Italienii au luat potul. Cel mai bun motor al anului 2016 este produs de Ferrari: V8 Biturbo de 3.9 litri

de Mircea Meşter
Miercuri, 01.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Premiile International Engine of the Year și-au desemnat și în acest an câștigătorii. După ce în ultimii ani premiul mare a mers la motoare de cilindree mică, în 2016 Ferrari este constructorul care a primit distincția supremă pentru un V8 Biturbo lansat anul trecut pe piață.

Premiile anuale International Engine of the Year (IEY), acordate de revista Engine Technology International cu ajutorul a peste 60 de jurnaliști de profil din toată lumea, au ajuns în 2016 la o nouă ediție.

La fel ca în fiecare an, în cadrul concursului "Motorul Anului" au existat mai multe categorii, delimitate de cilindree: Sub un litru, Între un 1.0 şi 1.4 litri, Între 1.4 litri şi 1.8 litri, Între 1.8 litri şi 2.0 litri, Între 2.0 şi 2.5 litri, Între 2.5 litri şi 3.0 litri, Între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. Pe lângă aceste categorii, există şi Green Engine Award, premiu acordat motorizărilor gândite pentru reducerea la minimum a emisiilor poluante, categoria Cel mai bun motor nou, categoria Motorul Sport al Anului şi titlul suprem, International Engine of the Year.

Ferrari ia Marele Premiu și câștigă 4 dintre cele 11 categorii

Competiția care desemnează cele mai bune motoare prezente pe piață și scoate în evidență cele mai noi propulsoare lansate în ultimele 12 luni a fost dominată fără drept de apel în acest ediție de Ferrari, marca italiană reușind să câștige 4 din cele 11 categorii ale competiției plus marele premiu acordat celui mai bun motor indiferent de cilindree. Ferrari oprește astfel o serie de 4 ani în care Marele Premiu Motorul Anului a fost câștigat de unități de propulsie de cilindree mică: Ford 1.0 EcoBoost între 2012 și 2014, respectiv BMW 1.5 Turbo cu trei cilindri din sistemul hibrid de pe BMW i8 anul trecut.

Ferrari 488 GTB, modelul pe care este montat noul V8 Biturbo de 669 CP dezvoltat de marca italiană.

De notat că Ford 1.0 EcoBoost și-a câștigat categoria (sub 1.0 litru) pentru a cincea oară consecutiv, că sistemele electrice de propulsie propuse de Tesla Motors pe Model S și Model X au fost câștigătoare din nou la categoria Motorul Eco al Anului și că francezii de la PSA Peugeot-Citroen au reușit și ei să câștige o categorie populară, cea a motoarelor între 1.0 și 1.4 litri, cu motorul Turbo cu 3 cilindri de 1.2 litri.

CATEGORIE MOTOARELE CÂȘTIGĂTOARE
Sub 1.0 litru 1.
Ford 1.0 EcoBoost 3 cilindri Turbo

(100, 125 sau 140 CP pe Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport, Tourneo 
2. Volkswagen 1.0 TSI 3 cilindri Turbo
(85, 95, 110, 115 CP pe Audi A1, Seat Leon și Ibiza, VW Up!, Golf, Polo)
3. BMW 0.6 litri 2 cilindri Range Extender
(sistem hibrid total 170 CP pe versiunea cu autonomie extinsă a lui BMW i3)
1.0-1.4 litri 1. PSA Peugeot-Citroen 1.2 litri 3 cilindri Turbo
(110 sau 130 CP pe Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Picasso, DS3, DS4)
2. BMW 1.2 litri 3 cilindri Turbo
(75 sau 102 CP pe Mini One)
3. Volkswagen 1.4 TSI pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 196 sau 204 CP pe VW Golf GTE, Passat GTE, Audi A3 e-Tron) 
1.4-1.8 litri 1. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 362 CP pe BMW i8)
2. BMW 1.5 litri Turbo
(între 102 și 150 CP pe BMW Seria 1, Seria 2, Seria 2 Active Tourer, Seria 3, X1, Mini, Mini Clubman)
3. Audi 1.8 TFSI
(Între 144 și 192 CP pe Audi A1, A3, A5, A6, Seat Ibiza Cupra, Leon, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Jetta, Beetle, Passat, Polo GTI, Golf, Touran)
1.8-2.0 litri 1. Mercedes-AMG 2.0 Turbo
(360 sau 381 CP pe versiunile 45 AMG ale modelelor Clasa A, CLA și GLA)
2. Audi 2.0 4 cilindri TFSI
(Între 170 și 300 CP pe Audi S1, TT, TTS, S3, A4, A5, A6, A7, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Alhambra, Skoda Octavia RS, Superb, VW Golf GTI, Golf R, Jetta, Passat, CC, Beetle, Scirocco, Scirocco R, Sharan și Tiguan)
3. Volvo 2.0 Turbo cu supraalimentare pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 407 CP pe XC90, S90 și V90)
2.0-2.5 litri 1. Audi 2.5 litri 5 cilindri Turbo
(340 sau 367 CP pe Audi RS3 și RSQ3)
2. Porsche 2.5 litri Turbo
(350 CP pe 718 Boxster S)
3. Ford 2.3 litri Ecoboost Turbo
(314 sau 350 CP pe Focus RS și Mustang)
2.5-3.0 litri 1. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo
(370 sau 400 CP pe gama Porsche 911)
2. BMW M 3.0 litri 6 cilindri twin-turbo
(între 370 și 500 CP pe BMW M2, M3, M4 și M4 GTS)
3.
BMW 3.0 litri 6 cilindri twin-turbo

(Între 306 și 360 CP pe BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 3 GT, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, Z4, X3, X4, X5, X6)
3.0-4.0
litri
1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(669 CP pe Ferrari 488 GTB)
2. Mercedes-AMG 4.0 Biturbo V8
(Între 421 și 510 CP pe Mercedes-AMG GT, GT S, C63 AMG, G500)
3. Porsche 4.0 Boxer
(500 CP pe Porsche 911 GT3 RS)
Peste 4.0 litri 1. Ferrari 6.3 litri V12
(780 CP pe Ferrari F12 tdf
2. Audi 5.2 litri V10
(540-610 CP pe Audi R8, Lamborghini Huracan)
3. Mercedes-AMG 5.5 litri V8 Turbo
(între 557 și 585 CP pe versiunile 63 AMG ale modelelor Clasa E, CLS, GLE, Clasa S, SL, Clasa G)
Motorul Eco al Anului 1. Tesla Motors full-electric
(între 320 și 700 CP pe Model S și Model X)
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 362 CP pe BMW i8)
3. Volvo 2.0 Turbo cu supraalimentare pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 407 CP pe XC90, S90, V90)
Motorul Sport al Anului 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(669 CP pe Ferrari 488 GTB)
2. Ferrari 6.3 litri V12
(780 CP pe Ferrari F12 tdf)
3. Porsche 4 litri Boxer
(500 CP pe Porsche 911 GT3 RS)
Cel mai bun Motor Nou al Anului 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(669 CP pe Ferrari 488 GTB)
2. Volvo 2.0 Turbo cu supraalimentare pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 407 CP pe XC90, S90, V90)
3. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo
(370-400 CP pe gama Porsche 911)
Motorul Anului 2016 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(669 CP pe Ferrari 488 GTB)
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid
(sistem hibrid total 362 CP pe BMW i8)
3. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo
(370-400 CP pe gama Porsche 911)

Comentarii (18)

  • fanul nissan
    Si premiul pentru Motorul Eco al Anului merge catre:...... CE !!!??? NUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!
    21 20
  • pt madalescu si baietii de de
    cititi lista ca sa vedeti cine conduce cursa tehnologica mondiala in materie de motoare.

    end of discussion
    18 5
  • Nu va faceti griji. Anul viitor , lista asta va fi numai cu motoare asiatice.Pana atunci, no comments!
    17 18
  • Asta am vrut sa zic si eu. E plin de taiota, honda, mazda etc.
    Ahh, stai putin! Astia s-au concetrat anul trecut pe lemnul de trandafir.
    27 15
  • Baieti , cu ceva zile in urma aparuse o stire cu o toyota care facuse un cu mult peste 1 milion de kilometri. N-a primit nimic pentru asta .Deci puteti sa va imbatati cu apa rece ca nu ma supar:)))
    10 14
  • Nu mai am de mult incredere in motoarele europene. ex. BMW la 300.000 km e gate. Un coleg de-al meu are un seria 5 din 1992 si are cu el 720.000 km. A avut alte probleme cu el, dar in materie de motor-cutie...spune ca inca merge bine.
    4 11
  • schumi
    Deci sa inteleg ca Giulia QV are cel mai bun motor din 2016 ? ;-)
    13 6
  • George
    1.0 EcoBoost castiga la categoria lui 5 ani la rand! Wow
    16 2
  • @schumi: Giulia QV are motor de 2.9 ; aici a fost premiat cel de 3.9.
    6 1
  • Cum???
    Renault-Nissan nu a luat nimic??? Asta da surpriza.
    Mai mare ca cea cum ca Toyota, Honda sau Mazda nu au luat nici ele nimic. La cat lobby se face pe-aici Aliantei Renault-Nissan... chiar nu ma asteptam.
    Iar Mercedes a luat atatea premii cat a luat si Volvo. Suedezii cresc frumos.
    16 13
  • Nea Indarat
    Probabil fanul nissan este foarte dezamagit! Lasa ca mai spune ceva rau de Tesla si se descarca :))))
    12 11
  • schumi
    @Dodo
    Asa e, dar motorul de pe Giulia este derivat direct din motorul Ferrari.
    4 2
  • @schumi: Da, sunt de acord cu tine ca e de provenienta Ferrari, doar ca
    e alt motor.
    6 2
  • inexorabil
    Majoritatea sunt turbo…Nu mi-aș dori nimic de pe listă, exceptând natural aspiratele de la Ferrari și Audi.

    De fapt, cum s-o fi traducând expresia “cel mai bun motor” ? Va porni la prima cheie și peste 50 de ani? – mă rog, uitasem de sistemul start / stop. Va fi parte integrantă dintr-o mașină legendară care, peste decenii, se va vinde cu zeci de mii de euro? Hm, nu prea cred. Astfel de clasamente sunt concepute sub imperiul lui “Trăiește clipa”.

    Ȋn orice caz, motoarele de peste 2,5L nu prezintă relevanță pentru noi, sclavii obișnuiți, din simplul și suficientul motiv că nu putem avea acces la ele, grație unor guvernanți sublimi. Pe de altă parte, bișnițarul sau evazionistul standard din rromanika se orientează spre X5 de 3L Diesel, iar dacă vrea să-i “dea blană”, atunci ȋl alege pe acela tri-turbo, dar se fălește cu o “sculă”, nu? Totuși, aș fi curios cum ar arăta un parvenit de la noi care ar deține un…să zicem Corvette Z06 de 7L NA. I-ar conveni impozitul auto de peste 10.000 de lei? Sau ar prefera tot 3L pe motorină sau chiar o cilindree mai redusă (mai ales dacă, ȋn realitate, nu este un belfer, ci un prăpădit care n-a avut ȋncotro decât să ajungă la cheremul vreunei bănci pentru o căruță de ani, tremurându-i chiloții clipă de clipă la gândul că orice implicare ȋn trafic cu o “bijuterie” constituie un risc imens atunci când nu ți-o iei cu numerar, strâns datorită propriilor tale eforturi) și nu doar din considerente de impozit, ci și ca să “bage” de la pompă astfel ȋncât să-i rămână ȋn portofel (deci vorbim despre un motor mai mic, dar tot Diesel) cât s-o scoată pe piți la mall și, pe urmă, să halească și o șaorma “cu de toate” ?
    6 5
  • Ce motor a lansat Renault-Nissan in 2016? Cine a zis ca trebuie sa fie lansari la unison cu ceilalti? Adevarul e ca un motor de Formula 1 e jaf pe langa o bijuterie 1.0 TSI 3 cilindri. Doar e Vw, nu? Hai pupa-i in
    8 5
  • schumi
    @Dodo
    Motorul de pe Gliulia QV nu e doar de provenienta Ferrari. Este chiar derivat din motorul lui 488 GTB.
    6 0
  • @@pana sa stii ca premiile nu se dau doar pt motoare lansate in 2016. De ex 1l ecoboost ford este de mult timp.
    Incerci sa ne spui cumva ca te oftici?
    2 2
  • motorul vag 1.8 tsi urmeaza a fi retras din productie. si totusi apare in lista. precum primarii prnali.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru