Ministerul Mediului a suplimentat programul Rabla Plus cu 60 de milioane de lei: bugetul fusese epuizat în premieră

de Paul Cosma
Vineri, 28.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Mediului a anunțat că va suplimenta bugetul pentru programul Rabla Plus cu 60 de milioane de lei, pentru încurajarea achiziției de mașini electrice sau hibride. “Pentru 2020, bugetul Rabla Plus va ajunge la 200 de milioane de lei,” a spus Costel Alexe.

Pentru prima dată în istoria programului Rabla Plus, întregul buget pentru persoanele fizice care doresc să cumpere vehicule electrice sau hibride a fost epuizat. Anunțul a fost făcut de ministrul de la Mediu, într-o declarație de presă.

Potrivit lui Costel Alexe, Rabla Plus a avut în acest an cel mai mare buget de când există programul, respectiv 145 de milioane de lei. Rabla Plus va fi suplimentat cu 60 de milioane de lei, spune Alexe, pentru ca achiziția de mașini electrice și hibride să fie încurajată în continuare.

“Bugetul pe care îl avem la dispoziţie ne permite pentru 2020 să oferim circa 3.000 de vouchere pentru români care îşi doresc un mijloc de transport prietenos cu mediul, electric şi evident care să polueze foarte puţin.

La această dată avem deja pentru persoanele fizice un număr de rezervări aproape dublu faţă de anul trecut de maşini ecologice achiziţionate prin Administraţia Fondului de Mediu," a declarat ministrul Mediului.

Potrivit oficialului, România ar putea ajunge în 2020 la 4.000 de mașini electrice cumpărate prin Rabla Plus, un record istoric pentru acest program. Ministrul a mai spus că, în ultimii patru ani, persoanele fizice au cumpărat 3.000 de vehicule electrificate prin Rabla Plus.

Via News.ro

Comentarii (12)

  • Vrem spitale nu masini electrice!
    10 6
  • netam-nissan
    aceeasi reteta de succesuri ca micii electorali, doar ca la patrat.
    14 3
  • Ne place, nu ne place

    sunt români fericiţi posesori ai unor maşini EV / PHEV

    cu siguranţă încărcă acasă, poate au şi piscină şi citesc comentariile de oftică de pe AM
    5 11
  • Ne place,nu ne place,sunt si romani fericiti posesori de masini pe benzina si motorina supraalimentate sau aspirate care au primit 0 bonusuri cand si-au cumparat masinile,probabil ca statul nu i-a ajutat pentru ca n-au avut piscina.
    12 5
  • Romanii aia fericiti cu phev/bev/ev sunt fericiti si din alte pricini .. gen ca nu au grija zilei de maine, ca inca au un job banos, ca au un bisnis care inca merge si ca inca au 30k euro de spart pe-un moft.

    Cu alte cuvinte is fericiti in primul rand ca nu-s saraci. Si se bucura in continuare ca vor primi subventii pentru a-si cumpara alte masini scumpe.
    N-o mai bag pe aia cu cate hectare de padure se pot planta/curata/converti sau cate ameliorari funciare se pot face de banii dati de Ministerul Mediului subventie la bogati ca deja e prea cliseica.
    14 3
  • Lucian
    Mda, Statul da 10.000 euro catre Renault, Volkwswagen, etc pentru fiecare masina electrica vanduta, dar pentru toalete si internet in scoli n-are bani...

    Parca noi ii votam si pentru nou sunt acolo...

    Iar daca acei 10.000 de euro sunt pentru aer mai curat, poate ar trebui plantati copaci mai bine de banii aia... sau scoase toate fumigenele de import de pe strazi...
    11 2
  • Exista o gandire simplista in comentariile de mai sus.
    200 mil RON sunt aproximativ 40 mil euro, o "nimica" toata in contextul cheltuielilor bugetare in Romania.
    La 30.000 euro cel mai ieftin Zoe, numai prin TVA, statul ia inapoi aproape 6.000 euro (fara a pune la socoteala return-ul in economie).
    La o masina de 48.000 euro, TVA-ul e egal cu valoarea subventiei (aprox 9200 euro).
    E pueril sa gandesti ca cei 40 mil de euro rezolva spitalele, catedrala, pensiiile, alocatiile.
    Ca ordin de marime ce inseamna 40 de mil pt alesii nostrii:
    - Sectorul 1 cheltuie 16 milioane de euro pe gărduleţe
    Si asta cu votatul nu stiu ce cine amenintati: subventia de electrice e introdusa de cativa ani de PSD, mentinuta de PNL si putin probabil ca USR ar fi impotriva.
    Sanatatea noastra si a copiilor n-ar trebui sa fie negociabila.
    Evident ca pentru "curatenie" tb sa platim suplimentar.
    5 5
  • LUCCI CUCIANO
    60 milioane. Adica 600 de miliarde lei vechi ! 12,5 milioane euro.Pentru 3000 de masini inseamna o medie de 4150 euro pt o masina. Banii mei, ai tai care ciresti si care nu ne permitem sa cumparam masini noi. De ce? De ce trebuie ca statul sa ajute poluarea( da si electricele polueaza prin industria din spate, anvelope samd Deci....ciocul mic!). Daca o masina nu mai corespunde tehnic pt a fi lasata sa circule, opriti-le frate la ITP si ...gata. La casat cu ele. Nu-i sponsorizati tot pe aia cu bani N-ai 8000 sa-ti iei Logan nou? Mai strange si ultimii 1350. N-ai 25000 pt un Zoe? Strange , nene , si restul de 10.000, apoi inseamna ca ti-o permiti. Daaaar.... Nu se va intampla asta. In loc sa ai angajati onesti la RAR care sa impiedice circularea rablelor pe strazi, mai bine le dam bani ca sa-si schimbe rabla. Maaaai, nu ma-nebuni? E corect asa, nu?Pai la barci cu motor , de ce nu dati niste vaucere? Ca au nevoie si ,,saracii'' care vor sa le schimbe. Asa.. vreo 50.000 de barca....
    6 4
  • Ar tb sa fim totusi obiectivi in indignarea noastra.
    Eu unul sunt de acord cu acest program, insa nu servesc fotbal (deci nu vreau banii mei in stadioane), nici pe la catedrala nu am planuri de vizita(deci nu vreau banii mei catre biserica) si exemplele pot continua.
    Poate imi doresc sa circul mai mult cu trenul si as dori sa se mute din banii de la autostrazi catre cai ferate, care-s intr-o stare jalnica.
    Totusi inteleg nevoia altora de a primi de la stat aceste "subventii".
    Una peste alta, nu mi-as dori o tara care sa nu se tina macar de coada statelor din vest in ce priveste infrastructura electrica.
    Vrem sau nu, in urmatorii 50 de ani despre electricitate va fi vorba cand spui automobil.
    5 3
  • @Vali: foarte frumos si inaltator. Deci dupa parerea ta cateva masinute cu baterii sau cu combustie + baterii vor avea vreo contributie la sanatatea ta (sau a celor pe unde vor fi imprastiate prin tara). Serios? Chiar, pe bune, poti sa gandesti cu capul tau asa ceva? Chiar te gandesti ca e vreo diferenta masurabila macar, ca sa nu vorbim in termen de puritate a aerului, ca aia ar fi deja filme SF. Si nu, nu ma lua cu "trebuie sa incepem de undeva". Nu se incepe cu sume absurde si investitii disporportionate in ceva cu retur 0. Pur si simplu beneficiile pentru societate in ansamblu bat spre 0. Nu ma incalzeste absolut deloc ca primesc ajutoare de stat niste unii care oricum sunt plini de bani + niste producatori auto care nu dau pe Romania o ceapa degerata.

    In ce priveste bugetul pentru gardulete: din nou, nu poti sa gandesti asa. Daca sume absurde de bani se cheltuie aiurea, nu inseamna ca "unde a mers mia, merge si suta".

    Cat despre TVA-ul care se intoarce la buget, problema se pune ca sunt niste bani aruncati pur si simplu pe geam, sau, de fapt, in buzunarele unor producatori (care n-au facut nici macar o investitie in Romania (VW), desi romanii au golit Europa de rablele lor, care rable au fost reparate aici tot cu piese produse de ei si in beneficiul lor, asadar). Ar trebui sa gandim un pic mai in ansamblu problema. Sa gandim ce cheltuim si ce primim de banii aia. Intotdeauna asa se pune problema, nu judecand dupa sloganuri "dragutze", nu cu motivatii ideologice nesustinute in niciun fel de stiinta, ci doar de o armata de guralivi cu gargauni verzi in cap.

    Am mai spus si o repet: daca politicienii romani (tradatori de tara si de neam) ar avea o farama de interes pentru binele celor pe care se spune ca ii servesc, acest program ar exista exclusiv pentru masini produse in Romania. Asta ar demonstra ca le pasa de industria romaneasca, de locuri de munca, de investitii in Romania, de oamenii mai nevoiasi, adica de cei care au cu adevarat nevoie de un asemenea program. Pur si simplu ar impusca 3 iepuri: ar invita investii in ind. auto in Romania, ar ajuta industria autohtona si ar ajuta oamenii nevoiasi, care cu adevarat nu isi permit o masina decat cu eforturi uriase. Nu inteleg sa contribui din banii mei de taxe la profitul companiei Kia din Coreea. Pur si simplu nu inteleg de ce trebuie sa continuam cu prostia asta.

    Pana cand se folosesc bani de la buget pentru a umfla buzunarele unor producatori smecheri si pentru a umple garajele unor smecheri autohtoni, eu n-o sa am nicio secunda iluzia ca programul asta e facut pentru romani si pentru mediu/planeta/verzuiala. Cine crede o secunda asa ceva, e naiv, ca sa nu spun mai rau.
    5 2
  • R. I. V.
    Este corect ce spune PMC despre sprijinirea industriei auto autohtone, dar pana ce Dacia va lansa pe piata vehicule electrice sau hibride, preferintele romanilor pentru aceste masini se vor indrepta tot catre cele straine.
    1 1
  • @PMC: cum crezi ca functioneaza principiul pietei comune in UE? Tu dai subventii la produsele tale, iar la export banui ca te astepti ca duster si puma sa nu aiba parte de piete cu Vw subventionat in Germania si Renault subventionat in Franta.
    Si daca ar fi permis, nu ne-ar conveni atat timp cat exportul celor 2 fabrici e de 90%.
    Fara patima, privind din toate perspectivele si cu multa informare putem trage concluzii cat mai bune pt noi.
    Nimeni nu are dreptate absoluta, dar sa n-o mai luam iar pe poteci ce s-au dovedit inchise.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru