rafinamentul, Fioravanti promite că noul Qashqai va oferi mai multă grijă pentru pasageri decât actualul Tiguan. Asta înseamnă materiale mai bune, insonorizare mai bună și o ergonomie superioară. Despre actualul Peugeot 3008, Fioravanti a declarat că designerii de interior au privit cu atenție la propunerile francezilor și au creat un habitaclu greu de egalat în segment. Și aici se va pune un accent deosebit pe materiale.

„O CUTIE CVT CARE O SĂ VĂ UIMEASCĂ”

În comunicatul oficial se arată că noul Nissan Qashqai va fi disponibil atât cu 4x2, cât și cu 4x4. Cei care își vor dori o transmisie automată vor primi o cutie CVT. O decizie ciudată la prima vedere, mai ales că Nissan are în portofoliu o transmisie cu dublu ambreiaj. Unde mai pui că publicul pare să fie tot mai reticent la ideea unei transmisii CVT.

Fioravanti ne-a garantat că furnizorul de casă al Nissan, adică Jatco, a pregătit o cutie CVT complet nouă. Este folosită în premieră mondială pe Qashqai. „Aceasta va schimba complet percepția oamenilor despre cutiile CVT. O să o conduceți și o să înțelegeți ce spun. Nu seamănă cu un CVT clasic,” a declarat oficialul.

CEL MAI MARE HEAD-UP DISPLAY DIN SEGMENT

Nissan a căutat să rezolve și hibele vechiului sistem multimedia, așa că acum a introdus, încă de pe nivelul de echipare Akcenta, un ecran multimedia cu o dimensiune foarte generoasă, de 9 inch, disponibil cu o mulțime de aplicații utile, Apple CarPlay și Android Auto, cu hotspot pentru 7 dispozitive, cu o grafică mai bună și cu update-uri over-the-air.

Dar nu ecranul central este spectaculos.

Marco Fioravanti ne-a dezvăluit că head-up display-ul de 10.8 inch, proiectat pe parbriz, este cel mai mare din segment. Mai mult, oferă cel mai bogat pachet de informații: viteză, detalii despre sistemul de rulare semi-autonom Pro Pilot, despre semnele de circulație, despre navigație.

L-am întrebat pe oficialul Nissan ce crede despre interioarele în care butoanele clasice au fost înlocuite cu ecrane touchscreen. „Deși credem în digitalizare și am investit toate cunoștințele noastre în tehnologizarea lui Qashqai, sunt în continuare de părere că astfel de soluții distrag atenția la volan. Cred în continuare în butoanele fizice, deși, din punct de vedere al costurilor, este o soluție mai scumpă decât adunarea tuturor în jurul unui ecran. La Nissan suntem de părere că cel de la volan trebuie să interacționeze cu funcțiile mașinii prin butoane”, a declarat Marco Fioravanti.

Comentarii (12)

  • Infiniti a fost aproape ingropat in SUA din cauza cutiilor CVT, nici Nissan n-a dus-o mai bine in ultimii ani, nu inteleg de ce nu renunta la ele.
    31 10
  • netam-nissan
    cu noul Cașcai sau Ariya nissan arată că nu se predă nici mort.
    îmi place și masca radiatorului, dar mai aștept un nou Tiida cu botniță la fel de trendy.
    poate îl scot electric-pauăr cu obțiune chel-total deci fără baterie că am una acasă casată la mișto de pe stivuitor.
    36 2
  • @Automarket, cred ca Head-up display-ul se reflecta in parbriz si nu pe ecran. Sau e confuzie head-up display si cocpit?
    11 1
  • In alta ordine de idei, Head-up display-ul pe mine ma termina psihic il vad si cand am nevoie si cand nu am(e dezactivat la mine in masina), CVT e un pas in spate iar de succesul Qasqai-ului cam depinde soarta marcii in Europa, ca multe modele nu au si au pierdut multa cota de piata in ultimii 2 ani.
    16 2
  • Eu la comedtariul meu ;), daca ai un ecran de head-up display de 11 Inch in fata ochilor cred ca e nebunie curata.
    9 2
  • Adrian
    Candva Cașcai era regele segmentului pe care chiar el il inventase. Era pe locul 1 in toate topurile, iar pe strazi era plin de ele. Apoi a venit Tiguan.
    Cu Juke s-a intamplat la fel. Usor sa ajungi pe 1, greu sa te mentii.

    Cate Cașcai mai sunt acum pe strazi? Putine. Juke cel nou? Doua-trei bucati.
    25 6
  • Acest interviu trebuia să conţină întrebarea :

    - de ce nu există versiunea hibrid E-power ??

    Şi eventual :

    - unde este versiunea plugin ??
    7 37
  • netam-nissan
    dle Edikkk, dormiți cred în izmene fiindcă versiunea e-pauăr există, cu un motor electrocutat de 187 cai alimentat nu prin ștecher ci mai șmecher, de un benzinar 1.5 cam ca la Chevy Bolt.

    îndrăznesc să cred deci că ori fonturile AM debile, ori detergenții pe care îi folosiți la mopuirea noului șourum Tezla sînt de vină.
    45 6
  • Sa te lauzi ca ai cel mai mare Head-Up Display din segment... ma rog, daca asta cere publicul, asta se ofera....
    21 3
  • Coyota
    Nea Marco,tot dupa 2 saptamani ajunge un parbriz de Nissan ?
    0 1
  • ACE - Craiova
    Autobild.de anunta un posibil pret de start (pentru Germania - probabil) de nu mai putin de 29.000 Euro - mie unul, mi se pare total fantezist!!!

    Pe langa faptul ca este un produs Made in U.K. (acum non U.E. deci taxe vamale pentru masina si piesele de schimb), cu siguranta acest lucru (pretul ridicat) ar putea descuraja o buna parte din potentialii cumparatori...pacat - masina chiar este destul de O.K.....
    1 1
  • @ display mare. cere si publicul, dar mai mult jurnalistii, ca unii la asta se pricep cel mai bine, dovada titlul articolului.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru