Mercedes-Benz vrea să reducă numărul de reprezentanțe la nivel global

de Alexandru Monenciu
Marti, 24.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, constructorul german de automobile vrea să reducă numărul de reprezentanțe la nivel global și să se concentreze mai mult pe vânzările directe.

Mercedes-Benz trece printr-o serie de schimbări importante. În primul rând, constructorul din Stuttgart împarte portofoliul de modele în trei mari categorii, iar acum susține că vrea să interacționeze cu clienții într-un mod cât mai direct și să aibă un control mai bun asupra prețurilor.

Tocmai de aceea, germanii vor să reducă numărul reprezentanțelor din Germania cu 15 - 20%, iar la nivel global cu 10%. Până în 2025, Mercedes-Benz intenționează ca vânzările online să reprezinte 25% din totalul vânzărilor.

În timpul acestei tranziții, Mercedes-Benz va avea, de asemenea, reprezentanțe dedicate pentru mărcile Maybach și AMG.

În prezent, gigantul german deține aproximativ 6.500 de reprezentanțe Mercedes-Benz și Smart la nivel global. Dintre acestea, circa 1.000 sunt pe teritoriul Germaniei.

Mai trebuie amintit că în 2021, Mercedes-Benz a vândut 25 de reprezentanțe din Europa.

via Motor1

Comentarii (5)

  • onLine
    Eu prea inteleg aspectul asta cu vanzarile de masini online... Pai si un drive-test nu este necesar ? Sau macar sa urci putin in masina sa iti faci o idee....
    12 1
  • ok, si asta inseamna ca pretul masinii va scadea cu procentul ce reprezinta marja dealerului, salariile vanzatorilor etc?
    9 1
  • Mircea Badea
    probabil unele zone saracesc prea mult, altele s-au prostit prea mult si cumpara de pa net..
    1 1
  • Seriff
    @someone, logic ca nu va scadea pretul, va fi la fel, doar ca au gasit ei o metoda noua de mai castiga niste bani, in loc sa plateasca angajatii din reprezentanta vor incasa ei mai multi bani.
    Prost e ala care cumpara masina online si incurajeaza asa ceva.
    2 0
  • Am cumpărat (vorba vine… doar am ales ca si masina de serviciu), 7 masini noi in viața mea. In nici un caz nu am fost să fac drive test sau te miri ce înainte. Adică, configurator, e-mail șamd. Am fost la reprezentanta sa o preiau, asta dacă nu mi-a adus-o firma de leasing (in 5 cazuri din 7). Văd rolul reprezentantei când se vinde din stoc, adică te duci cu cardul (sau cu valiza) si îți iei ce au ei pe acolo așa cum se face in foarte multe tari ale planetei. La una din cele 7 (un BMW a fost), am putut sa aleg între 2 culori (pardon una ca albul nu este culoare), deci a fost gri… nici vorba de opțiuni sau motorizări diferite. In consecință reducerea numărului de reprezentante la Mercedes nu este o surpriza mai ales ca se cam înghesuie piața auto cu o grămada de noi producători, sau sa le spun “montatori”, ca doar pun piesele una peste alta, bine’nteles când le au.
    Urmează vremuri si mai grele in industria auto… nu doar reprezentantele vor dispărea.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru