Feedback

La capăt de drum: legendarul VW Beetle a părăsit producția după o istorie de 80 de ani

Publicat Joi, 11.07.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 7
La capăt de drum: legendarul VW Beetle a părăsit producția după o istorie de 80 de ani - Poza 1
La capăt de drum: legendarul VW Beetle a părăsit producția după o istorie de 80 de ani - Poza 2
Volkswagen Beetle a ieșit oficial din producție, ultimele exemplare ale celebrului model fiind asamblate la uzina VW din Mexic. Cu toate că vânzările sale au scăzut în ultimii ani, Beetle va rămâne un reper de succes pentru VW și industria auto, având în spate o istorie de peste 80 de ani.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În martie anul trecut, Volkswagen anunța că modelul Beetle nu va avea un successor și că producția va fi oprită la finalul acestei generații.

Iulie 2019 a venit să consemneze sfârșitul carierei pentru unul dintre cele mai cunoscute modele VW, un exemplu de succes pentru întreaga industrie auto.

VW Beetle are o istorie de peste 80 de ani, fiind lansat în 1938 în urma unui proiect al lui Adolf Hitler, care dorea o “mașină a poporului”. Beetle a cucerit milioane de inimi de-a lungul vremurilor, fiind importat și pe piața americană în 1949. Acolo a fost vândut în circa 5 milioane de exemplare, dintr-un total de 21.5 milioane la nivel mondial.

Ultimele exemplare VW Beetle au fost asamblate în această săptămână la uzina VW din Mexic, modelul urmând să fie expus și la muzeul companiei din orașul Puebla.

Via VW


Comentarii (7)

  • Nu sunt 100% fan VW, insa e pacat ca o masina care a scris istoria VW sa fie inlaturata. Trebuia sa se produca la infinit chiar daca nu avea vanzari asa mari. Sa restranga lista cu optionale/motorizari si sa produca, in continuare.

    Se citeste pe fata multora din aceste poze tristetea.
    10 5
  • Subscriu la opinia lui @S. Din nefericire, continuă sacrilegiul “sacrificării” (pe altarul profitului şi în numele “vremurilor avansate”) unor mărci şi modele emblematice, care nu doar că au făcut istorie, ci se şi confundă cu ea!

    Mai dezolant este că, în mod neîndoielnic, multor automobilişti “li se fâlfâie” de aceste sucombări, mai mult sau mai puţin previzibile…În mintea lor standardizată, nu contează cu ce şi cum să ajungă din punctul A în punctul B, ci pur şi simplu să ajungă.
    7 3
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • Aceasta masina fost un proiect al cehilor(Tatra) pe care l au furat nemtii.(nazistii)
    6 1
  • Nu fiti tristi. Au mai fost exemple de masini care au revenit pe linia de productie. Intamplator, masina asta era una frumoasa. Merita sa continue productia. Dar cine sa produca masini frumoase cand isteria bateriilor le-a luat mintile, culmea!, fix astora de la vag, care au provocat tot rahatul impotriva Diesel. O alta apucatura de ultima ora e cea a pseudo-masinilor de teren, care abia urca niste borduri, masini 4x2 cu o garda la sol cu 2 cm mai mare decat un sedan. :))
    10 3
  • In acelasi timp Fiat 500 bate recorduri de vanzari, longevitate si probabil versiuni de personalizare. De ce? Simplu, pentru ca a pastrat in mare principalele atuuri ale inaintasului: accesibilitatea, dimensiunile reduse si look-ul.
    Beetle nu a excelat niciodata la nimic. Nu s-a ridicat nici o secunda la inaltimea numelui pe care la purtat. N-a fost nici frumoasa, nici mica si agila si nici ieftina. A fost o placinta mare, grea si scumpa.
    Si nu e nici un risc ca la auzul numelui de Beetle, cineva sa se gandeasca prima data la reincarnarile moderne ale adevaratului Beetle.
    Duca-sa. Nu vor exista regrete.
    7 4
  • Foarte bine punctat de @alex, exista doua modele comparabile care au reusit sa continue succesul inaintasilor lor: Fiat 500 si Mini.
    Mini a mers pe o zona premium si un design foarte diferit + crestere de dimensiuni si confort pe cand Fiat a mers pe o mentinere a caracteristicilor dar i a pretului scazut.
    VW a mers pe reteta mini si a esuat....deocamdata. Sunt convins ca asa cum ID Buzz s-a inspirat din celalalt Icon al anilor 60-70 si Beetle va reinvia sub forma de concept/model electric. Asta trebuia sa faca de la inceput, sa-l faca primul model electric al marcii. Exact asa cum face BMW cu Mini.
    5 0
  • Mini nu sta bine deloc la vanzari. Au si retras cateva modele din cauza asta, nu mai stau sa caut care. Fiat 500 are vanzari bune din 2 motive: 1. e cumparat in draci de italieni din motive de mandrie nationala; 2. e o masina pentru femei, si cand faci un produs adresat femeilor, care arata si bine, succesul e destul de sigur. Preturile sunt bune la ele, de asemenea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru