Feedback

Mașinile electrice ar putea fi scutite de plata TVA-ului în Europa: măsura ar reduce prețurile în România cu 19%

Publicat Miercuri, 20.05.2020
de Daniel Popescu, Foto: Renault
Comenteaza 15
Mașinile electrice ar putea fi scutite de plata TVA-ului în Europa: măsura ar reduce prețurile în România cu 19% - Poza 1
Uniunea Europeană analizează posibilitatea de a elimina TVA-ul la cumpărarea de mașini electrice, ceea ce ar înseamnă ca prețurile de pe piața din România să scadă cu 19%.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană pregătește un amplu pachet financiar pentru a sprijini economiile statelor europene în urma pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Pachetul financiar va include o componentă majoră pentru industria auto, însă aceasta va fi gândită în special pentru a promova vânzarea de mașini electrice și dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare, potrivit unui document aflat în lucru obținut de agenția de presă Bloomberg.

Cea mai importantă prevedere a documentului este propunerea ca mașinile electrice să fie scutite de plata TVA-ului în toate statele Uniunii Europene. Practic, aceasta măsură va conduce la scăderea prețurilor la mașini electrice în România cu 19%, valoarea TVA-ului aplicată în prezent în țara noastră.

România oferă în prezent prin programul Rabla Plus și un bonus de 45.000 de lei (circa 9.375 de euro) la achiziționarea unei mașini electrice, în limita a cel mult 50% din prețul vehiculului. Prin urmare, prețurile finale ale mașinilor electrice ar urma să scadă semnificativ în România.

De exemplu, prețul unui Skoda Citigo-e IV, teoretic cea mai accesibilă mașină electrică din România, ar urma să scadă de la 19.990 de euro cu TVA la numai 16.800 de euro fără TVA, la care se poate adăuga și un bonus guvernament de 8.400 de euro, astfel că prețul final ar urma să fie de numai 8.400 de euro. Totuși, întreaga cotă de Citigo electric alocată pentru România a fost deja epuizată, iar pentru moment modelul nu mai este disponibil în țara noastră. 

Între timp, prețul unui Renault Zoe, unul dintre cele mai populare modele electrice din România, ar urma să scadă de la 33.550 de euro cu TVA la 28.193 de euro fără TVA și la 18.818 euro prin programul Rabla Plus.

Nissan Leaf, un alt model electric popular în țara noastră, ar urma să coste doar 21.465 euro fără TVA și prin Programul Rabla Plus sau 30.840 de euro fără TVA dacă nu este cumpărat prin Rabla Plus.

De asemenea, în cadrul documentului sunt menționate și alocarea unui fond de 20 miliarde de euro la nivel european în următorii doi ani în cadrul programului "Purchasing Facility for Clean Vehicles" pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, precum și alocarea unui fond de investiții de 40 sau 60 de miliarde de euro pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie electrice.

Nu în ultimul rând, documentul propune dublarea fondurilor pentru construcția a două milioane de stații publice de încărcare pentru mașini electrice până în anul 2025.

Pentru moment nu este clar dacă și când vor intra în vigoare aceste măsuri.

Via Bloomberg, Christophe Barraud


Comentarii (15)

  • Binevenită măsură... dar, după mine, numai de-ar fi aplicată tuturor cutiilor pe 4 roți, nu doar mașinuțelor cu baterii (@PMC -- vine ea și redevența pe copyright, promit, dar pe moment sînt cam crizat. :-P)
    Ceva mai serios acu, nașterea The (e)Brave New World trebuia grăbită cumva și ocazia a picat la țanc... ce coindicență, domle !

    P.S. Site-uri gen Caradisiac trec periodic în revistă reducerile-bonusurile-pomenile-discounturile tuturor mărcilor -- care, deloc întâmplător, văz că se-ndreaptă rapid spre 35-40% din prețurile de listă.
    Poate că și AM ar trebui să (re)vină cu știri din astea.
    n.b. Vb. de reduceri ale dealerilor oficiali, concurând cu succes pe cele ale *mandatarilor* (băieți deștepți hexagonali cu rol de gunoieri ai stocurilor.)
    Concluzie: vin vremuri interesante...care nu țin cont de zicala aia chineză -- să nu-ți dorești neapărat vremi PREA interesante.
    26 12
  • ACE - Craiova
    DACIA si FORD: Haideti odata cu modelele PHEV sau PUR electrice cat mai curand pe piata...

    Ma indoiesc ca, in conditiile disparitiei TVA, va mai (putea) ramane valabil si programul RABLA sau RABLA Plus, astfel incat sa scada preturile masinilor pur electrice, in unele cazuri, chiar si cu 40-50% fata de cele actuale !!!
    27 21
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Fara TVA, bonus de zece mii euro, ce mai ramane ? Asigurarea.
    16 10
  • @dan_grc: Stai liniștit că mai sunt șuturi în (e)spoilerul spate = pași înainte, cum ar fi parcarea moca.
    Sau (e)scutirea de rovinietă. Ori vouchere-cadou în kilovaci-oră pentru cei mai docili, când se vor adeveri distopii gen *Do Androids Dream Of Electric Sheep?*
    ...Sau poate când oile electrificate vor visa la androizi.
    Arunc însă prosopul că-s K.O. văd prin palme roșii :-) și n-are oricum vreo noimă cafteala deloc electrizantă cu morile de vânt.
    21 11
  • Partea interesanta ca mi-am luat masina la mana a doua, vechitura adica, de la un parc auto, cu FACTURA, adica am.platit TVA, este deja prea mult, daca reprezinta viitorul apropiat, ce-i cu toate aceste pomeni care inseamna foarte multi bani platiti de toata lumea, inteleg sa existe o stimulare, dar deja va fi nesimtire daca vor fi scutite si de TVA.
    19 9
  • Fiecare isi cumpara masina pe care si-o permite.

    Daca ai banuti de SH si TVA-ul aferent iti iei SH + TVA. Simplu

    Astia mai saraci isi vor indrepta atentia catre electrice. Simplu.
    12 18
  • Evident ca nimeni nu e interesat sa scadă prețurile scutecelor pentru nou născuți ori alte asemenea produse necesare... dar hai sa ajutam industria auto sa faca câteva miliarde in plus profit... evident peste cele câteva miliarde pe care oricum le fac
    16 11
  • Fanii trifazicului își frec palmele de bucurie... deja unii așteaptă de la Ford și Dacia electrică ...își vor cumpara câte una de la fiecare producător
    ... ulterior și fiecare model
    13 16
  • Fanel, tie iti trebuie reducere de 80% pentru o electrica, nu ajunge doar fara TVA. Desigur, este o presupunere, dar ceva imi spune ca nu gresesc foarte mult.
    15 11
  • Ce e gratis
    de fapt costa cel mai mult. Spune o zicala americana.
    De fapt tot din banii nostri ii plateim pe cei care-si cumpara electrocasnice. Bani care ar putea mari investitiile in santate, invatamant, autostrazi. De fapt subventiile astea ce imbunatatesc?
    Aaaa, da, am uitat, nu mai mor copilasii de cancer la plamani.
    17 11
  • andrei
    si daca nu am nevoie de sanatate, autostrazi si invatamant ce facem?
    ma rog, bat campii dar incercam sa zic ca nu ii poti multumi pe toti. si daca se directioneaza banii spre ce i se pare lui X ca e mai important (si nu neg ca e sau nu) tot nu inseamna ca ii vei multumi pe toti si ca nu iti vor reprosa ceva, e evident ca se promoveaza extrem de agresiv electricele. ma indoiesc insa ca s-ar mai da si rabla plus daca se scoate tva.
    9 5
  • Din cate stiu eu, nici in S.U.A. nu se plateste TVA la achizitia masinilor, indiferent de motorizarea acesteia.
    10 6
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • Ciprian
    Deja e prea mult. Pana la urma vorbim de resurse.
    Decat sa tot dea atatea ajutoare masinilor electrice ca sa fim mai eco, mai bine obliga constructorii de masini sa planteze un copac la fiecare masina construita. Si gata, suntem eco.
    16 9
  • Doar inca o mizerie din lungul sir de masuri absurde pentru incurajarea vanzarii unor produse proaste, infinit mai proaste decat ce avem deja, pentru niste beneficii iluzorii pe care nimeni nu le va simti la modul concret. Bonusuri peste bonusuri, acum taieri de taxe pentru masinute cu baterii, ca sa ce? Ca sa respiram curat? Ponderea Europei din masa totala de emisii de carbon e de 7%. Daca maine Europa dispare, poluarea globala se reduce cu 7%. In conditiile astea, ce se gandesc indivizii rupti de realitate de prin birourile prafuite de la Bruxelles? Sa pedepseasca industria auto cu taxe pentru toate masinile conventionale in timp ce incurajeaza o non-alternativa. Ceausescu ar fi mandru de cirezile de birocrati bruxelezi: asta e socialism-stiintific pe steroizi!

    In loc sa incurajezi initiativa privata, inventivitatea umana, cercetarea (unde chiar e nevoie de fonduri si unde nimeni nu obiecteaza cand se aloca fonduri in plus), astia de la Brusel se apuca sa incurajeze anumite ramuri fara nicio baza reala in stiinta. Cum spun americanii: there's no science to support that!

    Cum sa te miri ca UE devine tot mai insignifianta? Cum sa te miri ca antieuropenismul e in floare si Europa devine tot mai putin importanta pe harta? Cu asemenea indivizi la butoane, e o chestiune de timp pana vom ajunge bataia de joc a lumii. Unde in anii '80 eram vocea intai, acum am ajuns o umbra palida a ceea ce am fost. Si deconstructia continua. Cu pasi mici, dar se merge inainte.

    Acele creaturi de la Bruxelles trebuie oprite, pana nu e prea tarziu.
    23 16
  • inexorabil
    Este ca şi cum ai zice: EMOL să fie oprită! Nicio şansă, omule! Încă de la “fondare”, iluştrii ei strămoşi (Illuminati) şi-au propus, cu prioritate absolută, distrugerea a două entităţi care îi deranjează teribil pe tartori, ambele începând cu “O” : Ortodoxia şi Occidentul. Am mai dezbătut acest subiect. În fond, mă refer la adevărata Ortodoxie şi la…potenţiala Ortodoxie (dar nimeni nu se ocupă cum se cuvine de acest ultim aspect, exceptând convertirea individuală prin intermediul Tainei Cununiei, cum s-a întâmplat, de pildă, cu liderul vocal al trupei Depeche Mode, Dave Gahan, însă fenomenul în masă încă nu se petrece, din cauză că lipsesc misionarii şi mai ales lipseşte intenţia expresă). Apropo, acum ar fi momentul prielnic de a fi “luat cu asalt” Regatul Unit, care s-a lepădat doar politic de mastodontul bruxellez, dar eco-panteismul pare, dimpotrivă, să se amplifice printre supuşii Reginei, astfel că sunt foarte dezamăgit de premierul conservator Boris Johnson. Păi tocmai de la un conservator nu mă aştept şi nu admit non-discernământul, mai ales în privinţa ideologiilor corectitudinii politice.
    9 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru