Ministrul Transporturilor: Pot începe lucrările pe lotul Curtea de Argeș - Pitești al autostrăzii Sibiu - Pitești

de Alexandru Monenciu
Joi, 17.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Transporturilor a anunțat că pot începe lucrările pe lotul 5 al autostrăzii Sibiu - Pitești. Tronsonul respectiv, între Curtea de Argeș și Pitești, are 30 de kilometri.

Mult așteptat autostradă Sibiu - Pitești, care ar urma să scoată majoritatea traficului de la Valea Oltului, are 6 loturi. Singurul tronson în excuție este Lotul 1 Sibiu - Boița, cu o lungime de 13 kilometri.

Firma austriacă Porr a realizat deja 40% din lucrări, astfel că până la finalul anului viitor, această porțiune de autostradă ar trebui să fie gata.

Acum, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că pot începe lucrările pe un nou tronson al autostrăzii Sibiu - Pitești. Este vorba despre lotul 5 Curtea de Argeș - Pitești, care are o lungime de 30 de kilometri.

"Lucrările pot începe la Autostrada A1 Pitești - Curtea de Argeș. Tocmai ce am emis autorizația de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu - Piteși. Este vorba despre un tronson între Curtea de Argeș și Pitești, lung de 30 de kilometri. Constructorul a început mobilizarea și va demara lucrările în perioada următoare. Proiectul este unul amplu, care valorează 1.7 miliarde de lei," susține ministrul.

Lotul 5 cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov, 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajate modern.

Totodată, va avea 2 parcări de scurtă durată și 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și Curtea de Argeș.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson a fost semnat în 2020 cu italienii de la Astaldi.

via Digi24

Comentarii (14)

  • Tronsoanele 'de capat' ale bucatii Pitesti - Sibiu sunt in sfarsit atacate. Ce-i drept tronsonul nordic (Sibiu-Boita) are mai bine de un an avans si e aproape de trei ori mai scurt. Sper sa avem constructori rezistenti si eficienti (Porr si respectiv Astaldi) si statul sa plateasca la timp si sa nu puna piedici acestor proiecte.
    8 3
  • mintea cea de pe urma
    ce bine era daca incepeam studiile acum 20 de ani si santierul acum 10. Poate era gata acum.
    Mai bine si asa decat nimic pana la urma.
    10 1
  • Seriff
    Si eu pot sa salvez ursii polari, daca ma intreaba cineva chiar zic da, ii salvez, dar in realitate nu dau 2 bani pe ei, asa si cu astia, mint de ingheata apele.
    8 15
  • @Seriff,
    nu te-a intrebat nimeni nimic. Stai jos.
    12 11
  • Lucrarile sa se desfasoare cu atentie sporita , protejarea florei si faunei din acele zone este primordiala .
    9 2
  • ”Mult așteptat autostradă Sibiu - Pitești, care ar urma să scoată majoritatea traficului de la Valea Oltului, are 6 loturi.”
    De fapt ”așteptata” Pitești - Sibiu are 5 loturi: unul în lucru (1), unul pentru care acum s-a dat ordin de începere (5), unul pentru care tribunalul a hotărât reanalizarea ofertelor deoarece un ofertant chinez a făcut contestație (4) și două loturi, cele mai grele (2 și 3) care așteaptă finalul licitației.

    Era bine ca între 2013 și 2020 studiul de fezabilitate să nu stea la sertar și să cânte Șova sau (Răzvan) Cucul minciuni despre gândaci protejați, nu?
    Asta ca să știm și de ce până acum nu s-a făcut, pentru că NU S-A VRUT!
    13 1
  • Seriff
    Nu m-a intrebat nimeni nimic, dar spun adevarul, daca doare, fa-mi reclamatie la AFM
    11 7
  • andrei
    care adevar? ala sucit? pana acum drula asta chiar face treaba. a zis ca pot incepe lucrarile, asta insemnand ca statul a dat ce avize si autorizatii erau necesare si constructorul poate incepe fizic.
    sunt o groaza de tronsoane din alte drumuri pe care se lucreaza, nu vad de ce aici ar minti.
    8 1
  • mircea badea
    sa ne explice astia de dreapta cum firma austrica e mai ieftina decat cele romanesti sau chinezesti?
    4 7
  • @mircea.badea - dar chiar asa, poate ne explici tu cum de VW Polo a fost mai ieftin ca un Logan cand au fost cumparate de Politie acum cativa ani.
    5 1
  • Au aflat de pretul Loganului si au oferit cu 1Eu mai putin. Simplu.
    4 2
  • andrei
    simplu pe naiba ca pretul de fabricatie e cu totul altul. pe logica ta puteau oferi si ferrari la pret de logan. te umfla rasul.

    bai badea, ramai ma la a3 ca numai la varani te pricepi. care parte din cuvantul "licitatie" nu iti e clara? a fost licitatie au castigat austriecii.

    avem si firme romanesti pe alte tronsoane.
    de unde pana unde logica ca sa fie doar romani si chinezi?

    si autostrada cu china sa iti faci tu, si cand ajungi ca muntenegru, dator vandut la ei sa ne anunti. pe astia i-as interzice instant. la cum cad "lucrarile" la ei, prefer fara.
    9 2
  • Așteptăm demararea lucrărilor pe tronsoanele 2 și 3, celelalte sunt ușoare.
    Speram sa nu mai vedem firme precum Aktor sau Pizzaroti.
    3 0
  • @andrei,
    puiut...Informatia e din interior.

    Chestia nu era de pret de fabricatie/profit ci de imagine. Cand mai cresti te invit la o discutie ca intre adulti.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru