Nouă state membre UE cer o dată clară pentru interzicerea vânzărilor de mașini pe benzină şi motorină

de Paul Cosma
Joi, 11.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană ar trebui să stabilească o dată pentru interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină în UE, susțin nouă state care fac parte din Uniunea Europeană.

Conduse de Danemarca şi Olanda, ţările au trimis CE o scrisoare cerând politici ambiţioase la nivelul UE pentru a limita emisiile de gaze din sectorul transporturilor. Printre aceste politici se află stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de maşini şi camionete noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină.

"Trebuie să accelerăm tranziţia verde a transportului rutier, iar legislatorii trebui să trimită semnale clare producătorilor auto şi consumatorilor din UE", a afirmat ministrul danez al Mediului, Dan Jorgensen. Alte state care s-au alăturat iniţiativei sunt Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg şi Malta.

Comisia Europeană va propune în iunie standarde mai dure privind emisiile de dioxid de carbon ale noilor maşini în Europa, pentru îndeplinirea obiectivelor climatice.

Actualele standarde privind emisiile de dioxid de carbon "trebuie întărite semnificativ" şi UE trebuie de asemenea să extindă staţiile de încărcare pentru vehiculele electrice.

Legislaţia UE trebuie amendată pentru a permite statelor să ia măsuri la nivel naţional privind interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, susţin cele nouă ţări. 

Via Agerpres

Comentarii (41)

  • Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg, Malta, Danemarca şi Olanda tari de mana a 2 a. Sa-si faca uniunea lor sa faca ce vrea ei acolo
    29 12
  • De veghe din lanul de biorapit
    Mama,pana si Malta cere:))),tarisoara aia minuscula cu populatia totala mai mica decat Cartierul Drumul Tarabei din Bucale,tara insulara care ramane in fiecare zi ore intregi fara curent electric:)) cine a fost in Malta stie,mai ales noaptea de la 2-6 n-ai curent. Va dau eu data cand o sa se interzica camioanele pe motorina in Europa,poate dupa 2050 daca nu le baga pe hidrogen,electrice n-au nicio sansa,doar sa le lege cabluri ca la troleu :)).
    18 4
  • De veghe din lanul de biorapit
    Grecia nu e tara aia falimentara pe care voiau germanii s-o vada zburata sin Ue?
    20 3
  • *biorapita
    Astept parerea lui Edikkk,asta cand termina de inotat in piscina personala,Edikk,ce data be propui?
    16 5
  • nu stiu care sant tarile respective, pt ca am citit numai titlul articolului, insa fac pariu ca salariul minim e peste 1500 in fiecare din ele.
    ce vor face insa ele daca ue va aproba e-fuel al celor de la porsche?
    17 4
  • ACE - Craiova
    Numele surprinzator din lista celor 9 este: Grecia.

    In aceasta tara, reticenta fata de masinile electrificate (PHEV si BEV) a fost una destul de mare - pana acum.

    Vad insa ca elenilor le place, din ce in ce mai mult, un aer SI MAI CURAT decat cel pe care-l aveau pana acum.

    BRAVOS GRECIA!!!!
    16 15
  • Nu este nicio legatura cu faptul ca aceste tari n-au industrie auto. Ma surprinde Grecia, grecii traiesc pe picior mare, isi permit electrice si au si bani pentru infrastructura, daca mai tine pandemia vor ramane cu maslinele si magarii, deci ecologic.
    32 9
  • Marius
    Tarile respective sunt cu mult inaintea Europei de EST.
    Vor avea opozitie ca si pana acum din partea germanilor. Daca se aproba astea germanii mai au nevoie de vreo 50 de softuri ca sa mai produca ceva.
    13 13
  • Cum se face ca niciuna din aceste tari nu are industrie auto? Ce ii pasa Lituaniei ca Dacia va trebui sa inchida? Nordicii stau pe norul lor si au mari cerinte. Sa se ia de mana cu Greta si sa nu se mai duca nimeni la scoala, ca daca il fac ei o sa devina cel mai bun sistem de invatamant...fara invatamant. Facem greva sa salvam planeta sau muncim ca sa o salvam? Sa se faca schimbarea cand vor putea toate tarile din Uniune, ca de-aia e Uniune, nu?
    17 5
  • @Niciuna din aceste tari nu au industrie auto

    Mabaieti, ma! ....exista niste asteptari de la voi
    12 3
  • In afara de asteptari, aceste tari chiar n-au productie auto, iti dai seama, Malta, o insulita cat o comuna mai mare de la noi, vrea interzicerea rapida a termicelor, cand acolo poti sa ajungi pe apa, deci nu cu electric, doar cu panze, si pe calea aerului, adica planor, ca-i ecologic.
    22 6
  • Are sens să comparăm ţările din Est care sunt UE sau non UE?

    chiar şi România faţă de Ucraina, Serbia, Bosnia, Albania, Bielorusia, Rep Moldova, Muntenegru ?

    Oricum sunt sigur că nu se i-au măsuri cu forţa şi există oarece drept de veto în UE.

    dacă se va aproba, va fi cu siguranţă cu acceptul ţărilor care au mari producători şi deci care au acceptul producătorilor deasemenea


    Apoi Dacia electrică nu sună rău.... deja cu primul pas... 18.000€ nouă e destul de ok pentru început (după producţia în Europa şi volume mari, preţurile pot scade)

    Apoi ca maşini noi.... cele SH se pot cumpăra şi termice în continuare....

    peste 15 ani vom cumpăra electrice SH...

    Deci nu văd mari probleme.

    Să ai maşină SH nu e o ruşine, chiar şi în SUA mult mai bogată ca UE, cam 70% maşini în vânzare an de an sunt SH !
    11 24
  • @dan...vezi Belgia.

    Nu cred ca exista tari in UE care sa nu fie legate cumva de industria auto. Nu totul se reduce la asamblarea unor piese intr-o uzina si sa spui ca ai industrie de profil
    14 4
  • @il pappagallo elettrico
    "nu se i-au măsuri cu forţa şi există oarece drept de veto în UE" Tu te contrazici singur,subliniez eu oarece.Tu chiar crezi ca tarile mici care si-au pierdut independenta mai au un cuvant de spus?
    11 8
  • In afara de reprezentante si service-uri, Grecia nu are nimic de exemplu, dar repet, stiu ei mai bine, probabil ii ajuta in turism.
    14 5
  • @il pappagallo elettrico

    dle papagal, nu ştii ce fel funcţionează UE, sunt decizii care dacă nu se i-au în unanimitate - nu se aprobă.
    8 18
  • Intrebari
    De ce doar in Europa se impun masuri dure impotriva masinilor termice si in restul lumii nu ?
    De ce nu se impun aceleasi norme de poluare in SUA, China, Rusia, America Latina, Australia ?
    Daca doar europenii vor avea si respecta norme de poluare stricte se va salva intreaga planeta doar cu efortul Europei ?
    17 6
  • @intrebari
    In China si India,tari care au impreuna 3 miliarde de locuitori,toate masinile sunt electrice si alimantate doar cu energie verde,regenerabila.Mai gasesti euro6 doar la ei la muzeu.
    13 11
  • Marius
    https://www.automarket.ro/stiri/nemtii-de-la-hella-deschid-un-nou-centru-de-dezvoltare-software-in-romania-102745.html
    Cum ziceam, germanii inca investesc in software :))
    7 2
  • Seriff
    Ce cretini, asta suna a comunism, sa interzici masinile, masinile de la euro 5 in sus au emisiile foarte scazute, mai lasati-ne cu masinutele voastre cu baterii, ne-ati exasperat cu ele, mutati-va in munti daca sunteti ecologisti si lasati-ne sa traim linistit cu masini normale.
    19 5
  • Seriff
    @intrebari in India masini electrice, tu ai vazut macar un clip despre cum se circula in India, aia au masini din anii 60 pe strazi, le trece trenul prin piata, merg desculti pe strada si tu ne zici ca au toti masini electrice?:)))
    10 9
  • Seriff
    12% din totalul de vanzari din 2020 au fost electrice, conform automarket, pai asta nu inseamna ca nici macar un sfert din populatie a cumparat, cine cumpara bogatii care stau la vile si mai au 5 masini, asta nu o sa se schimbe vreodata.
    13 3
  • @Seriff
    Si sa pui software care pacaleste testele si sa emiti in realitate cu 40% mai mult suna a capitalism :))
    Sa le multumim germanilor ca de la ei a few pornit istoria cu electrice, dupa Dieselgate.
    9 10
  • Seriff
    Si daca emit cu 40% mai mult ce? De-aia nu mai ploua afara, v-a spalat greta pe creier grav, how dare you?
    15 6
  • @Seriff
    Pai nu ar fi nici o problema ca emit cu 40% mai mult daca posesorii si-ar trage un furtun de la esapament in interiorul masinii. Altfel toti ceilalti suntem obligati sa inspiram putoarea emisa de ei si nu prea mi se pare chiar ok.
    Si sa ascunzi asta iarasi nu e ok. Ca daca nu ar fi fost nicio problema, nu s-ar fi ajuns la softurile mincinoase.
    Dar hai sa facem un test: tu iti tragi furtun de la esapament in interiorul masinii tale si eu simulez ca tin un furtun ca nu am evacuare de putoare. Pornim masina 10 minute si discutam dupa asta. Ce zici?
    4 8
  • De ce ne-am mira? Fiecare naţiune cu electro-gărgăunii ei (numai oile sunt aceleaşi pretutindeni: “Democraţia socialistă rău, socialismul democratic bine!”).
    17 7
  • Marius
    Vestile bune nu se opresc pentru trio German.
    https://www.reuters.com/article/us-daimler-emissions/u-s-judge-approves-daimlers-1-5-billion-diesel-emissions-settlement-idUSKBN2B11V7
    1,5 MILIARDE e totusi destul de putin comparativ cu VAG :))
    Si asta doar in state, ca prin Europa sunt protejati. Pe aici au dreptul sa imputa, ca doar sunt germani, fac masini de peste 100 de ani si asta conteaza. Ei scriu istoria
    8 5
  • Mafioso, nerod fără leac, ia vâră-ţi capul şela dăştăpt într-un cazan cu apă clocotită, doar ca să constaţi că o asemenea apă te va ucide în mod neîndoielnic. Cum poţi, mă damblagitule la creieri, să pretinzi (şi n-ar fi prima dată) efectuarea unui test care ar fi complet nefiresc să fie aplicat?!

    Apropo, ţi-a trecut vreodată prin “minte” truismul conform căruia nenumărate persoane se deplasează zilnic şi ani la rândul (uite eu, de pildă) pe trasee înţesate de maşini tributare M.A.I. (inclusiv ei/ele conducându-le în acele momente) şi, totuşi, plămânii lor să rămână absolut sănătoşi?...Sau pot circula multe ore (şi în multe ocazii) pe drumuri pe care predomină vehiculele grele (başca având geamurile turismelor lăsate) şi tot aşa, fără niciun efect dăunător! Nici măcar în mod “cumulat”, observabil în timp.

    TERMINAŢI ODATĂ, SOFIŞTI JURAŢI, INTRIGANŢI, CU MINCIUNA, CU HIPERBOLA ŞI CU DIVERSIUNEA! Nu sunteţi decât nişte zombi crunt înşelaţi de satanaaaaa…
    20 11
  • @inexorabil
    Pai daca tot nu au efect nociv si stau cu geamurile deschise, sa traga furtun inauntru si sa inchida geamurile, ca sigur nu e nicio problema.
    Daca tot insistati ca nu polueaza, de ce nu faceti ce va zic? Inspirati ce va iese pe teava de esapament, ca nu va dauneaza.
    Asta ar fi cel mai bun mod sa ma convingeti toti ca aveti dreptate.
    Deci eu sincer nu va inteleg ce va opreste: masinile astea diesel sunt ok, gazele emise nu dauneaza, deci luati-le la voi in interior parfumul.
    9 14
  • @dan_grc
    Deci daca statele astea nu au industrie auto, nu protejeaza si nu tin partea producatorilor, ci a locuitorilor. O concluzie cat se poate de buna si suntem de actors cu asta.
    La pol opus se afla Germania care mereu a fost impotriva implementarii noilor norme de poluare si a amanat mereu pentru ca cineva acolo la ei probabil ca are de castigat binisor din afacerile astea.
    E ca si cum ai da spaga cuiva sa inchida ochii la nereguli.
    Si cum coruptii apara coruptia, nu e nimic de mirare.
    8 5
  • Daca te chinui un pic, unele din tarile astea le faci la pas. Grecia e sluga si portvocea oricui plateste!
    3 1
  • Lucian
    In Danemarca si probabil in multe alte tari care s-au trezit brusc verzi si clean peste noapte in unele gari ti se ia respiratia atunci cand soseste trenul la peron, pentru ca linia de cale ferata nu este electrificata iar trenul care tocmai a sosit in statie arde motorina intr-o ora mai mult decat o masina diesel intr-o luna..

    Interzicerea acelor locomotive nu o vor interzisa? Sau electrificarea tuturor cailor ferate?

    E ciudat cum toata lumea vrea sa fie acum verde ca e la moda, si cumpara autobuze electrice, dupa ce au avut de zeci de ani trolee, tramvaie, in extinderea carora nu s-a investit aproape deloc. Ba in Constanta s-au scos efectiv liniile de troleu de pe stalp si liniile de tramvai si s-au adus autobuze diesel acum vreo 20 de ani...

    Acum probabil o sa devina verde, cumparand autobuze electrice pe baterii... din alea la care trebuie sa le schimbi rezervorul de energie la 10 ani pe foarte multi bani. Electricele pe fir de acum zeci de ani nu erau bune...
    11 1
  • Eu cunosc greci destui. Am stat cu greci la bere de N ori si mi s-au parut unii din cei mai lucizi si mai educati din cate natii am cunoscut. De asta nu cred ca grecii vor asa ceva. Probabil niste unii pe care nu i-a ales nimeni si nu-i poate trage nimeni la rost au facut declaratii in numele grecilor. "Au cerut". Pun pariu pe 1000 de eur ca daca se face maine un sondaj pe bune in Grecia, nici 20% n-o sa raspunda cu Da la asta cu interzicerea.
    14 3
  • @@inexorabil: da voi astia care nu puteti dormi de grija frunzulitzelor, de ce nu conduceti prin puterea exemplului? Cand iti vinzi masina si tot ce genereaza codoi, cand renunti la mancarea de la supermaket, la hainele de pe tine, la electricitate si incalzirea pe gaz? Ca doar toate astea genereaza o amprenta nerusinata de codoi si ranesti si mutilezi planeta! Nu ti-e rusine? Vrei sa moara planeta? N-ai un pic de empatie fata de planeta si de animalele dragalase din padure! Cand te cari in munti si traiesti numai cu ce cultivi si ce vanezi? Aud?

    Hai, ca sunteti buni de dat din clantza si va treziti destepti, dar atat, dati numai din fleanca. Nu faceti nimic concret pentru planeta. Pun pariu ca poluezi cat nu ti-e rusine dupa care vii si aberezi liber pe internet despre dreptatea sociala si cum esti tu jenat de noi, cei cu masini Diesel. Si cum vrei tu sa ne vezi pe toti facand si cumparand ce ai tu chef. Noi astia de dreapta, conservatorii, facem ce spunem: ne luam masini Diesel si nu credem o iota din balivernele stangist-ecologiste. Ne bucuram de confortul combustibililor fosili si nu ne e rusine s-o spunem in gura mare. Voi nu incapeti de nimeni. Voi interziceti si taxati tot ce misca, pentru ca nu aveti niciun rost in lumea asta si va faceti un scop din a-i obliga pe cei care gandesc si au bun simt sa va accepte si sa plateasca toate mizeriile pe care le debitati din prea mult timp liber si lipsa de rost in lumea asta.
    17 4
  • Seriff
    @PMC, iti racesti gura degeaba, nu ai cu cine, asta cu poluarea la masini e cea mai mare ipocrizie scoasa vreodata, dar ce avioanele nu polueaza, lumea zboara cu avionul, fabricile in care se fac telefoane nu polueaza, lumea isi ia telefoane odata la 6 luni ca e in trend, mancarea din supermakert cu ce e adusa, o aduce greta in bot, centralele termice nu polueaza, tot ce e in jurul vietii moderne polueaza, e si normal, televizorul ala de 120 cm e facuta intr-o fabrica care ce face, evident polueaza, in rest diesel e de vina pentru ursii molari care nu au ce manca maine.
    17 4
  • ce de-a "snowflakes"
    3 4
  • @Seriff
    Clar e o abureala, nu polueaza ci parfumeaza.
    https://www.autoevolution.com/news/2021-bmw-m4-gets-walked-by-audi-rs5-in-drag-race-amg-c63-is-humiliated-157532.html
    Raspunsul germanilor la auzul stirilor despre poluare: BMW M4, Audi RS5, AMG C63. Toate sunt nepoluante si le-au facut germanii ca sa curete strazile si sa le parfumeze.
    Cu inteligenti ca voi, nu e de mirare ca Bucurestiul e in topul celor mai poluate orase europene dinainte de covid:
    https://www.libertatea.ro/stiri/bucurestiul-se-afla-in-topul-celor-mai-poluate-orase-din-europa-2550702
    Dar cand esti limitat, platesti!
    4 6
  • Seriff
    Asa si? Foarte bine ca au scos masinile alea, sunt masini pentru pasionati care vor sa auda motorul si sa se simta bine cand conduc, nu pentru electrificati cu gleznele goale care au in baie poza cu greta si se cearta in parcari de supermaket-uri pe cabluri
    9 2
  • Seriff
    @Edikk, electrice sh? Tu ti-ai cumpara asa ceva sincer? Pe langa faptul ca autonomia clar scade dupa 5 ani, exista riscul sa te lase bateria, care costa cat jumatate din masina, plus diverse probleme la motorul electric, pe care ghici ce nu ti-l repara nea gigi in curte, te duci la reprezentanta pe platforma si sa vezi atunci costuri, nu ma crezi, sa iti iei asa ceva sh e mega loterie, ma indoiesc ca o sa cumpere cineva.
    6 1
  • @PMC şi @Seriff, ştiţi ce se întâmplă? Din cauza urii ei autosufocante faţă de ghermane, fiindcă nu i s-au mai părut suficiente “argumentele” precum non-fiabilitatea şi Dieselgate şi fiindcă a sesizat şi ea truismul conform căruia nemţii manifestă scepticism prelung faţă de “e-trend”, fiinţa cu mii de feţe de pe acest site (adică râia de care nu vom scăpa decât în groapă) s-a hazardat pe un teren minat, adică s-a proclamat adeptă şi promotoare a “protecţiei mediului”. Poate că (de fapt, este sigur) nu preţuieşte această “luptă morală” nici cât negrul de sub unghie (ups, ce rasist sunt!), dar consideră că îi vine ca o mănuşă în operaţia de justificare a repulsiei sale (recte germanofobia) tot mai intense…

    Totuşi, n-a prevăzut tocmai riscurile şi consecinţele unei asemenea opţiuni, care îl pun într-o lumină net defavorabilă, ba chiar îl expun oprobriului:
    1) “Asiaticele” care încă n-au îmbrăţişat “schimbarea” pot fi şi ele acuzate oricând de poluare, că doar Mafia nu va nega această realitate (nu că poluarea auto ar fi nocivă, dar ar fi practic imposibil ca eşapamentele maşinilor non-germane să emită doar miresme);
    2) Prin vocea “alter ego”-ului Electrikkk, Mafia susţine enormitatea uluitoare cum că maşinile care respectă normele Euro 5 şi Euro 6 (iarăşi caz particular: cele germane) trebuie calificate drept…uzate moral;
    3) Atunci când, volens nolens, toate mărcile nemţeşti vor deveni verzui, a dezgropa morţii (adică a continua să invoce Dieselgate) îl va acoperi de penibil;
    4) Fiind imprevizibili din firea lor şi deloc mostre de tradiţionalism sau de consecvenţă, nimeni n-ar putea să garanteze că alde coca & piţ nu vor “vira”, la un moment dat, către (tentaţiile din) Minunata Lumea Nouă. Se subînţelege la ce mă refer…Şi atunci pe unde va scoate cămaşa Mafănikkk? Poftim, nene, cocalarii pe care nu-i înghiţi matale sub nicio formă iubesc fix acelaşi lucru ca şi tine şi o ard în reverenţe faţă de “Mama Pământ” (Gaia) ca şi tine! Astfel, cu ce te-ai mai deosebi de ei? Cu ce te-ai mai crede superior lor?
    10 3
  • Alex D.
    E interesant ca dupa atat timp oamenii astia nu au invatat care sunt gazele cu efect nociv asupra oamenilor si inca se hazardeaza pe CO2 chestia aia pe care o expiram si noi cu totii. Oare cand vor invata ca mai importante sunt particulele, oxizii de azot, etc.?
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru