Majoritatea mașinilor electrice vor trece la sisteme de 800 de volți până în 2025

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Joi, 21.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor informații recente, majoritatea producătorilor de mașini electrice vor face pasul către sisteme de 800 de volți până în 2025. În prezent, cele mai multe astfel de mașini se bazează pe un sistem de 400 de volți.

Mașinile electrice au început să se vândă din ce în ce mai mult în ultimii ani. Chiar dacă acestea aduc beneficii, precum emisii zero și performanțe mai bune, foarte mulți ezită să-și cumpere astfel de mașini din cauza timpilor de încărcare la o priză normală și, în unele cazuri, autonomie scăzută în condiții reale.

Însă, acest lucru s-ar putea schimba în curând. Potrivit unui reportaj realizat de publicația Automotive News, majoritatea producătorilor vor trece la sistemele de 800 de volți până în 2025. În prezent, cele mai multe modele electrice se folosesc de un sistem de 400 de volți.

Deocamdată, doar un număr limitat de producători oferă această arhitectură: Audi, Porsche, Hyundai, Kia și Rimac. Excepția o face Lucid Air, care dispune de o arhitectură de 900 de volți. Noul sistem va aduce beneficiile unor timpi de încărcare mai mici și autonomii mai mari. Toate mașinile bazate pe această arhitectură au potențialul de a trage un curent de până la 350 de kilowați în teorie.

Astfel, noua arhitectură mărită va deveni disponibilă pentru toți producătorii până în 2025.

Dirk Kesselgruber, șeful diviziei de propulsie electrică GKN, a spus: „În 2025, majoritatea aplicațiilor care vor veni pe piață vor fi de 800 de volți. Noi credem că va fi curentul principal, iar Hyundai a demonstrat că poate fi competitiv raportat la preț”.

Un alt oficial de rang înalt din industrie, Harry Husted, a precizat că: „Sectorul de 800 de volți a crescut mai repede decât era așteptat în urmă cu câțiva ani, și putem vedea foarte mult interes din partea clienților noștri”.

În încheiere, Alexander Reich, care lucrează în cadrul Vitesco și BorgWarner a mai adăugat: „Prin dublarea voltajului și având același curent, un vehicul primește de două ori mai multă energie. Nu este necesară o autonomie de 1000 de kilometri dacă timpii de încărcare sunt destul de rapizi”.

via InsideEVs

Comentarii (15)

  • Mircea Badea
    de ce nu e ca la tren? 800v e putin.

    de cati volti ar fi un cablu de incarcare de 10kg de exemplu? iar daca ar fi cu asistare robotica la pompa, ar putea cantari oricat. deci am putea alimenta instant, cernavoda style.
    3 24
  • Flu flu
    Să bage și nucleare la Lidl să aibă poporu' cu ce să le încarce.
    23 4
  • Alegatiile lui Reich sunt teoretice. In viața reală ai nevoie de stație de încărcare.
    20 2
  • ACE - Craiova
    Faptul ca iti incarci bateria masinii:
    - pana la 80% in 30 de minute (utilizand un sistem cu o baterie la 400 V) sau
    - in 15-20 minute utilizand un sistem cu baterie la 800 V sau 900 V),
    nu cred ca are o asa mare importanta pentru proprietarul unei masini electrice.

    Mai importanta este insa INFRASTRUCTURA - sa existe pur si simplu suficiente statii electrice de incarcare RAPIDA - distribuite cat mai uniform in intreaga Europa.
    24 5
  • Cred ca la in moment dat se va sparge măgăria. Așa cum s-a spart si cu măsluirea emisiilor la diesel. Nu se poate considera ca o masina are emisii zero dacă electricitatea nu este din surse regenerabile. In consecință nu pot avea scutiri de la taxe si alte facilitati, inclusiv subvenție.
    Am fi in aceeași situație. Chiar suntem așa de ipocriți sa nu admitem ca poluarea la coșul termocentralei este pe aceeași planetă cu masina diesel?
    Sau poate sunt naiv sa cred ca totul trebuie sa meargă pe o logica.
    27 8
  • @dutzu
    cosul termocentralei nu e in oras. iar energia de la termo etc e folosita mai eficient. plus ca mare parte nu e de la termo etc, deci zero emisii.
    9 27
  • Da, mare parte (pe naiba) 8% la nivel mondial in 2021.
    Pentru tine 92% este mică parte… ușor de manipulat si convins cei ca tine. Nu te mai obosi sa ne spui de cele câteva tari care au ponderi mai mari… ele nu fac împreuna nici 1% din piața mondiala auto.
    Dacă poluarea nu este in oraș nu influentează așa zisa încălzire globală si topirea ghețarilor? Religiile au avut “succes” pentru ca s-au folosit de problemele oamenilor si mai mult au “explicat” problemele si dramele unora ca si fiind legate de acțiunile altora… altfel spus din cauza ta mi-a murit mie cineva in familie sau nu ploua si vom murii toți de foame. Asta au făcut preoții, nu ți se oare ceva similar un cazul poluării? De aia tuna, fulgera si bate vântul… poi pana acuma nu a bătut așa de tare… sa se reducă poluarea nici o problema, dar dacă tot trebuie sa avem de suferit, toți cei care hotărăsc chestiile astea sunt cei mai mari ipocriți, consuma resurse cât 10 oameni, așa ziși parlamentari europeni aceeași care îndreaptă banane si castraveți. Atât timp cât vor exista oameni cu gândirea ta, vor exista si ei pentru ca sunt aplaudați… trist nu?
    21 3
  • @dutzu
    incurci firele... unde sunt acum multe masini electrice e si multa sau majoritara energia verde. si asa va fi pe unde se vor raspandi electricele.

    si ia-ti o casa de vacanta langa termocentrala daca e totuna..

    electricele in sine nu schimba mare lucru co2-ul, dar aduce un mare plus sanatatii oamenilor iar tehnologia evolueaza mult mai repede si datorita lor.

    cat despre incalzirea globala eu cred ca mai multe gaze sunt implicate, nu doar co2-ul e de vina.
    3 21
  • Flavius
    Degeaba se chinuie sa treaca de la 400 la 800v daca statiile , dupa ce ca sunt putine mai sunt si greu accesibile de multe ori. Fiecare firma are sistemul propriu de accesare a statiei: fie o cartela RFID valabila doar pentru acea retea , fie o aplicatie care te lasa cu ochii in soare daca nu merge net-ul cum trebuie ( am patit-o la -15 si a fost naspa) , e ca acum zece ani cu incarcatoarele de telefon: trebuie sa ai bordul plin de carduri si telefonul cu aplicatii si sa ai grija sa nu spargi sau sa nu-ti fie furat telefonul( si pe asta am patit-o) ca risti sa ramai in strada! Alaltaieri am intalnit la statie un roman din Valencia care a venit fara probleme de acolo pana in Severin(mai avea 20km autonomie) si aici , cu 90 de km inainte de destinatie , pentru ca statia era defecta si ii incarca cu o singura faza cu 16 amperi( adica 3,7kw/h in loc de 22) era pus in situatia de a sta cel putin cinci ore ca sa fie sigur ca ajunge! la celelalte statii nu a putut incarca pentru ca nu avea cum sa plateasca! nu avea card bancarromanesc si cu cel spaniol nu a stiut sa se descurce.
    17 1
  • Driver
    Daca in 10 ani vom merge doar cu motoarele conventionale, va fi aceeasi poluare, pentru ca va fi acelasi combistibil cu aceleasi emisii…daca in 10 ani vom merge pe electrice sunt sanse ca ponderea energiei solare sa creasca cu mult, peste cat e acum si astfel se va reduce poluarea. Ca suntem noi tristi si megativisti, asta e :) Multi dintre cei care stau la case, vor avea panouri solare mai multe si din ce in ce mai eficiente, cu care isi vor putea incarca masinile fara probleme.
    Acesta este un plus.
    4 15
  • Vorbe goale, în 10 ani electricele nu vor atinge 10% din parcul auto.

    Eu sunt foarte bucuros. Slabe șanse să aleg varianta fotovoltaicelor. După surpriza energetică, se va investi la greu, panoul pe casă fiind o glumă pentru pensionari gospodari.

    O mașină cu motor serios e mult mai ieftină decât o electrică oarecare, iar diferența de preț înseamnă voucher de combustibil pentru câteva zeci de mii de km.

    Praful e ridicat și de electrice, măreața poluare PM2,5 și PM10.

    Mai întâi apare infrastructura de încărcare, piața duce prețul electricelor sub cel al "mașinilor poluante", mai trag de timp vreo 10 ani și prin 2045 voi face pasul spre o alternativă la electrice. :) Dar poate voi da în patima trenulețelor electrice.
    14 3
  • @dutzu
    https://www.autocar.co.uk/car-news/business-government-and-legislation/new-law-make-ev-charging-network-99-reliable
    2 15
  • Gheorghe
    Ce pacat ca reteaua europeana de statii electrice de incarcare de mare putere Ionity se opreste taman la granita Romaniei - Ungaria, inclusiv aceasta tara!!!
    Pura coincidenta?!
    Oare?!
    Cine sunt actionarii Ionity:
    - BMW
    - Mercedes Benz
    - Ford
    - Hyundai
    - Kia
    - Volkswagen
    - Audi
    - Skoda
    - Seat s.a.
    Rusinos...
    6 2
  • Serios, eu le încurc??? In Germania 41,1% in 2021, unde-si mai pun panouri solare ca deja le sunt pline casele? O electrică triplează (cel puțin) consumul unei “gospodarii”, adică fără creștere semnificativă a numărului de panouri solare aceste procent se va duce in jos. Fără centrale nucleare nu se poate susține nici măcar 10% masini electrice, sa ne amintim anunțul Germaniei de a-si închide centralele nucleare.
    Nu am nici o problema cu Electricele, dar minciuna si non-sensul nu trebuie ignorat(e).
    9 1
  • Revenind la tara noastră, puterea instalata in capacitățile de producție de energie este de aproape 18000MW (6600 hidro/1400 nuclear/3000 cărbune/3014 eolian/1400 solar...)
    Daca vom fi obligați la electrice (in ideea c-am înlocuii 80% din termice) ar trebuie sa ajungem pe la 35000 MW. De unde putem câștiga:
    1. Potențialul României pentru energia din eoliene este de 14000MW asta înseamnă ca avem încă o resursa de 11000 la un calcul rapid daca facem turbine de 2MW trebuie o investiție de 18-22Mil€
    2. Potențialul României pentru energia din solara este de 1,1KW/m2/an (este media), deci pentru o putere de 15000 îți trebuie 1500ha de panouri solare deci 5mil€
    Toate acestea nu-ti asigura securitatea națională pentru energie, pentru ca nu ai cum s-o stochezi
    3. Infrastructura de transport energie trebuie refăcuta
    4. Si încă vreo 4 centrale nucleare
    Ignis, electrica va fi un compromis pe termen scurt, din nefericire bănuiesc ca se vor ajunge la restricții dure, un număr limitat de km/luna, încărcarea pe timpul nopții nu cred ca va fi posibila pentru toți
    Nu-mi fac emoții cu timpul de încărcare, deja începem sa folosim surse de 800V si se lucrează sa se mărească, va fi maxim 10min pentru 200km, dar energia necesara rămâne o problema dura si va fi scump pentru ca trebuie amortizate investițiile
    Un compromis trebuie făcut intre electrice/hidrogen/combustibil sintetici, clar pentru mine diesel este un motor mort (cu o 1000€ merge pe modificat pe GPL
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru