Marca Porsche ar putea fi separată de Grupul Volkswagen

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Joi, 24.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen, compania care deține Porsche, a confirmat că se află în discuții pentru a începe procesul de separare și listare a mărcii de mașini sport. În prezent, Porsche deține 31.4% din acțiunile Volkswagen și are drept de vot majoritar în cadrul grupului german.

După mai multe speculații apărute în presa germană, Grupul Volkswagen a confirmat că poartă mai multe discuții pentru separarea și listarea mărcii Porsche. Dintre toate mărcile grupului, Porsche este cel mai mare acționar, cu o pondere de 31.4%. Deținătorii mărcii de mașini sport, familiile Porsche și Piech, se află în discuții cu Grupul Volkswagen pentru ceea ce numesc ei o potențială ofertă publică inițială.

Din anunțul transmis de Volkswagen AG reiese faptul că cele două părți negociază crearea unui Acord Cadru. Acesta ar urma să fie aprobat de Consiliul de Administrație și de Consiliul de Supraveghere al Volkswagen AG.

Compania familiilor Porsche și Piech, Porsche Holding SE, a confirmat la rândul său că ar putea cumpăra acțiuni în cadrul Porsche AG, în cazul în care marca va fi listată. Potrivit analiștilor, valoarea mărcii Porsche este estimată la 60 de miliarde de euro, în timp ce valoarea totală a Grupului Volkswagen este de 112 miliarde de euro.

De mai mult timp, Porsche a dorit ca marca să fie listată pe bursă ca o sursă de finanțare.

Doar că Volkswagen a refuzat acest lucru în repetate rânduri. Porsche deține cele mai mari acțiuni în cadrul grupului german și se bucură de un drept de vor majoritar în proporție de 53.3%.

În urma anunțului, acțiunile Grupului Volkswagen au crescut cu 10%.

via Profit

Comentarii (1)

  • inexorabil
    Ar comite o uriaşă greşeală! Eu cred că Porsche AG trebuia să figureze ca o entitate de sine stătătoare şi paralelă cu VAG (desigur, ambele în cadrul lui Porsche SE). Şi pentru a i se garanta înclinaţia către originalitate. Totuşi, pe de altă parte, este de înţeles că a fost permisă intrarea lui Porsche AG în “oceanul” VAG ca o facilitate de colaborare tehnică. Mai degrabă însă ca preţ al pripirii entuziastului Porsche SE, adică de a pune gheara pe întregul VAG în contratimp, fără o analiză financiară minuţioasă, fapt de care a profitat chiar Grupul ţintit spre achiziţie, care, astfel, i-a impus “şantajul” clanului Porsche-Piëch ajuns atunci în impas: “Vreţi controlul asupra conglomeratului nostru? Nu numai că nu mai aveţi bani, dar v-aţi văzut şi datori. Păi o putem rezolva astfel: daţi la schimb divizia de maşini sport şi noi vă transferăm restul de bani pentru a dobândi pachetul majoritar de acţiuni la noi”. Nu le-au spus însă tot adevărul: “Noi o să UUVizăm până-n măduvă divizia voastră, nu doar ce-aţi început deja voi înşivă. Din exclusivism vom face consumerism. Măcar ca mentalitate, căci preţurile nu le vom diminua”.

    Chiar nu înţeleg ce se urmăreşte cu aşa-zisa listare la bursă…Cum adică Porsche SE să cumpere acţiuni la Porsche AG?!? Logic, din moment ce deţii dreptul majoritar de vot în VAG, investeşti indirect în oricare subsidiară a acestuia. Mai precis, stabileşti politica ei financiară. Şi n-are rost să te “tocmeşti” (aşa cum sugerează articolul) cu C.A. sau cu C.S. al companiei subordonate ţie (în speţă VAG). Regula (şi scrisă, şi nescrisă, dar, oricum, democratică) ne asigură că acela (om sau grup) care se bazează pe cel mai mare număr de voturi decide ce şi cum, cu deplin şi durabil impact intern!!! Dar de ce să decidă Porsche SE despărţirea lui VAG de Porsche AG, adică de ceva care valorează mai bine de 50 % din Grup?? Ce anume nu merge în formula actuală, consacrată de zece ani?! Sau ce deranjează? Faptul că TMC a trecut în fruntea vânzărilor la nivel mondial? Aha, şi atunci ce le-a trecut prin devlă? Ne dispensăm de Porsche AG, ca să stimulăm un pic producţia de maşini (mai) accesibile prostimii (VW+Škoda+Seat+”Audi” până la Segmentul D) ? Păi, atunci când se efectuează socoteala de la finalul fiecărui an, este la mintea cocoşului că şi vânzările lui Porsche AG contează în ecuaţia totalului lui VAG!

    Serios, nu-mi dau seama cum şi de ce a apărut aberaţia asta de intenţie. Aaa, susţin dumnealor că a juca la bursă = a căpăta capital în viitor? De ce sunt atât de siguri? Şi dacă nu??? În general, piaţa de capital înseamnă un sistem haotic, imprevizibil, sinonim cu hazardul şi circumscris legii supreme a succesului (“Rişti şi câştigi”…). Numai că a risca (şi încă mult) în vremurile noastre dominate de incertitudine, de confuzie, ar fi cea mai neinspirată opţiune…Nu mai bine se concentrează băieţii pe…reinvestirea profitului, în structura actuală şi an de an? “VAG a refuzat în repetate rânduri” (ideea cu bursa). Dovadă că n-or fi doar capete pătrate pe-acolo.

    Departe de a părea aromă de “teoria conspiraţiei”, n-ar fi de exclus ipoteza ca lui Auto Union (pardon, lui “Audi”) să-i convină ieşirea lui Porsche Auto din Grup, în speranţa unor fonduri sporite acordate ulterior celor patru inele. Nu dau cu parul, ci cu presupusul. Nu de alta, dar este arhicunoscut faptul că, spre deosebire de celalalte subsidiare, “Audi” AG beneficiază de un grad ridicat de autonomie, ceea ce a determinat-o, încă de la preluarea de către VW, din urmă cu aproape 60 de ani, să se avânte pe tărâmul cercetării, inovaţiei, visului…De pildă, majoritatea motoarelor lui VAG (mai ales mici, dar şi mai mari – exceptând VR6-ele şi derivatele sale, care sunt 100 % opera lui VW – şi cu aplicabilitate largă în Grup) reprezintă concepţia şi chiar execuţia lui “Audi” AG (filiala din Ungaria având un rol foarte important), caz în care normal că “scoţi pieptul” în faţa notabilităţilor de la Centru. OK, toată lumea din Grup se luptă pentru o cauză comună, comunitară (atât pe plan profesional, cât şi pe plan deontologic), dar, când vezi că, de pildă, R8-ul tău n-are cum să se dovedească în ansamblu superior 911-lui colegilor din Stuttgart (https://www.youtube.com/watch?v=qwnVU7WyGGA), nu-mi zice că acolo, în bârlogul tău din Ingolstadt, nu stai pe ghimpi. Axiomatic, cauza comună (implicit, interesul comun, recte profitul) nu înăbuşă niciodată tendinţa spre competiţie…internă.

    Aşadar, eu aşa am impresia, că ar exista nemulţumiri în Grup în privinţa poziţiei şi puterii lui Porsche AG. La urma urmei, “tatăl“ (Porsche SE) are pâinea şi cuţitul la aceeaşi masă la care s-a aşezat şi “fiul” (Porsche AG). Ce-or gândi comesenii? Ce minunat este principiul liberalo-socialist “Liberté, égalité, fraternité” ?
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru