Maşina care se conduce singură poate deveni realitate? "Da, dar clienţii trebuie să accepte acest tip de vehicul"

de Mircea Meșter
Luni, 14.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Atunci când clienţii vor accepta că maşina autonomă este o nevoie reală, producătorii auto sunt gata să dezvolte astfel de soluţii. Aceasta este opinia directorului TRW, unul dintre cei mai mari furnizori de radare şi camere din domeniul auto.

Şoferii tineri au alte lucruri de făcut în timp ce conduc. Vot să vorbească prin mesaje cu prietenii sau să dezvolte o conversaţie care să îi scoată dij starea de plictiseală la un drum lung pe autostradă. Cruise Control-ul adaptiv este un beneficiu enorm pentru consumator, dar trebuie să ne întrebăm deja ce va urma după acesta. Care va fi continuarea? În prima fază, Maşina va putea să aibă grijă de ea, să se menţină pe banda de rulare sau să o schimbe în caz de nevoie. Aceasta este noua frontieră reală în procesul de acceptare pe care îl dezvoltă clienţii.

John Plant
CEO TRW
Maşina complet autonomă - care se poate conduce singură şi duce pasagerii la destinaţie fără a fi nevoie de acţiunile unui şofer - este o idee posibilă, însă este imposibil ca oamenii care se ocupă de dezvoltarea acestui tip de automobil să determine o perioadă clară până la introducerea sa în producţia de serie. Afirmaţia îi aparţine lui John Plant, directorul companiei TRW, unul dintre principalii furnizori de echipamente tehnologice avansate pentru mărcile auto importante ale lumii. Într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News, John Plant spune că soluţiile necesare dezvoltării unei astfel de maşini sunt la îndemâna producătorilor auto, însă ele sunt încă foarte scumpe.

"O maşină complet autonomă este posibilă conceptual şi cred că poate deveni o realitate practică.

Însă este greşit să anunţăm un an în care acest tip de maşină va apărea pe piaţă", spune Plant, care consideră că principala problemă în dezvoltarea unei astfel de tehnologii este modul în care clienţii actuali ai maşinilor privesc acest tip de sisteme: "Pentru a putea să lansezi o astfel de maşină ai nevoie ca foarte mulţi clienţi să accepte acest concept. Trebuie să dezvolţi o nevoie reală. Şi cred că această nevoie ar putea fi dezvoltată, mai ales în rândurile şoferilor tineri, care nu sunt atât de obsedaţi de şofat precum era generaţia mea", declară oficialul TRW în vârstă de 60 de ani.

John Plant anunţă, în altă ordine de idei, faptul că un sistem radar care analizează ce se întâmplă la 360 de grade în jurul maşinii şi poate schimba automat benzile este în dezvoltare la TRW: "Da, am construit un astfel de sistem, însă nu este în producţie astăzi. El va fi însă în producţie <mâine>, orice ar însemna acest lucru. Suntem deja la a cincea generaţie de radare care monitorizează ce se întâmplă în jurul maşinilor. Încercăm să aducem funcţionalitate îmbunătăţită la un cost redus pentru a putea intra pe piaţă cu un astfel de sistem.

Estimăm că acest pachet ar putea intra în producţie în 3-5 ani".

COMUNICAREA VEHICUL-VEHICUL E O UTOPIE

Conform oficialului TRW, soluţia dezvoltării unor maşini autonome care să se bazeze pe un sistem de comunicare în timp real între vehicule este o utopie: "O maşină autonomă trebuie să simtă unde se află celelalte vehicule şi pietonii din jurul său. Dar nu cred că e nevoie să-i comunice unei alte maşini <eu sunt aici şi tu eşti acolo>. Ce se va întâmpla cu toate maşinile vechi de pe piaţă? Pe străzi circulă modele care au 20, 30 de ani vechime şi care nu vor beneficia de capabilitatea de a anunţa unde se află. Deci nu poţi fi niciodată dependent de comunicarea vechicul-vehicul în dezvoltarea unei maşini autonome", încheie Plant.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (7)

  • la fel ca multe alte tehnologii ce stau "in raft" ... din pacate lumea este condusa de profit nu de dorinta "romantica" de a face un lucru mai bun decat precedentul.
    12 3
  • a,da exista deja,...autobuzul...cind ma urc in el nu conduc eu.... si nu-mi place...
    19 3
  • Si cine ma obliga pe mine sa accept masina care se conduce singura ? Ce pula mea ? O inviat Stalin, Hitler sau Ceausescu ? Niciodata nu o sa imi cumpar o masina care se conduce singura .... Pentru ce naiba am mai dat banii pe scoala de soferi ? Si sa dau si cateva zeci sau sute de mii pe masina aia .... O porcarie Hitlerista care se incearca a ne o baga pe nas cu forta.... Muriti dracu' astia cu mentalitatea asta .
    7 8
  • Traian181
    Eu as fi de acord cu asa ceva, atat timp cat pot prelua controlul oricand doresc eu. Singurul lucru care ar fi mai greu de depasit e neincredea in system, dar cred ca asta vine cu timpul folosind masina
    Pentru drumurile lungi si obositoare, cand n-am apucat sa ma odihnesc destul, dupa un chef etc. ar fi mana cereasca! Ma mai gandesc si la batrani , pt ca vrem nu vrem sa admitem, fiecatre din noi vom ajunge in stadiul ala, batranii vor continua sa savureze placerea de a sta la volan ca-n tinerete :P
    9 2
  • @unckle

    Mda... si cand e scoasa de pe "raft" , o injurati... cum e aceasta tehnologie sau cea a vehiculelor 100% electrice. Dar nu-mi fac griji, supravietuirea lor nu sta in impresiile unor romanasi.
    7 4
  • andrei
    @unu: tu nu prea pricepi despre ce e vorba, ca atare mai bine te abtii sau te documentezi intai.
    masinile care se conduc singure nu se vor conduce singure ca vor ele si soferul sta si se uita, ci au niste setari care, cel mai probabil, vin dezactivate, si daca vrei si cand vrei, le activezi si de-abia atunci se conduce singura. evident, le poti dezactiva la dorinta. exact cum e acum cu tempomatul, nu e nicio diferenta din punctul de vedere al activarii/dezactivarii.

    nu a zis nimeni ca vor rula singure chit ca vrei sa le conduci, nu stiu de unde pricepeti unii asa ceva.
    4 2
  • "Bullshit" ! Nu exista nicio "nevoie reala" de aberatii contra firii, ci oamenii sunt intoxicati sistematic de "liderii de opinie", printre care, din nefericire, se gasesc si "factori de decizie"...De pilda, traversam vremurile in care mai toata lumea este dresata sa-si doreasca "socializarea", desi, in esenta, n-are nimic important de transmis...Feisbucu' este redundant in acel tip de "comunicare" care nu pare sa arate vreo compatibilitate cu posteritatea; daca lumea va trai inca 1000 de ani (desi nu cred), tot se va mai auzi de epopeea culturii universale, dar nu si de "ispravile" tehnocratiei hiperfluu-consumiste (implicit nici de "masina autonoma" sau eventual "condusa" de jokeri robotizati, ca in "Total Recall").
    Sa vrei flecareala (sau prestidigitatie) la volan, in gratiile high-tech: cat de dobitoc din proprie initiativa poti sa fii?
    De fapt, de ce se tot invoca "singuratatea plictisitoare" la drum lung? Cum adica, nu mai este considerat suficient faptul ca asculti radio sau CD, ca te gandesti in liniste la problemele tale sau ca te intretii cu eventualii tai pasageri?
    Acum astept neaparat sa-mi sara la beregata "psihiatrii avizati" de pe site, care sa-mi administreze inclusiv "calmante" purpurii...Sper sa nu ma faca sa numar degeaba secundele pana la riposta lor fulminant oportuna si adanc moralizatoare.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru