Feedback

Motorul Anului 2019: Ferrari câștigă titlul pentru al patrulea an consecutiv, iar Jaguar are cel mai bun motor pentru mașini electrice

Publicat Joi, 23.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 2
Motorul Anului 2019: Ferrari câștigă titlul pentru al patrulea an consecutiv, iar Jaguar are cel mai bun motor pentru mașini electrice - Poza 1
Motorul V8 biturbo de 3.9 litri dezvoltat de Ferrari a fost desemnat Motorul Anului pentru al patrulea an consecutiv, în timp ce sistemul de propulsie disponibil pe Jaguar I-Pace a câștigat trofeul pentru cel mai bun motor pentru mașini electrice.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Revista Engine Technology Internațional a desemnat Premiile International Engine of the Year (IEY) pentru anul 2019, la capătul voturilor exprimate de 69 de jurnaliști din 31 de tari.

Pentru ediția din acest an, organizatorii au reconfigurat radical categoriile de concurs, iar una dintre noutățile principale este desemnarea unor câștigători în funcție de tipul de propulsie: cu combustie internă, hibrid sau electric.

La fel ca în ultimii trei ani, unitatea V8 biturbo de 3.9 litri dezvoltată de Ferrari a fost desemnată Motorul Anului. Această unitate este disponibilă în prezent pe gama 488, formată din modele precum 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista. De asemenea, această unitate a câștigat și trofeul la categoria Best Performance, în fața unității V12 de 6.5 litri dezvoltată tot de Ferrari pentru modelul 812 Superfast.

Între timp, Jaguar a obținut titlul pentru cel mai bun sistem de propulsie pentru mașini electrice, datorită sistemului cu două motoare electrice care generează echivalentul a 400 de cai putere și care este disponibil pe SUV-ul Jaguar I-Pace. Acest sistem de propulsie a detronat astfel Tesla de pe prima poziție a clasamentului pentru motoare electrice și a ocupat locul doi în clasamentul general, în spatele unității dezvoltate de Ferrari.

În clasamentul pentru hibrizi, BMW și-a adjudecat prima poziție cu unitatea pe benzină cu trei cilindri și capacitate de 1.5 litri dezvoltată pentru BMW i8, în timp ce Porsche și Toyota au ocupat următoarele două poziții.

De asemenea, juriul a acordat un premiu și pentru cel mai bun motor nou lansat. La această categorie, primele două locuri sunt ocupate de sisteme dedicate mașinilor electrice, cu sistemul de 400 CP de pe Jaguar I-Pace în fața sistemului dezvoltat de Grupul Hyundai pentru modele precum Hyundai Kona și Kia Soul EV.

Motorul Anului 2019 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, Spider, Pista)
2. Jaguar Land Rover full-electric
(Jaguar I-Pace)
3. Mercedes-AMG 4.0 litri Biturbo V8
(Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11)
Motorul Nou al Anului 1. Jaguar Land Rover full-electric
(Jaguar I-Pace)
2. Hyundai-Kia full-electric
(Hyundai Kona, Kia Soul EV)
3. Audi-Lamborghini 4.0 litri V8
(Lamborghini Urus)
Motorul Electric al Anului 1. Jaguar Land Rover full-electric
(Jaguar I-Pace)
2. Tesla full-electric
(Tesla Model S, Model X, Model 3)
3. BMW full-electric
(BMW i3, BMW i3S)
Motorul Hibrid al Anului 1. BMW 1.5 litri 3 cilindri benzină+electric
(BMW i8)
2. Porsche 4.0 litri V8 turbo benzină+electric
(Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid)
3. Toyota-Lexus 1.8 litri benzină+electric
(Toyota CH-R, Prius, Lexus CT)
Motorul Performant al Anului 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, Spider, Pista)
2. Ferrari 6.5 litri V12
(Ferrari 812 Superfast)
3. Porsche 4.0 litri boxer
(Porsche 911 GT3, 911 R)

A doua schimbare majoră a organizatorilor este reprezentată de înlocuirea categoriilor în funcție de capacitatea cilindrică a motoarelor cu categorii în funcție de puterea unităților de propulsie. Astfel, motorul Ford EcoBoost de 1.0 litri a câștigat premiul pentru cel mai bun motor care generează sub 150 de cai putere, în timp ce Audi și-a adjudecat trofeul pentru cel mai bun motor la categoria de 150-250 CP cu unitatea TFSI de 2.0 litri.

Motorul Porsche de 2.5 litri cu patru cilindri este cel mai bun motor la categoria 250-350 CP, în timp ce Jaguar și-a adjudecat un alt premiu la categoria 350-450 CP cu același sistem pentru I-Pace. Mercedes-AMG a are cel mai bun motor intre 450-550 CP cu unitatea V8 twin-turbo de 4.0 litri, în timp ce motorul Ferrari V8 biturbo de 3.9 litri a obținut premii și la categoriile 550-650 CP și Peste 650 CP, întrucât este disponibil în mai multe versiuni.

CATEGORIE MOTOARELE CÂȘTIGĂTOARE
Sub 150 CP 1. Ford 1.0 EcoBoost 3 cilindri Turbo
(Ford Fiesta, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport)
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri turbo
(BMW 1 Series, 2 Series, 2 Active Tourer, 3 Series, X1, Mini One, Cooper, Clubman One, Clubman Cooper, Countryman One, Countryman Cooper)
3. PSA Peugeot-Citroen 1.2 litri 3 cilindri turbo
(Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, C4 Grand Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X)
150 - 250 CP 1. Audi 2.0 4 cilindri TFSI
(Audi TT, TT S, S1, S3, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5; SEAT León Cupra, Alhambra, Ateca, Cupra Ateca; Škoda Superb, Kodiaq; Volkswagen Golf GTi, Polo GTi, T-Roc, Atlas, Passat, Arteon, CC, Beetle, Tiguan, Sharan)
2. BMW 2 litri 4 cilindri twin-turbo
(BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, X1, X2, X3, X4, Z4, Mini Cooper S, Countryman Cooper S, Countryman Cooper JCW, Clubman Cooper S, Clubman Cooper JCW)
3. Ford 1.5 litri 3 cilindri turbo
(Ford Fiesta ST) 
250 - 350 CP 1. Porsche 2.5 litri turbo
(Porsche 718 Boxster S, 718 Cayman S)
2. BMW 3 litri twin-turbo 6 cilindri
(BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, X3, Z4)
3. Audi 2.0 litri TFSI 4 cilindri
(Audi TT, TT S, S1, S3, SQ2, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Leon Cupra R, Cupra R ST, Alhambra, Ateca, Cupra Ateca, Skoda Octavia RS, Superb, Kodiaq, Volkswagen Golf GTi, Golf R, Golf TCR, Polo GTi, T-Roc, Atlas, Passat, Arteon, CC, Beetle, Tiguan, Sharan)
350 - 450 CP 1. Jaguar Land Rover full-electric
(Jaguar I-Pace)
2. Porsche 3.0 litri 6 cilindri turbo
(Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS, Carrera 4 GTS)
3. BMW M 3.0 litri 6 cilindri, twin-turbo
(BMW M M3, M3 Competition, M4, M4 Competition, M4 CSL)
450 - 550 CP 1. Mercedes-AMG 4. 0 litri V8 biturbo
(Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11)
2. Porsche 4.0 litri boxer
(Porsche 911 GT3, 911 R)
3. BMW M 3.0 litri 6 cilindri, twin-turbo
(BMW M M3, M3 Competition, M4, M4 Competition, M4 CSL)
550 - 650 CP 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
2. Porsche 3.8 litri boxer turbo
(Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S, GT2 RS)
3. Mercedes-AMG 4. 0 litri V8 biturbo
(Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11)
Peste 650 CP 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista)
2. Ferrari 6.5 litri V12
(Ferrari 812 Superfast)
3. Porsche 3.8 litri boxer turbo
(Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S, GT2 RS)

Comentarii (2)

  • la categoria cel mai hybrid cum s-a dat premiul? Cel care e cel mai puternic? Care consuma cel mai mult? Alea de acolo numa eco nu sunt...sunt hybride cu numele dar tot o galeata si un pic consuma in traffic real.
    8 3
  • @eu
    As fi curios câte mașini ai condus cu motoare dintre cele despre care te plângi.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru